user icon

Ricciardo mikt op contractverlenging voor zomerstop

  • Gepubliceerd op 26 jul 2018 10:31
  • comments 20
  • Door: Jeroen Jonkers

Daniel Ricciardo hoopt nog voor de zomerstop zijn contractverlenging bij Red Bull Racing bekend te kunnen maken. De Australiër hoopte lange tijd op een overstap naar Mercedes of Ferrari, maar nu de kansen daar geslonken zijn, kiest Ricciardo eieren voor zijn geld. De lengte van het contract is echter een klein obstakel.

"Een aankondiging voor de zomerstop is realistisch", aldus Ricciardo tegenover Auto Motor und Sport. "De lengte van het contract is echter een probleem, want er gaat veel veranderen in de komende jaren", vervolgt de Red Bull-rijder. 

Toch is Ricciardo naar eigen zeggen blij als er duidelijkheid over zijn toekomst is. "Ik wil de pauze met een gerust hoofd ingaan, dan voelt het ook als vakantie. Een aantal jaar geleden toen ik de overstap van Toro Rosso naar Red Bull maakte, gebeurde dat in de zomer en toen was augustus niet leuk voor me."

Reacties (20)

Login om te reageren
  • PKracing

    Posts: 807

    Nou hè hè zou het nou toch eens? Als ik RB was had ik er genoeg van. Maar goed!

    • + 3
    • 26 jul 2018 - 10:38
    • ap

      Posts: 953

      RBR heeft nu de touwtjes in handen niet Ricardo die heeft gewoon te lang gewacht! Als die gelijk achter Max was aangegaan dan had die de touwtjes in handen gehad maar nu alle stoeltjes bezet zijn waar hij wil rijden is het mooi te laat! Jammer voor hem dat die op het verkeerde paard heeft gewed!

      • + 0
      • 26 jul 2018 - 11:09
    • echt he, hij heeft inmiddels langer gelult over zijn contract dan de duur van dat contract zelf

      • + 0
      • 26 jul 2018 - 11:20
    • Zijn contractbesprekingen duren langer dan zijn contract duur :)

      • + 0
      • 26 jul 2018 - 11:30
    • Stitch

      Posts: 5.340

      Tja, en nu zit ie met zijn ster op de gebakken peren ipv een steigerend paard.

      • + 1
      • 26 jul 2018 - 11:30
    • Ik vraag me af of het wel slim is om steeds te benadrukken dat hij het voor zijn vakantie afgerond wil hebben. Heeft hij daar zelf belang bij? Lijkt me niet. Ik zou als ik RB was namelijk zeggen: teken dan!

      • + 0
      • 26 jul 2018 - 11:42
    • De tragiek is dat niemand weet wat een contract bij RBR kan opleveren. Niemand weet wat Honda gaat leveren.
      Iedereen geeft nu af op RIC en die contractbesprekingen, maar de keuze van Verstappen voor RBR kan natuurlijk ook altijd weer een issue worden.... en dan geeft iedereen de aarzelende RIC weer gewoon gelijk.

      • + 0
      • 26 jul 2018 - 12:20
    • snailer

      Posts: 5.637

      Ik geloof niet dat ik medelijden met hem hoef te voelen. Wie weet krijgt hij een miljoentje minder. Who cares?

      Maar goed. Hij mekkert er niet over. Hij krijgt vragen. En zoals het een net persoon betaamt, beantwoordt hij die vragen. Niets mis mee. Alle rijders praten over stoeltjes voor volgend jaar. Waarom zou Ric dat niet mogen? Dat hij er vaker vragen over krijgt dan anderen lijkt me logisch. Hij is 1 van de besten. Goed. "is" is voor mijn rekening.

      • + 0
      • 26 jul 2018 - 16:54
  • avengel

    Posts: 277

    Wacht nou alsjeblieft nog ff Ricciardo... het wordt komkommertijd en dan hebben we toch al niets om over te schrijven.

    • + 1
    • 26 jul 2018 - 10:40
    • Ga straks aan de watermeloen, bikt lekker weg met die hitte..

      • + 0
      • 26 jul 2018 - 10:46
  • Een contract van één jaar voor huidige salaris of ietsje meer. Tekent hij een tweejarig contract dan een mooie pay rise a la Verstappen?

    Ik denk dat ik het zo zou aanvliegen als ik RBR was maar tja, dat ben ik niet ;-)

    • + 0
    • 26 jul 2018 - 10:44
  • geert61

    Posts: 1.099

    hij zal zich erbij neer moeten leggen dat vanaf nu rb uitmaakt hoe zijn contract eruit gaat zien .
    het is rb of een b team of niet meer mee doen .

    • + 1
    • 26 jul 2018 - 10:44
  • SpeeDirk

    Posts: 229

    Hij wilde een contract en salaris gelijk Max, maar die vlieger ging voor hem niet op! ls hij niet voor de zomerstop tekent is het waarschijnlijk voor hem gedaan bij RBR

    • + 0
    • 26 jul 2018 - 10:47
    • Gewoon zelfde salaris als Max en contract naar zijn zin binnen 1 week

      • + 0
      • 26 jul 2018 - 11:06
  • Ik vraag me af wat er nu waar van was, dat voorcontract bij Ferrari.
    Persoonlijk zou ik met een team als Ferrari graag een Daniel in m'n team willen hebben.
    Zou het optreden van Kimi er voor gezorgd hebben dat ze nog een jaar met hem door willen?

    • + 1
    • 26 jul 2018 - 10:55
    • Bill: Daar heb ik altijd al aan getwijfeld en dan zeker dat verhaal van exclusief onderhandelen met Ferrari tot eind juni.
      Zeker omdat hij recentelijk nog heeft aangegeven dat hij teleurgesteld was dat Ferrari zo weinig belangstelling voor hem heeft getoond.

      • + 1
      • 26 jul 2018 - 12:16
    • Dat is waar ja @Tifoso.

      Toch klonk het aannemelijk. Ferrari had op die manier nog tijd om Kimi te evalueren voor nog een jaarcontract.

      • + 0
      • 26 jul 2018 - 12:36
  • Duurt wel lang zo.

    • + 0
    • 26 jul 2018 - 11:01
  • Rick F1

    Posts: 1.883

    Als Ricciardo genoeg water bij de wijn doet, dan moet het voor de zomerstop lukken.

    • + 0
    • 26 jul 2018 - 12:17
  • Moet ie wel opschieten!

    • + 0
    • 26 jul 2018 - 22:26

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 941
  • Podiums 32
  • Grand Prix 235
  • Land AU
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, AU
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar