user icon

Daniel Ricciardo: "We kunnen nog flink verbeteren"

  • Gepubliceerd op 23 jun 2018 10:50
  • comments 24
  • Door: Mathijs Carolus

Net als zijn Nederlandse teamgenoot Max Verstappen spreekt Red Bull-coureur Daniel Ricciardo van een goede eerste dag op het Circuit Paul Ricard in Zuid-Frankrijk. De Australiër reed in de ochtend de derde tijd en verbeterde zich in de middag naar de tweede positie. Het gat met snelste man Lewis Hamilton was meer dan zeven tienden was, maar Ricciardo spreekt van een goede dag. Volgens de coureur uit Perth zit er nog meer in het vat voor Red Bull.

"Ik denk dat we als team een hele goed dag hebben gehad. In de ochtend had Max wat oponthoud vanwege technische problemen, maar in de middag konden we beide ons programma afwerken. Qua afstelling zit ik niet op een lijn met Max Verstappen, maar dat hebben we bewust gedaan om te kijken hoeveel neerwaartse druk we nodig hebben. Het gat met Hamilton is groot, maar zijn rondje was dan ook heel goed. We weten waar we ons moeten verbeteren voor de derde training en de kwalificatie", aldus Daniel Ricciardo.

Ricciardo laat verder weten dat het circuit hem wel kan bekoren: "Toen bekend werd dat we hier naar toe zouden gaan, werd ik niet meteen enthousiast. Nu ik wat ronden gereden heb moet ik zeggen dat het best een leuke baan is."

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Zal hij eind van de dag wel teleurgesteld zijn nadat Mercedes de boel opschroeft tijdens de Q en iedereen zoek rijdt, en de RB,s weer netjes 5 en 6 staan ... Kan wel begrijpen dat ze de gok met Honda gaan nemen, veel beter dan nu wordt het echt niet....

    • + 2
    • 23 jun 2018 - 10:58
    • ik had erger verwacht eigenlijk, als ze in de quali binnen 0.400 zitten hebben ze het goed gedaan, welke plaats dat oplevert weet ik niet maar in de race kunnen ze dan misschien wel weer volop meedoen.

      • + 0
      • 23 jun 2018 - 11:03
    • Reken daar maar niet op, zo spannend gaat het helaas niet worden

      • + 0
      • 23 jun 2018 - 11:05
    • Trabant

      Posts: 535

      Ik gok voor morgen op een podiumplaats voor Max Verstappen.

      • + 1
      • 23 jun 2018 - 11:06
    • Race pace in de long run was tot nu toe ook niet opvallend..Misschien FP3 nog wat beter straks. Vaak dat ze daar toch juist wel is positief uitspringen ... zie het somber in maar hoop dat ik me vergis...

      • + 0
      • 23 jun 2018 - 11:07
    • Rimmer

      Posts: 8.540

      Kwali zal p5 en 6 worden idd.
      In de race kan er niet ingehaald worden dus p4 en 5 zal het wel worden.

      • + 1
      • 23 jun 2018 - 11:07
    • Pipo

      Posts: 4.742

      Misschien dat de banden de spanning in de wedstrijd brengt.

      • + 2
      • 23 jun 2018 - 11:09
    • En met de verwachte 1-stop zal het er allemaal niet spannender op worden. Maar we wachten af...

      • + 0
      • 23 jun 2018 - 11:16
    • De Boels eindigen waarschijnlijk op p5 en 6 in de Q, tijdens de race maar kijken wie zijn banden het best weet te sparen op dat slechte en bloedhete asfalt.

      • + 2
      • 23 jun 2018 - 11:17
    • Saigonen

      Posts: 60

      Gooi die sprinklers maar aan!!

      • + 2
      • 23 jun 2018 - 11:25
    • Als VET en RAI er vandaag korter op zitten bij HAM en BOT dan is de 3e rij het maximale voor RIC en VER. Snel vergeten dit klote circuit.

      • + 2
      • 23 jun 2018 - 11:26
    • Mosquito

      Posts: 320

      Tsja Hartley stond alweer stil met motorproblemen als ik het goed begreep. We zullen zien of het niet iets met regen en drup wordt.

      • + 0
      • 23 jun 2018 - 11:34
    • Ik verwacht best wel een aantal tweestoppers. Maar RBR is te traag op dit plankgascircuit denk ik. En ik zie veel mensen die denken dat er niet ingehaald kan worden, volgens mij valt dat nog mee. Dus Daniel en Max op een bandensparende eenstopper. Heel misschien een podium dan.

      • + 0
      • 23 jun 2018 - 11:42
    • Kijk, en dit is nu de reden dat waarschijnlijk Ricciardo uiteindelijk toch voor RBR gaat kiezen. De nauwe samenwerking tussen hem, Max en het team. Dit team zit hem gegoten. Eigenlijk weet hij dit ook wel.

      • + 0
      • 23 jun 2018 - 11:50
    • Trabant

      Posts: 535

      Meestervoorspeller

      • + 0
      • 24 jun 2018 - 17:44
    • :zzz

      • + 0
      • 28 jun 2018 - 03:09
  • geert61

    Posts: 1.099

    welke gok de overstap is geen gok maar een wel overwogen en berekende overstap .
    ze hebben niet voor niets tr laten testen en honda is er alles aan gelegen te bewijzen dat de resultaten van voorgaande jaren meer aan mclaren lagen dan aan hun .
    zie ze zomaar de snelste pu in elkaar schroeven ze hebben ook nog maar een paar jaar om te bewijzen dat ze het kunnen .
    en denk erom als honda wil winnen kan honda dat vooral als ze samen met rb werken

    • + 3
    • 23 jun 2018 - 11:13
  • PKracing

    Posts: 807

    Nu is het wel zo dat Max in vt 1 en 2 zijn spec 2 nog niet in de RB had zitten. Dus we gaan het vandaag zien.

    • + 1
    • 23 jun 2018 - 11:35
  • jarka

    Posts: 1.476

    Ik vrees het ergste,mijn enige hoop is inderdaad het slechte asfalt en banden managen voor de rest lijkt het er op dat dit zo een circuit is waarom RB voor Honda heeft gekozen gezien de posities van de andere Renault motoren.

    • + 0
    • 23 jun 2018 - 11:41
  • Pherocks

    Posts: 610

    Het ziet ernaar uit dat Red Bull het moet hebben van een niet presterende Ferrari / Mercedes rijder anders is het gewoon P5 en P6.

    Dus zoals al is gezegt is Honda gewoon een gok die ze moeten nemen of anders maar op die P5 en P6 moeten rijden en dan wachten op foutjes vooraan.

    Ik zou zelf ook die gok hebben genomen want je hebt er eenkeer genoeg van om al die smoesjes van Renault maar te blijven aanhoren.

    Dan Ric zie ik dan ook in 2019 voor RB rijden.

    • + 2
    • 23 jun 2018 - 11:42
    • De kwalificatie is gewoon een verloren zaak voor RBR, dat weet elke F1 liefhebber. Maar in de race moet ik het nog zien gebeuren. Met de hoge temperaturen ben ik benieuwd in hoeverre de koeling van Mercedes afdoende zijn werk doet. Ik schat Ferrari in als sterkste voor de race. Die zul je in VT3 wel weer van voren zien als te doen gebruikelijk. Blijf 1 vraag over. Wie van de top teams heeft de degradatie van de banden het beste onder controle tijdens de race.

      • + 1
      • 23 jun 2018 - 11:56
  • sailor

    Posts: 10.565

    Voor Red Bull gaat het gewoon een saaie wedstrijd worden , een wedstrijd om weer snel te vergeten

    • + 0
    • 23 jun 2018 - 12:05
  • @ Dutchtreath: dat viel mij ook op ja, het is het belangrijkste van het hele verhaal van Daniel. Vreemd dat iedereen daar kennelijk overheen leest.

    • + 0
    • 23 jun 2018 - 12:58
  • Misschien er een regendansje tegenaan gooien?

    • + 0
    • 23 jun 2018 - 13:09

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 941
  • Podiums 23
  • Grand Prix 129
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar