user icon

Kleine aanpassingen aan circuit van Singapore

  • Gepubliceerd op 11 sep 2018 15:07
  • comments 23
  • Door: Niels Langenberg

Officials van de Grand Prix van Singapore hebben bevestigd dat er aanpassingen gemaakt zijn aan het circuit voor de race van aankomend weekend. Om 16.30 lokale tijd gaat vrijdag de eerste vrije training beginnen. 

Het circuit is tussen bocht 16 en 17 verlegd vanwege bouwwerkzaamheden in de buurt. Dat betekent dat de lengte van het circuit officieel twee meter is geslonken. De lengte van het circuit was eerst 5,065 kilometer en is nu dus teruggebracht naar 5,063 kilometer. 

De raceafstand zal niet veranderen. De coureurs zullen, net als in de vorige edities, 61 ronden of maximaal 2 uur rijden. Daarnaast is er nieuw asfalt gelegd tussen bocht 23 en 1, tussen bocht 5 en 7 en tussen bocht 15 en 17.

Reacties (23)

Login om te reageren
  • En jawel: er is regen voor alle drie de dagen voorspeld!

    • + 0
    • 11 sep 2018 - 15:14
    • walter33

      Posts: 733

      3 dagen nog wel

      • + 0
      • 11 sep 2018 - 15:20
    • die paar druppels zullen niet veel van betekenis zijn..

      • + 0
      • 11 sep 2018 - 15:33
    • Mojito

      Posts: 4.843

      Voorspellingen blijven voorspellingen.

      Pas op het moment zelf weet je echt way het weer doet.

      • + 0
      • 11 sep 2018 - 15:33
    • Als het regent in Singapore, dan regent het! En hard! Statistisch gezien komen in Azië maar 22 orkanen per jaar voor (gemiddeld). Waar praten we over??

      • + 0
      • 11 sep 2018 - 15:38
    • Ik mis de beruchte Singapore Sling Chicane... Elk weekend garant voor nieuwe voorvleugels.

      • + 2
      • 11 sep 2018 - 15:39
    • ThumbsUp

      Posts: 799

      Het regent daar heel veel maar meestal overdag en niet in de avond.. Maar we gaan het zien ik hoop iig op een droge kwali en race maakt me niet uit.. beetje regen zou leuk zijn.

      • + 0
      • 11 sep 2018 - 16:06
    • Beri

      Posts: 3.465

      Ik kan me nog levendig herinneren. Tien jaar geleden zei ene Vijay Mallya dat hij in Singapore heeft gewoond en dat hij kon garanderen dat er elke dag een bak regen zou vallen.

      Ja.

      Ok.

      Uhu.

      Ik meen uit mijn hoofd op te noemen: 2 opdrogende sessies in die 10 jaar?

      • + 1
      • 11 sep 2018 - 16:09
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      @ Beri

      Het moesonseizoen in Singapore begint pas in november. Daarnaast heb je denk ik nooit van een tropisch klimaat gehoord. In een tropisch klimaat regent het bijna dagelijks, maar dit is wel net na het warmste moment van de dag, tussen 4 en 6 smiddags dus. Singapore is een avond/nachtrace.

      • + 0
      • 11 sep 2018 - 18:22
    • Beri

      Posts: 3.465

      Dankjewel voor deze heldere uitleg over het klimaat te Singapore. Erg verfrissend. Nooit geweten dat het toch regenen kan in Singapore. Ik had gedacht dat het altijd droog zou zijn daar in Midden Amerika.

      • + 3
      • 11 sep 2018 - 19:40
    • @Bonsai Jaren geleden op Bali geweest en inderdaad kon je bijna de klok erop zetten dat er in de namiddag een buitje viel en dat was in de maand januari. Wel hebben we een keer een dag gehad dat het tot de nacht toe geregend heeft.
      De zware moessonregens hebben we gelukkig niet gehad. Daar zou een mens depri van worden als het elke dag zo hard regent met grote druppels dat je een zicht van 10 meter hebt.

      • + 0
      • 11 sep 2018 - 22:19
  • walter33

    Posts: 733

    Ik hoop geen sandwich dit keer voor Max.

    • + 0
    • 11 sep 2018 - 15:19
    • xcite

      Posts: 180

      je gunt hem ook niks heh ;) hij moet toch ook eten.

      • + 4
      • 11 sep 2018 - 15:28
    • Het schijnt dat je daar geweldig kreeft kunt eten.

      • + 0
      • 11 sep 2018 - 15:35
    • NEPPATSREV, Klopt. De "food courts" daar zijn echt goddelijk. Zelden zo lekker gegeten voor relatief weinig geld.

      • + 0
      • 12 sep 2018 - 00:54
  • Het aantal raceronden verandert niet. De raceafstand wel en wel 61x2=122 mtr. korter.

    • + 0
    • 11 sep 2018 - 15:40
    • McrF1

      Posts: 167

      Haha inderdaad. Hoezo veranderd de race afstand niet als het circuit 2 meter korter is. (ik weet het, muggenziften haha)

      • + 1
      • 11 sep 2018 - 16:20
    • The dre

      Posts: 2.184

      Wilt niet per sé zeggen dat de race lijn ook 2 meter korter is natuurlijk.;)

      • + 0
      • 12 sep 2018 - 07:09
  • Ik verwacht dat de leguaan ook op een andere plek wordt ingezet dit seizoen...

    • + 1
    • 11 sep 2018 - 15:42
    • Vergeet de man niet die het vertikt om zijn route naar huis te veranderen en lekker over het circuit rondloopt.

      • + 0
      • 11 sep 2018 - 15:46
  • WC MAX

    Posts: 3.211

    Nu gaat RB zeker winnen. Hoe korter de circuits, hoe beter de Rb presteert. Kat in het bakkie ;)

    • + 0
    • 11 sep 2018 - 17:21
    • Net als Hongarije zeker;)

      • + 0
      • 11 sep 2018 - 17:50
    • WC MAX

      Posts: 3.211

      Was die ook ingekort dan...?

      • + 1
      • 11 sep 2018 - 17:58

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar