Video: Alonso voor het eerst met F150 in actie in Maranello
- Gepubliceerd op 29 jan 2011 00:05
-
40
- Door: Robin Smeets
Bekijk de korte test van Alonso in de F150:
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 629
- Podiums 9
- Grand Prix 199
- Land ES
- Geb. datum 29 jul 1981 (44)
- Geb. plaats Oviedo, ES
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,71 m
187.755 reacties op Aston Martin
78 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Fernando Alonso
Team profiel
- Team naam Ferrari
- Basis Maranello, Italië
- Kimi Räikkönen 1
- Michael Schumacher 1
- Michael Schumacher 1
- Felipe Massa 2
- Fernando Alonso 3
- Felipe Massa 3
- Michael Schumacher 3
- Felipe Massa 4
- Kimi Räikkönen 4
- Sebastian Vettel 5
- Fernando Alonso 5
- Fernando Alonso 5
- Felipe Massa 5
- Michael Schumacher 5
- Michael Schumacher 5
- Felipe Massa 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 6
- Felipe Massa 6
- Kimi Räikkönen 7
- Felipe Massa 7
- Fernando Alonso 8
- Fernando Alonso 14
- Charles Leclerc 16
- Gerhard Berger 28
- Gerhard Berger 28
- Lewis Hamilton 44
- Carlos Sainz jr 55
509.516 reacties op Ferrari
283 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Ferrari

Reacties (40)
Login om te reagerenPosts: 10.412
fijn geluidje.:P
Posts: 3.091
Nog een paar jaar, dan moeten we gaan \'wennen\' aan de 1.6 4 inline. :(
Posts: 392
Kippenvel..
Posts: 2.223
ah, heerlijk, krijg er kippevel van.
Posts: 2.223
pok pok pok pok pok pok popooook
hehe, kippevel, hehe
Posts: 5.397
Ik zie dit toch als een verkapte manier van testen.. Maar goed. Als ik die gezichten zo zie is de auto wel een stuk sneller dan vorig jaar. Laten we hopen dat de andere teams ook zon snelle auto hebben weten te maken.
Posts: 11.414
Lijkt me eigenlijk heel stug als deze auto sneller is dan die van 2010. Ze hebben nu geen dubbele diffuser en geen geblazen diffuser meer. Dat zou toch een goeie seconde moeten kosten.
Maar goed, het hangt er ook vanaf hoe snel de banden zijn en KERS zal ook wel wat opleveren.
Posts: 3.592
@Kevin; Verkapte manier van testen is dit niet. Die paar ronden hebben ze echt niet zoveel aan hoor. Daarbij zitten er regenbanden op van zeer waarschijnlijk Bridgetone omdat ze die van Pirelli volgens mij nog niet hebben. (anders stond het ook wel op de banden...)
Daarbij mag elk team dit doen, dus als men denkt dat Ferrari hier ook maar iets mee \'wint\' moeten de andere teams het lekker ook doen.
Verder denk ik zoals Patrick zegt niet dat deze auto zo makkelijk sneller is dan de redelijk doorontwikkelde auto van vorig jaar en alle zaken die nu missen (zie post van patrick).
Posts: 602
...in het weekend van 12 maart zullen we zien of dit een winnaar is of dat de stress toeslaat in de gelederen...
Posts: 983
Dacht even dat ie hem ging zoenen. Niet zo gek natuurlijk met zo\'n heerlijk aantrekkelijke Spaanse snor.
Posts: 10.089
wat een geslijm he, BAH!
Posts: 10.412
laat super mario maar lopen die komt er wel..:P
Posts: 10.089
ik word wel bang als ik die auto zo zie, ziet er zeer sterk uit.. maar Newey komt met genialere dingen ! :D
Posts: 1.136
Ik ben benieuwd wat ze aerodynamisch allemaal gevonden hebben. Je test niet voor niets met 2 windtunnels. Ze zijn zo zelfverzekerd, ze moeten iets geniaals gevonden hebben, kan haast niet anders.
Posts: 1.650
Heb ook zo het gevoel dat ze zelfzekerd overkomen. Kan ook perceptie zijn maar ik heb hier geen slecht gevoel bij. Eerst had ik een wat lauw gevoel maar nu er alsmaar meer berichten binnensijpelen van het werk dat ze verricht hebben en het zien van die plaatjes krijg ik een ander gevoel.
Posts: 711
Kippenvel! gaan met dat ding :)
Posts: 7.320
ieder jaar hetzelfde. iedereen vol van vertrouwen dat ze om P1 gaan strijden en ik denk dat dan ook altijd. Nu ook weer na dit filmpje. De F150 overtuigd me nu al dat het een WK waardige auto is. Maar hoe vaak zat ik er naast. Je waait gewoon automatisch mee met de stemmingsmakerij. Als mens ben je daar gewoon gevoelig voor. Als de concurrentie 1 maas in de wet gevonden heeft zoals Brawn bijvoorbeeld, dan ben je \'nergens\' meer. Ferrari denkt altijd de winnende auto te hebben en terecht. Maar ook al lijkt het zo, dit zegt niks, alhoewel ik het tegendeel denk. Maf hoe dat ieder jaar weer zo is. Vet om een 2011 auto te zien rijden.
Vorig jaar toen de Virgin werd gestart.. Heerlijk filmpje, bruut geluid en hij oogde strak en stoer. Ik dacht toen -achteraf onterecht- dat deze auto best nog eens \'best of the rest\'-potten kon gaan breken. Het is gewoon de vibe waar je makkelijk in mee gaat. Na het weekend gaan we d\'r voor jongens! Dat wordt heel vaak stiekum op m\'n werk naar F1today surfen!! ;-)
Posts: 1.650
Klopt natuurlijk maar het heeft veel met \"whisfull thinking\" te maken.
Toch vind ik de mensen bij Ferrari er toch vrij \"zeker\" uit zien maar dat zegt natuurlkijk niets !
Posts: 699
Ik vind de F150 maar zwaar en lomp ogen, en dat is vaak geen goed teken.
Posts: 2.418
Ziet er snel uit. Ik hoop dat McLaren de Italiaanse vlag op de achterkant van de Ferrari niet vaak hoeft te zien. :p
Oh en Alonso mag die snor er best afscheren, is slecht voor de aerodynamica zo. ;)
Posts: 413
Een stukje van wat Alonso zei...
Hij voegde eraan toe dat hij ook op persoonlijk vlak anders op de startgrid zal verschijnen in Bahrein. Hij vertelde dat zijn baard waarschijnlijk zal verdwijnen, na alle commotie dat errond ontstaan is.
\"Ik denk niet dat ik hem houdt. In Bahrein zal ik mijn normale look hebben, want mijn moeder heeft het er niet voor.\"
Posts: 2.418
Ziet er snel uit. Ik hoop dat McLaren de Italiaanse vlag op de achterkant van de Ferrari niet vaak hoeft te zien. :p
Oh en Alonso mag die snor er best afscheren, is slecht voor de aerodynamica zo. ;)
Posts: 1.136
Misschien bedoel je wel sterk en rigide, hij zal niet zo gauw uit elkaar pleuren als de RB6 van vorig jaar met zijn erg \"flexibele\"
onderdeeltjes. Herinner je je de crash van Vettel nog?
Posts: 631
Welke Crash? Het waren er zoveel.. :P De Ferrari ziet er wel snel uit, ik vindt hem alleen zoveel lijken op de van vorig jaar. Net of ze met helemaal niks nieuws zijn gekomen. Ik ben in iedergeval benieuwd naar de testweken.
Posts: 11.414
Ik herinner me plenty crashes van de Red Bull waar dat ding gewoon heel bleef.
De Ferrari ook eigenlijk. Neem bijvoorbeeld die kleun van Barrichello op het achterwiel van Alonso in Spa. Al zal die auto wel niet al te lekker meer hebben gereden. Ook gezien het feit dat Alonso hem later niet op de baan hield.
Als er al een auto labiel was vorig jaar dan was het de McLaren wel. Die viel bij elk tikje uit.
Posts: 1.481
Het ligt er ook an waar een auto geraakt wordt, en waar de krachten op werken. Bij Alonso werd in Belgie een enorme druk gezet, maar dat was op een plek waar de ophanging stevig is, en waar hij de klappen normaal al opvangt, van de zijkant.
bij Hamilton was het twee keer in de verkeerde richting, een beweging waar een ophanging niet voor gemaakt was, en dan breekt hij.
De McLaren was trouwens ook niet zwak. Kijk maar wat Hamilton (en Webber) dat ding hebben aangedaan in Australie. Drie tikken op de voorvleugel en een vol in de achterkant.
Posts: 699
Nee ik bedoel echt lomp en zwaar, dat was de F2005 ook en die kwam ook geen meter vooruit.
Posts: 962
Wellicht vanwege KERS?
Posts: 3.471
Ik hoop dat ie bloedsnel is!!!
Posts: 6
vind de neus erg lijken op die van McLaren in 2010. Voor de rest vind ik het logo ook erg mooi. Marlboro een kwart gedraaid en wat abstracter gemaakt ;)
Posts: 2.567
@DaanKouters
vind de neus erg lijken op die van McLaren in 2010.
McLaren designer Pat Fry........Je weet toch!!!!!!
Posts: 287
btw, Alonso lijkt wel heel blij aan het einde van de test.
Waarscheinlijk hebben ze de tijden vergeleken met vorig jaar toen ze ook op dit circuit testte.
mag dit trouwens wel,zo testen? er was toch een verbod? of telt dat alleen tijdens het seizoen?
Posts: 3.471
Een shakedown mag altijd:P Maar Alonso doet het niet echt rustigaan als je het mij vraagt haha!
Posts: 11.414
Hij staat op regenbanden. Echt snel zal het toch niet gegaan zijn?
Posts: 3.471
Beterweter die je bent! Wat hekel ik me toch aan jou zeg! Nog meer als aan Charlie Whiting die hier rondhangt! Je snapt toch wel wat ik bedoel?
Posts: 962
Ik hoop ook dat ie bloedsnel is. Hopelijk niet zo snel als de McClaren ;)Ik hoop dat Mercedes en Renault/Lotus ook mee kunnen strijden dit jaar! 10 racers die voor het kampioenschap gaan tot de laatste race! (al verwacht ik dat Petrov en Massa snel afhaken).
Posts: 646
Hij staat op regenbanden ja.
Dat doen ze altijd bij een shakedown of bij een \'installatieronde\' op zaterdag of vrijdag. Ook al is het kurkdroog.
Weet iemand waarom dat is?
Posts: 3.471
Denk dat dat een zekerheidje is om niet gelijk van de baan te glijden :P
Nee zonder gekheid, ik zou het niet weten...
Posts: 1.650
Ik las op een Engelse site dat er strikte voorwaarden zijn verbonden aan een \"shakedown\" houden. Zo zouden o.a. de banden uit een speciale, zeer harde compount bestaan die quasi geen grip genereert...
Posts: 1.966
Aah, heerlijk dat geluid weer te horen!Auto ziet er stabiel uit, mooi ook. Maar na de eerste race kunnen we pas zeggen of ie het kampioenschap waardig is;)..Hoop dat Alonso hiermee zijn verdiende 3de titel mag gaan opeisen.