user icon

Grosjean 'terug op juiste pad' na slechte start in 2018

  • Gepubliceerd op 12 aug 2018 13:34
  • comments 10
  • Door: Bjorn Smit

Het is nog niet bekend wat Romain Grosjean gaat doen in 2019. Hij heeft een slechte seizoensstart om kunnen draaien naar een reeks goede resultaten. De Haas-coureur meent dan ook dat hij terug is op het juiste pad.

De seizoensstart van Grosjean was bijzonder slecht. Hij scoorde in de openingsfase van het seizoen geen punten en grossierde in fouten. De meest in het oog springende fout was zijn crash achter de safety car in Azerbeidzjan. Teamgenoot Kevin Magnussen presteerde wel consistent en heeft inmiddels 24 punten meer dan Grosjean. De laatste races heeft de Fransman echter een opleving: in Oostenrijk werd hij vierde, daarna scoorde hij ook in Duitsland en Hongarije punten.

Die resultaten zorgen ervoor dat Grosjean met vertrouwen de zomerstop ingegaan is, zo vertelde hij aan ESPN. "Ik heb al meerdere keren gezegd dat het team weet wat ik vanaf dag 1 gebracht heb. Ik weet ook dat ik dit jaar niet in alle races gebracht heb wat ik had moeten brengen. Hopelijk is het een verhaal uit het verleden, want nu zijn we terug op het juiste pad. De zomer is in ieder geval een mooi moment om erover na te denken."

Reacties (10)

Login om te reageren
  • Klus

    Posts: 1.227

    1 zwaluw maakt nog geen zomer

    • + 0
    • 12 aug 2018 - 13:55
    • Precies. Dat weet Haas ook. Beide coureurs zijn exit. Volgend jaar rijden Perez en LeClerc voor Haas.

      • + 0
      • 12 aug 2018 - 14:03
    • K.Mag heeft wel veel fans. Denk dat hij blijft...

      • + 1
      • 12 aug 2018 - 14:05
    • @TH Magnussen blijft wel denk ik, die doet het juist verrassend goed dit seizoen.

      • + 1
      • 12 aug 2018 - 14:06
  • pfff, Haas gaat toch domweg naar de puntjes kijken, hadden probleemloos op P4 kunnen staan , tuurlijk,, niet alleen Grosjean aan te rekenen... Wielmoeren grap heeft ze een bak punten gekost , maar toch... Denk niet dat hij mag blijven omdat het zo,n trouwe coureur is, daar koop je geen droogbrood voor....

    • + 0
    • 12 aug 2018 - 13:58
  • Was benieuwd welke analist en kenner dit over hem gezegd had..
    Blijkt dat 'ie het over zichzelf zei.

    • + 1
    • 12 aug 2018 - 13:59
  • jd2000

    Posts: 5.088

    Het is wel duidelijk dat Grosjean ook nog geen contract heeft. Blijft lachen die jongens met hun zelfpromotie. De heer Trump zou het over "alternatieve waarheid"hebben.

    • + 0
    • 12 aug 2018 - 14:09
  • DJJeffHax

    Posts: 647

    Toe Leet Meet....
    als je al achter de safety car de muur in rijd dan is het je laatste seizoen. :P
    Schijnt al dat Perez zijn stoeltje gaat overnemen.

    • + 0
    • 12 aug 2018 - 16:08
  • Laten we het nog even afwachten!

    • + 0
    • 12 aug 2018 - 17:21
    • @ERNIE5335,
      Ik weet niet goed wat te denken over Grosjean, het lijkt mij wel een aardige kerel te zijn, afgaande op zijn interviews, zijn houding tegenover het team. Als persoon valt er weinig op aan te merken denk ik, met de nadruk op denk ik. Als rijder wisselt hij goede races af met onregelmatige periodes met inbegrip van onbegrijpelijke fouten. Is zelden veel beter dan zijn teamgenoot, zelfs ten tijde van Maldonado. Ik meen dan ook dat hij op basis van zijn karakter en ingesteldheid het nodige krediet krijgt als rijder. Misschien heeft hij wel tot nu toe het geluk gehad in een team te zitten dat het best bij hem past. Hopelijk hebben "anderen" hetzelfde geluk.

      • + 0
      • 13 aug 2018 - 12:08

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

RU Grand Prix van Rusland

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar