'Management Vitantonio Liuzzi werkt hard aan bemachtigen HRT-stoeltje'

Vitantonio Liuzzi zou komend seizoen alsnog in actie kunnen komen tijdens de races, nadat hij woensdag door Force India aan de kant was geschoven. AS Dario meldt dat het management van de Italiaan zich volledig inzet om voldoende sponsorbudget bij elkaar te krijgen om het tweede stoeltje bij HRT te bemachtigen.

Liuzzi's contract moest door Force India worden afgekocht, want hun overeenkomst liep eigenlijk nog door tot en met komend seizoen. Volgens AS Dario zou Peter Collins, een voormalig baas van het originele Lotus-team, hard werken om een budget voor Liuzzi rond te krijgen zodat de Italiaan komend seizoen de teamgenoot van Narain Karthikeyan kan zijn bij Hispania Racing. Verder zou het stoeltje bij het Spaanse team worden betaald van de afkoopsom die Force India aan Liuzzi moet betalen. "Peter Collins heeft bevestigd dat er inderdaad contact is", zo schrijft AS Dario.

Reacties (14)

Login om te reageren
  • miauw

    Posts: 1.136

    10 miljoen moest er toch opgehoest worden voor een stoeltje? Als hij net zo veel chasissen afschrijft als vorig jaar wordt het een dure grap voor HRT. Ik zou als ik Colles was opteren voor een andere rijder!

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 10:00
  • gewogen en slecht bevonden... doei doei!

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 10:05
  • felix50

    Posts: 5.792

    wat een idioot is di liuzzi om alles aan te halen om maar bij hrt te kunnn rijden .Kan iedereen nog beter zien dat hij geen f1 materiaal is.

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 10:19
  • Verdwijn a.u.b. uit de Formule 1 en neem u vrienden Algenslager , Buemi , Di Resta , Bruno Senna , Barri mee. Een van de slechste coureurs va dit seizoen

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 10:29
    • Over Algenslager en Barrichello ben ik het niet eens, de rest wel.

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 16:07
    • Di Resta ook? Die heeft nog geen kans gehad!

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 18:21
    • pvm211259

      Posts: 32

      wat een negativisme weer en in het bijzonder van senna ,deze kon zich niet voldoende bewijzen.

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 20:31
    • gabini

      Posts: 830

      @ charlie shut up!

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 23:38
  • Nouja valt mee zo super slecht was hij niet

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 10:42
  • Fritzo

    Posts: 51

    Mag Di resta zich eerst even bewijzen aub? Ik zie niet in waarom je hem nu al moet afslachten terwijl hij nog geen (race)meter heeft gereden....

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 10:43
  • ronsmelt

    Posts: 34

    We will see. Misschien dat ze naast die indiër toch een iets betere coureur willen hebben. Zo slecht was Liuzzi nou ook weer niet. Persoonlijk zou ik graag Bruno Senna nog een jaartje in die auto

    • + 0
    • 28 jan 2011 - 11:13
    • pvm211259

      Posts: 32

      had inderdaad senna nog eens graag bezig gezien.

      • + 0
      • 28 jan 2011 - 20:32
  • mario

    Posts: 15.285

    Niet echt een lekkere vooruitgang. Dan kun je nog beter doen zoals Hulkenberg.... Ergens een jaartje gaan testen en hopen op 2012. Na HRT zal er voor hem geen vooruitgang meer inzitten, dat lukt denk ik alleen maar een rookie die z\'n teamgenoot telkens naar huisrijdt.

    @Charlie Whiting: Volgens mij heb je zelf een enorm complex en ben je zelf in alle opties totaal incapabel, dat je het daarom nodig vindt om zo goed als elke coureur af te kraken. Zoek een hobby, en dan wel eentje zonder toetsenbord.

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 13:29
  • bertje

    Posts: 249

    Vind het ontzettend jammer voor Hulkenberg dat hij aan de zijlijn staat. Moest ik kiezen dan hij en niet Di Resta. Alhoewel Di Resta een racer pur sang is. Maar dit is F1 en geen DTM. Liuzzi vind ik maar middelmaat. Maar dat is mijn mening. Maar hij is niet de enigste die rondrijdt in 2011, als hij al een contract kan versieren. Zeg toch genoeg, van middelmaat naar slecht. Kun je geen verbetering noemen. Zegt toch ook wat over zijn capaciteiten. Af en toe een spelden prikkie. Niks meer, niks minder. Maar zo rijden er nog wel wat meer rond op dit moment. 2011 wordt het jaar van de ongelukken, let maar eens op.

    • + 0
    • 29 jan 2011 - 19:18

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar