user icon

COTA krijgt vergunning voor bouw appartementen bij circuit

  • Gepubliceerd op 17 aug 2018 16:05
  • comments 20
  • Door: Niels Langenberg

Het is de droom van iedere autosportfanaat. De kans hebben voor het raam van je eigen huis Formule 1 auto's te zien voorbijkomen op een speciaal gebouwd circuit en daarnaast op hetzelfde circuit weer te kunnen vertrekken in je eigen auto. Volgens Motorsportweek gaat dat de in de toekomst gebeuren. 

Voor een aantal gelukkigen gaat dat werkelijkheid worden op het Circuit of the Americas tijdens de Grand Prix van de Verenigde Staten. Het circuit heeft toestemming gekregen om vier luxe appartementencomplexen te mogen bouwen. 90% van het circuit zal te zien zijn en de start van de werkzaamheden staat gepland voor eind 2019.

Daarbij zullen ook glazen garages worden gebouwd waarin de bewoners hun eigen auto's kunnen tonen. Wanneer je geen eigen sportauto hebt, is dat geen probleem. Er zijn maar liefst 40 auto's te leen. Je zult wel wat geld achter de hand moeten hebben. Wil je het kleinste pakket, dan ben je 1,5 miljoen dollar kwijt. Maar wil je het er goed van nemen en alleen genieten van het beste van het beste, dan zul je 8,9 miljoen dollar moeten aftikken. 

Reacties (20)

Login om te reageren
  • Ze zullen daar vast geen geluidsdagen hebben zoals in Zandvoort...

    • + 1
    • 17 aug 2018 - 16:07
    • Wel een ingenieuze manier om je circuit rendabeler te maken. Als je even verder doordenkt zie ik wel mogelijkheden.

      • + 0
      • 17 aug 2018 - 20:23
    • Stitch

      Posts: 5.329

      Is denk ik wel duur om te bouwen. Moet zeker overal kogelvrij glas hebben vanwege de mogelijkheid dat een gelanceerde auto door je voorruit vliegt :D

      • + 0
      • 18 aug 2018 - 06:30
  • droopz

    Posts: 777

    gek he, een sportauto lenen om vervolgens te tonen en doen alsof ie van jouw is... ik vind het toch bijzonder die gedachtengang van rijke mensen.

    • + 0
    • 17 aug 2018 - 16:17
    • Er rijden hier in Nederland genoeg mooie auto's rond die gewoon eigendom van de bank zijn .

      • + 5
      • 17 aug 2018 - 16:55
    • @Droopz, dat is niet de gedachtegang van de écht rijken onder ons hoor. Meer van de wannabe's

      • + 1
      • 17 aug 2018 - 20:21
  • LEPPIE

    Posts: 57

    Kijk me nieuwe Lambo en mijn Bugatti. Allebei eerlijk geleend....hahahahaha

    • + 0
    • 17 aug 2018 - 16:25
    • Stitch

      Posts: 5.329

      Ik zou er een lelijke eend inzetten ;-)

      • + 0
      • 18 aug 2018 - 06:34
  • Op zich niet zo duur. Ik ga gelijk voor een paar. :-)

    • + 0
    • 17 aug 2018 - 16:30
  • sambal

    Posts: 994

    Wacht even wacht even...Je legt een slordige 8,9 miljoen dollar neer voor een appartement,en dan huur je een Lambo voor in je glazen garage...? Snap je 'm?

    • + 1
    • 17 aug 2018 - 16:31
    • Die glazen garage is niet standaard of verplicht , dus je kan altijd nog voor een gewone kanteldeur gaan .
      Dus dat probleem is opgelost .

      Nu de rest nog . Wil je dubbelglas of enkel , vloerbedekking of parket , enz.....
      Kom je uit op iets meer dan een miljoentje, so what .

      • + 0
      • 17 aug 2018 - 17:06
  • Moet het beslist een sportauto zijn? Of mag het ook een oude Opel Astra zijn, of een Smart? Zou ik doen!

    • + 0
    • 17 aug 2018 - 16:37
    • Mag denk ik ook een Skoda of een Seat zijn aangezien ze samen met Lambo onder VW Group zijn.

      • + 0
      • 17 aug 2018 - 16:47
  • mordor

    Posts: 1.204

    koffiegeld

    • + 0
    • 17 aug 2018 - 16:54
  • Beetje OT: De promotor van Spa heeft gezegd dat hij GEEN veto mag uitspreken over een eventuele Nederlandse GP in de toekomst, dus in Belgie kunnen ze dit niet tegenhouden.

    Dit onderwerp is n.l. ook wel eens ter sprake gekomen op het forum.

    • + 1
    • 17 aug 2018 - 18:48
  • 8’9 miljoen? Doet mij er maar 3;)

    • + 0
    • 17 aug 2018 - 19:37
  • Francorchamps heeft ook zo een bouwvergunning aangevraagt, ma dan voor sociale appartemente

    • + 0
    • 17 aug 2018 - 21:24
    • Slecht plan. Willen ze banden wisselen zijn al de velgen gejat

      • + 1
      • 18 aug 2018 - 10:26
  • Reno

    Posts: 1.575

    Sorry, maar waar hebben we het over.
    Decadentie ten top.
    Monaco is al ten top, maar dit?
    Echt belachelijk, alleen al het idee.

    • + 0
    • 19 aug 2018 - 00:20

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar