user icon

Video: Schumacher warmt zich op met kartwedstrijd in Kerpen

  • Gepubliceerd op 19 jan 2011 13:26
  • comments 21
  • Door: Rob Veenstra
Mercedes GP-coureur Michael Schumacher keerde afgelopen weekend terug naar zijn roots. De Duitser nam in Kerpen deel aan een kartwedstrijd om wedstrijdritme op te doen. De Duitser begon sterk en streed met de Nederlander Arjan Kievitsbosch om de koppositie. Daarna zakte de zevenvoudig wereldkampioen terug naar de derde plek. Hieronder de beelden.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Kijk dat noem ik nu een coureur , geen Sneeuwkastelenbouwen of Survivalprogramma\'s naspelen maar karten.

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 13:29
  • miauw

    Posts: 1.136

    Dat doet hij beter als bij MCLaren

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 13:39
  • miauw

    Posts: 1.136

    Tikfoutje! :)

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 14:17
  • dude

    Posts: 322

    Ik weet niet hoor, maar hij staat toch echt de halve wedstrijd langs de kant met een stukke kart, al dan niet zijn schuld, en de periode ervoor was er sprake van een \'Schumacher-train\' vanaf plek 3. Ik ken de race en de kwaliteit van de coureurs niet, maar ik zou zeggen dan Herr Schumacher toch half gehakt van deze jongens moet maken als hij volgend jaar voor het kampioenschap wil gaan.

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 14:19
    • Kwaliteit van de coureurs?

      \"..competing against the world top in KZ2 karting at the NAB Winterpokal 2010/2011.\"

      De wereldtop karting misschien? Daarnaast, laat die man toch lekker doen waar hij zin in heeft, hij hoeft zich echt niet meer te bewijzen. Al helemaal niet tegenover \"dude\" van \'F1Today.nl\'.

      Ik word langzamerhand echt moe van al dat Schumacher gebash. Wat de beste man heeft gepresteerd in zijn carrière spreekt boekdelen. Hij heeft benzine in zijn aderen stromen, dus ik vind het niet verwonderlijk dat hij zijn grootste liefde (autosport) niet los kan laten...

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 14:43
    • dude

      Posts: 322

      Sorry Barry, blijkbaar heb je de toon van mijn reactie wat zwaar opgevat. Ik ben blij dat Schumacher weer van de partij is. Ik heb een oneindige dosis respect voor de man en ben eindeloos jaloers op zijn carriere. Alleen wat ik uit deze beelden opmaak is dat een titel in zijn tweede F1 periode, wat hij naar eigen zeggen als enige doel heeft, ver weg lijkt, ook als je kijkt naar afgelopen seizoen. Je mag een man van dat kaliber een paar races geven om de vorm en het ritme weer op te pakken, maar als rookies vaak hun eerste seizoen al niet af mogen maken... Je snapt wel waar ik heen ga. Ik hoop echter van harte dat hij mij (en met mij vele anderen) het tegendeel gaat bewijzen.

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 15:01
    • Barry
      Hij moet zich juist wel bewijzen gezien zijn verleden, anders moet je niet meedoen en lekker voor de buis gaan zitten. Heeft niets met bashen te maken. Hij is echt niet terug gekomen voor de gezelligheid maar om te presteren(dus te bewijzen), dus lul niet zo slap. En dat oneindig veel respect verhaal.....echt overdreven. Respect ok, maar oneindig?

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 15:31
    • dude

      Posts: 322

      @DutchF1, onder de noemer compensatiegedrag... :)

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 15:38
  • Krijgen hun ff hun flikker zeg haha

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 14:30
  • Dit zijn jongens die niks anders doen dan Karten....Is toch gaaf om tegen MSC te rijden...Er werd fel gestreden want de move van Arjan Kievitsbosch was erg gewaagd en echt gaaf!Hoe tof is het dat je als je op de kart van MSC weet te winnen.
    Is alleen appels met peren vergelijken want een kart is geen Formule wagen.

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 14:38
  • En Arjan Kievitsbosch is geen Michael Shumacher, dus blijft het een enorme prestatie om daar voor te blijven.
    Als Schumacher had gewonnen was dat voor velen onder ons weer zeer vanzelfsprekend geweest.
    Hij schijnt wel zeer amicaal geweest te zijn op die dag , en dat spreekt voor de man.

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 15:12
  • Marcd

    Posts: 397

    op 00:10 aan de rechtse kant is dat Ralf die bij z\'n broer komt kijken ??

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 16:08
    • haha Goed gezien!
      Hij komt was even langs omdat er gratis worst met zuurkool is...

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 16:14
  • sloggerke

    Posts: 646

    Slechte kart had hij!!
    Ik weet het zeker.

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 16:31

    • Problemen met de banden ?

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 18:17
    • oebidoebi

      Posts: 632

      slechte kart???? hij rijd met het snelste materiaal wat te krijgen is.

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 21:19
  • Student

    Posts: 64

    Het zwarte gedeelte op zijn broek valt toch wel onder de noemer opmerkelijk haha. Hebt ie \'m ff over laten trekken ofzo

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 17:02
  • Ringelberg

    Posts: 1

    Als je hier even naar de rondentijden kijkt.
    www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1773061

    Durf ik te zeggen dat zowel Kievitsbosch als Schumacher toch wel een klasse appart zijn. En daarbij moet gezegd worden en ik spreek uit ervaring dat die man geniet van het spelletje. Bovendien zie ik behalve Buemi en Alguersuari (intrepid) Die rijden nog geregeld een wedstrijd mee. Niet snel een ander dit doen.

    • + 0
    • 19 jan 2011 - 17:33
    • oebidoebi

      Posts: 632

      helemaal mee eens, vele coureurs die nu in de autosport actief zijn en met karten begonnen zijn, rijden regelmatig (en niet alleen voor de fun)een potje mee in een kartwedstrijd. en ik denk dat hij hierboven (ringelberg) dat ook nog wel eens doet.

      • + 0
      • 19 jan 2011 - 21:14

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar