Ecclestone bereid om Australië van kalender te schrappen
- Gepubliceerd op 28 jan 2011 13:46
-
15
- Door: Robin Smeets
"Als de burgemeester niet tevreden is met de race of als hij het contract wil laten ontbinden zal ik hem zeker te woord staan", vertelde Ecclestone. "Ik ben blij als hij er met mij over wil praten om het evenement te schrappen uit Melbourne. Voor nu hebben we echter een contract en ik breek geen contracten."
Verder was Ecclestone nogal verrast over de uitspraken van Doyle. "We zijn altijd zeer tevreden geweest omdat ik dacht dat we veel steun kregen in Melbourne. Het enige wat er scheelt is dat de burgemeester twijfelt aan deze enorme steun."
Trending nieuws
-
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 7.320
Australie weg is voor mij t zelfde als spa weg. Dood- en doodzonde.
Posts: 10.412
idd deze race hoort gewoon op de kalender...
Posts: 10.089
breng altijd een zeer mooie en leuke race, als ik denk aan Australie dan denk ik aan Melbourne, denk ik aan Melbourne dan denk ik aan leuke F1-races
Melbourne moet blijven!
Posts: 1.982
Het word tijd dat Ecclestone met pensioen gaat. En aangezien hij door zou gaan tot zijn dood........ Ach, dat mag ik niet zeggen, dat is niet aardig.
Maar het word tijd dat er eens iemand zijn positie inneemt die snapt dat anno 2011 die torenhoge prijzen niet gevraagd kunnen worden. Het slaat nergens op dat zowat iedere GP in Europa (en Australië) financiele steun nodig heeft van de overheid. Een organisator zou de prijs moeten kunnen betalen van de kaartverkoop en sponsorgelden. De toegangskaarten zouden goedkoper moeten worden en er zou ook meet geld terug moeten vloeien naar de teams zodat de teams niet per sé een paydriver in de wagen hoeven te zetten. Het is toch van de zotten dat een team als Williams de Hulk aan de kant moet zetten omdat een andere coureur een zak geld meeneemt.
Ecclestone is een echte zakenman, geef ik toe. Maar als hij de F1 wil behouden voor de toekomst moet hij toch echt minder de geldwolf uithangen. Hij heeft al miljarden en geen tijd om z\'n geld op te maken. Wat moet ie ermee?????
Posts: 367
Ecclerstone heeft \'gewoon een baas\', en als hij met pensioen gaat, levend of dood, dan zet CVC er gewoon iemand neer die dezelfde lijn doorzet. CVC denkt in geld, niet in sentimentele F1 waarden. Helaas.
Posts: 11.414
Ecclestone heeft geen baas. Hij is de baas van de FOM, FOA en CVC. Hij heeft hooguit een raad van bestuur waar hij verantwoording aan af moet leggen.
Posts: 1.481
Bij elk slecht bericht over Melbourne raak ik een stuk van mijn oh zo grote F1-Hart kwijt.... :(
Posts: 11.414
Dit is natuurlijk ook gewoon politiek en het gaat ook allemaal gewoon om geld. Ecclestone wil gewoon weer even terug steken naar Australie en duidelijk maken dat ze geen cent korting gaan krijgen.
Posts: 1.136
Grote vuile hebberige aasgier, zwevend boven het volgende karkas.....
Mijn hart bloedt als deze van de kalender moet.
Posts: 1
Arrogant personage. Het succes van F.1 is hem naar het hoofd geslagen
Posts: 3.471
Een succes is het allang niet meer als Spa, Melbourne en straks ook nog Monaco verdwijnen! Racen in zandbakken kan niemand bekoren hoor als het een optocht is.
Posts: 1.982
Ja, de echte F1 (autosport) fans komen toch voornamelijk allemaal uit Europa en Brazilië en nog een flink handje vol uit Australië. Die zandbakraces worden slecht bezocht, en nog heeft Eikelsteen de gedachte dat races is die landen een succes zijn. Het is alleen een succes voor zijn portemonee en meer niet.
Posts: 10.089
vergeet niet dat Ecclestone de F1 mede heeft opgebouwd tot wat het nu is he, helemaal voor gek verklaren kan je die man niet
al is dit natuurlijk gewoon weer politiek geblaar, niets van aantrekken.. hoevaak zegt Bernie dit wel niet, en hoevaak tekent datzelfde circuit met Bernie weer een contract. 10/10
Posts: 6
De F1 hoort in Australië! Jammer als het zou verdwijnen en de commerciele belangen het zouden winnen van het sportieve belang.
Posts: 121
Ik zou het erg jammer vinden als deze GP ook van de kalender verdwijnt. Net als Spa, Monza, Indianaopolis hoor deze GP bij de F1. Maar goed als Ecclestone ergens anders meer geld kan verdienen doet ie dat gerust!