user icon

Ecclestone bereid om Australië van kalender te schrappen

  • Gepubliceerd op 28 jan 2011 13:46
  • comments 15
  • Door: Robin Smeets
Bernie Ecclestone zal er niet alles aan doen om de Grand Prix van Australië op de Formule 1-kalender te houden. De Burgemeester van Melbourne, Robert Doyle, vertelde enkele weken geleden namelijk dat ze de kosten om de race te organiseren niet meer kunnen opbrengen. Ecclestone zal het huidige contract niet breken, maar daarna zal hij er niet alles aan doen om de race te behouden.

"Als de burgemeester niet tevreden is met de race of als hij het contract wil laten ontbinden zal ik hem zeker te woord staan", vertelde Ecclestone. "Ik ben blij als hij er met mij over wil praten om het evenement te schrappen uit Melbourne. Voor nu hebben we echter een contract en ik breek geen contracten."

Verder was Ecclestone nogal verrast over de uitspraken van Doyle. "We zijn altijd zeer tevreden geweest omdat ik dacht dat we veel steun kregen in Melbourne. Het enige wat er scheelt is dat de burgemeester twijfelt aan deze enorme steun."

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Australie weg is voor mij t zelfde als spa weg. Dood- en doodzonde.

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 13:51
    • idd deze race hoort gewoon op de kalender...

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 13:53
    • breng altijd een zeer mooie en leuke race, als ik denk aan Australie dan denk ik aan Melbourne, denk ik aan Melbourne dan denk ik aan leuke F1-races

      Melbourne moet blijven!

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 17:04
  • Het word tijd dat Ecclestone met pensioen gaat. En aangezien hij door zou gaan tot zijn dood........ Ach, dat mag ik niet zeggen, dat is niet aardig.

    Maar het word tijd dat er eens iemand zijn positie inneemt die snapt dat anno 2011 die torenhoge prijzen niet gevraagd kunnen worden. Het slaat nergens op dat zowat iedere GP in Europa (en Australië) financiele steun nodig heeft van de overheid. Een organisator zou de prijs moeten kunnen betalen van de kaartverkoop en sponsorgelden. De toegangskaarten zouden goedkoper moeten worden en er zou ook meet geld terug moeten vloeien naar de teams zodat de teams niet per sé een paydriver in de wagen hoeven te zetten. Het is toch van de zotten dat een team als Williams de Hulk aan de kant moet zetten omdat een andere coureur een zak geld meeneemt.

    Ecclestone is een echte zakenman, geef ik toe. Maar als hij de F1 wil behouden voor de toekomst moet hij toch echt minder de geldwolf uithangen. Hij heeft al miljarden en geen tijd om z\'n geld op te maken. Wat moet ie ermee?????

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 14:01
    • Ecclerstone heeft \'gewoon een baas\', en als hij met pensioen gaat, levend of dood, dan zet CVC er gewoon iemand neer die dezelfde lijn doorzet. CVC denkt in geld, niet in sentimentele F1 waarden. Helaas.

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 16:12
    • Ecclestone heeft geen baas. Hij is de baas van de FOM, FOA en CVC. Hij heeft hooguit een raad van bestuur waar hij verantwoording aan af moet leggen.

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 20:24
  • Bij elk slecht bericht over Melbourne raak ik een stuk van mijn oh zo grote F1-Hart kwijt.... :(

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 14:08
  • Dit is natuurlijk ook gewoon politiek en het gaat ook allemaal gewoon om geld. Ecclestone wil gewoon weer even terug steken naar Australie en duidelijk maken dat ze geen cent korting gaan krijgen.

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 14:45
  • miauw

    Posts: 1.136

    Grote vuile hebberige aasgier, zwevend boven het volgende karkas.....
    Mijn hart bloedt als deze van de kalender moet.

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 15:10
  • J.H.

    Posts: 1

    Arrogant personage. Het succes van F.1 is hem naar het hoofd geslagen

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 15:53
    • Een succes is het allang niet meer als Spa, Melbourne en straks ook nog Monaco verdwijnen! Racen in zandbakken kan niemand bekoren hoor als het een optocht is.

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 16:09
    • Ja, de echte F1 (autosport) fans komen toch voornamelijk allemaal uit Europa en Brazilië en nog een flink handje vol uit Australië. Die zandbakraces worden slecht bezocht, en nog heeft Eikelsteen de gedachte dat races is die landen een succes zijn. Het is alleen een succes voor zijn portemonee en meer niet.

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 16:13
    • vergeet niet dat Ecclestone de F1 mede heeft opgebouwd tot wat het nu is he, helemaal voor gek verklaren kan je die man niet

      al is dit natuurlijk gewoon weer politiek geblaar, niets van aantrekken.. hoevaak zegt Bernie dit wel niet, en hoevaak tekent datzelfde circuit met Bernie weer een contract. 10/10

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 17:06
  • flappie

    Posts: 6

    De F1 hoort in Australië! Jammer als het zou verdwijnen en de commerciele belangen het zouden winnen van het sportieve belang.

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 19:00
  • Ista87

    Posts: 121

    Ik zou het erg jammer vinden als deze GP ook van de kalender verdwijnt. Net als Spa, Monza, Indianaopolis hoor deze GP bij de F1. Maar goed als Ecclestone ergens anders meer geld kan verdienen doet ie dat gerust!

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 20:02

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

FR Grand Prix van Frankrijk

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar