Klassering bij beste drie in 2011 levert Vettel nieuw contract op
- Gepubliceerd op 26 jan 2011 20:32
-
10
- Door: Robin Smeets
Sebastian Vettel tekende in 2009 een contract bij Red Bull Racing dat tot en met 2011 loopt met nog een optie voor 2012. Als hij komend seizoen bij de beste drie eindigt van het kampioenschap en een bepaalde hoeveelheid punten scoort is hij in ieder geval al zeker van een contract voor 2012, zo staat in Speedweek.
Vettel is momenteel erg gewild en enkele maanden geleden leek Ferrari geïnteresseerd te zijn in de Duitser. Ook Mercedes heeft interesse getoond en als Red Bull Racing Vettel wil behouden zullen ze zijn salaris met zo'n 40 tot 60 procent moeten verhogen. Dit zal dan vooral in de bonussen moeten liggen, zo schrijft James Allen op zjin weblog.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Aston Martin
- Punten 1.480
- Podiums 56
- Grand Prix 161
- Land DE
- Geb. datum 3 jul 1987 (38)
- Geb. plaats Heppenheim, DE
- Gewicht 62 kg
- Lengte 1,75 m
281.401 reacties op Aston Martin
57 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Sebastian Vettel
Team profiel
- Team naam Mercedes
- Basis Brackley, Duitsland
- Michael Schumacher 3
- Nico Rosberg 4
- Nico Rosberg 6
- Michael Schumacher 7
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 8
- Nico Rosberg 9
- Lewis Hamilton 10
- Andrea Kimi Antonelli 12
- Lewis Hamilton 44
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
636.174 reacties op Mercedes
59 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Mercedes

Reacties (10)
Login om te reagerenPosts: 619
Dat contract is getekend (en gemaakt) in 2009. Ik denk dat Vettel zich geen zorgen hoeft te maken als hij 4e of 5e wordt (wat ik niet verwacht overigens). Hij heeft de afgelopen 2 jaar laten zien dat hij wel kan racen, dus zolang hij zijn Ferrari-attitude (ja, kom maar op) een beetje onder bedwang kan houden zal het zo\'n vaart niet lopen.
Posts: 5.397
Ik vraag mij dan toch af wanneer hij jou heeft weten te overtuigen van zijn racekwaliteiten? Vaak wanneer er ingehaald moest worden (hoefde niet vaak) ging er toch wat fout. Vettel heeft laten zien dat hij hard kan rijden. Maar racen? Daarvan ben ik (nog) niet van overtuigd..
Posts: 2.250
Als je niet kan racen, wordt je geen kampioen... Silverstone heeft ie een knap staaltje laten zien en op zich was Webber geen haar beter, viel gewoon minder op omdat hij op Kovalainen en Rosberg reed ipv Vettel en Button.
Posts: 1.725
De enige keer dat ik hem echt indruk heb weten maken was door Hamilton een keer in te halen in Brazilië. Gelukkig voor hem maken zijn statistieken meer indruk en zijn die voor de meesten heilig.
Posts: 10.089
komt bij dat de Redbull niet een optimaal inhaalautootje is, omdat die niet super veel meer topsnelheid heeft, maar racet wel tegen Mclaren, Ferrari die wel (betere) topspeed hebben, dus moet die risico nemen (turkije was tegen webber, dus in feite zelfde topspeed zonder slipstream)
dus moest die wel extra risico nemen steeds, in turkije ongelukkig, in spa nogal vreemd, had er geloof ik niet rekening mee gehouden dat button zo rechts bleef en iets eerder ging remmen (beetje beginnersfout)
in silverstone liet die wel zien in te kunnen halen
maarja we zullen het moeten zien, vettel heeft niet veel hoeven inhalen in 2010, en als die moest inhalen was ik (vettelfan) bijzonder zenuwachtig, als kimi moest inhalen zat ik zenuwloos te kijken en te wachten wanneer het gebeurt, bij Vettel is dat toch heel anders
maarja, ik ben benieuwd naar 2011
Posts: 9.176
@ F60,
Was dat niet Brazilië 2008 vlak voor het einde? Daardoor moest HAM GLO inhalen om WK te worden. Dit was dus in de Torro Rosso. Best knap.
Posts: 17
@ kevin: Misschien ging er nogal wat fout bij inhaalacties, maar dat was ook zo bij hamilton, alonso en webber. Schumacher maakt ook fouten bij inhalen (afgezien van afgelopen seizoen toen was hij niet in staat hard genoeg te rijden om iemand in te halen). Als je alleen maar wat oude races in vorige klasses bekijkt van vettel zie je dat die jongen absoluut kan racen. In de formule 1 vind ik hem ook niet totaal onverdienstelijk, niet foutloos maar wel altijd op het randje. Dat willen we toch ook eigenlijk zien als fans, coureurs die tot het uiterste gaan? En dat er dan is wat mis gaan kunnen we allemaal wel mee leven denk ik.
Posts: 3.091
Ik denk niet dat ze verwacht hadden dat hij nu al wereld kampioen zou zijn. Dat contract zal ongetwijfeld gewijzigd zijn.
Posts: 15.285
Wordt ie vierde, dan kan hij opdonderen??? ;)
Posts: 3.471
Dan lach ik me wel kapot:P