user icon

Haas beslist pas na de zomer over rijdersduo voor 2019

  • Gepubliceerd op 30 mei 2018 16:36
  • comments 31
  • Door: Jeroen Jonkers

Het team van Haas hakt pas na de zomer de knoop door over de rijders voor 2019. Dat heeft teambaas Guenther Steiner laten weten. Volgens de teambaas heeft het team op dit moment grotere zorgen dan de beslissing over rijders voor komend seizoen.

“We gaan pas om de tafel richting het einde van de zomerpauze", aldus Steiner. "We zijn er niet mee bezig en het is ook nog helemaal niet aan de orde. We focussen ons nu op het scoren van punten, aangezien we er al veel hebben laten liggen. Dat moeten we inhalen. We hebben genoeg zaken om ons op te richten afgezien van onze coureurs."

Kevin Magnussen is volgens Steiner bezig aan een goed seizoen. De Deen scoorde vooralsnog alle negentien punten van de Amerikaanse renstal, terwijl Romain Grosjean voornamelijk de krantenkoppen haalde door onnodige incidenten.

De positie van Grosjean staat volgens Steiner voorlopig nog niet ter discussie. "We hebben er nog niet naar gekeken. Hij heeft twee domme fouten gemaakt. Hij weet dit en moet dit oplossen. Dan zien we erna wel verder."

"We zijn nog niet bezig geweest met andere coureurs, want hoe krijgen we het vertrouwen van een coureur dan nog omhoog? We bieden hem een kans. Hij was altijd goed bij ons en wij proberen ook zo richting hem te zijn, dan zullen we wel zien. Hopelijk wordt het beter."

Reacties (31)

Login om te reageren
  • z0mer

    Posts: 2.087

    Vervang die jankende Fransman alsjeblieft.

    • + 10
    • 30 mei 2018 - 16:44
    • sambal

      Posts: 1.014

      ?

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 17:52
    • Romain kan dan mooi aan de slag bij 24 Kitchen met een programma voor mensen die een snelle, gezonde hap willen. Noem het 'Pit Stop'. Verder wat vin rouge proeven en van z'n gezin genieten. Ik zie het wel voor me.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 19:27
    • Ik denk dat het tijd wordt om iemand anders dat plekje te geven.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 22:50
    • @CR Ik hoop wel dat hij verse producten gebruikt, want zelf is hij al ruim over de houdbaarheidsdatum.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 23:23
    • Hij schijnt graag te koken en die Fransen doen dat volgens mij stukken verser dan wij Hollanders (gemiddeld genomen). Dat komt dus wel goed denk ik.

      • + 1
      • 31 mei 2018 - 00:40
    • Jello

      Posts: 573

      Het raarste vind ik nog dat Grosjean denkt dat hij een kans maakt op een Ferrari stoeltje. Laat me niet lachen.

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 10:35
    • Haha ja, ach ja. Het is niet verboden om ambities te hebben (gelukkig). Of het reëel is, is een tweede.

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 11:26
  • In mijn ogen zit de tijd van Grosjean wel erop, Magnussen laat wel eens leuke dingen zien en scoort er nu ook punten mee. Grosjean grossiert weer eens in onnozelheden. Verbaasde me al dat hij na vorig seizoen nog mocht blijven.

    • + 9
    • 30 mei 2018 - 16:45
    • Mee eens. Grosjean is wel klaar in de formule 1. Volop kansen gehad, maar nooit echt door gebroken. Nu gewoon een jankert.

      Magnussen revancheert zich aardig dit seizoen. Ik was geen fan van hem, maar dit jaar verrast hij me positief. Als dat zo blijft mag hij van mij nog wel een seizoen blijven. Een goede ervaren coureur zou ik graag zien bij Haas. Bijvoorbeeld Kimi of Perez.

      Wie maken er volgens jullie kans?

      • + 1
      • 30 mei 2018 - 17:18
    • Dat Grosjean vorig seizoen mocht blijven kwam door zijn 3 jarig contract. Haas blijkt op dit moment heel loyaal te zijn in het navolgen van de contracten. Bij Estaban wisten we bij 5 races al dat hij geen punten op zou leveren. Grosjean is van zijn 3 jaar maar anderhalf jaar scherp geweest en eigenlijk sinds het moment dat Magnussen zijn draai vond is dat minder geworden.

      Daarnaast staan er niet veel coureurs te springen om een plek bij Haas. Het team is bezig aan zijn 3de jaar en daarom weten nog weinig coureurs hoe groot de kans is dat Haas een fijne auto kan bouwen. Toch hoop ik dat ze met een verassing komen in 2019 qua line-up

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 18:07
    • twslex

      Posts: 570

      Ik denk dat primair het voor een rijder niet uit maakt waarin hij rijd. Als het maar f1 is.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 18:27
    • Rogier, ik gok op RIC en MAG.

      Dan wordt hij eerste rijder met alles wat daar bij hoort, na ruim 10jr RB een nieuwe uitdaging, en hij is prima voor commerciële doelstellingen voor Haas en Liberty in de US.
      Na 2 - 3 jaar kan hij dan evt. doorstromen FER.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 18:46
    • Ric in Haas? Ik weet niet in welke wereld dat gaat gebeuren, maar niet in de F1.
      Leclerc in die Haas. Klaar.

      • + 4
      • 30 mei 2018 - 18:59
    • Ik zou graag eens een Amerikaan in de F1 zien en dan is Haas het team bij uitstek om dat te doen. Ik weet dat we er zo nu en dan eens een voorbij hebben zien komen, maar die bleven niet echt hangen. Het zou wel goed zijn voor de sport als een redelijke coureur uit die contreien een degelijk debuut maakt om vervolgens een tijd te kunnen blijven.

      • + 1
      • 30 mei 2018 - 19:29
    • De spiraal is wel erg neerwaarts voor Grosjean, vrees dat het een moeilijk verhaal gaat worden, zou best kunnen dat Giovinazi (gunst/geld Ferrari)in die auto komt na de zomerbreak.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 19:32
    • Leclerc in de Haas. Wehrlein weer naar Sauber?

      • + 0
      • 31 mei 2018 - 08:50
  • Conjo65

    Posts: 198

    GRO out.....

    • + 1
    • 30 mei 2018 - 18:56
  • ray1975

    Posts: 2.400

    GRO out....

    • + 2
    • 30 mei 2018 - 18:57
  • Zet er maar een Amerikaan in, goed voor de sport. Of anders Gio. Leclerc kan net zo goed bij Sauber blijven zitten denk ik.

    • + 0
    • 30 mei 2018 - 19:59
    • Adjo83

      Posts: 904

      Benieuwd wie dat moet gaan worden dan....vind de grabbelbox in Amerika ook niet overlopen van het talent op het moment.

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 20:26
    • Nouja, een Newgarden bijvoorbeeld..

      • + 0
      • 30 mei 2018 - 23:27
  • Adjo83

    Posts: 904

    Grosjean eruit.....!!! Magnussen mag blijven

    • + 4
    • 30 mei 2018 - 20:25
  • Dus Grosjean mag nog een paar maanden in de waan leven dat hij ook in 2019 nog F1-coureur is.

    Gelukkig begint op zondag 23 september de herfst.

    • + 0
    • 30 mei 2018 - 20:34
  • mordor

    Posts: 1.262

    Charles is een waardige opvolger van die Franzoos

    • + 0
    • 30 mei 2018 - 20:38
  • Dat word exit romain

    • + 0
    • 31 mei 2018 - 06:26
  • @CYRIL RATATOUILLE gelukkig kom ik uit Nederland en niet uit Holland ????

    • + 0
    • 31 mei 2018 - 07:15
  • Leclerc voor Grosjean en laat Magnussen nog maar een jaartje blijven.

    • + 0
    • 31 mei 2018 - 08:49
  • erikworld

    Posts: 927

    Leclerq of Raikonen in 2019.

    • + 0
    • 31 mei 2018 - 15:47

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Frankrijk
  • Geb. datum 17 apr 1986 (35)
  • Geb. plaats Geneve, Frankrijk
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,8 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar