user icon

Max Verstappen kijkt uit naar Jumbo Racedagen

  • Gepubliceerd op 12 mei 2018 09:52
  • comments 15
  • Door: Mathijs Carolus

Max Verstappen heeft een druk schema de komende weken. Tussen de Grand Prix van Spanje en de Grand Prix van Monaco reist de drievoudig Grand Prix-winnaar af naar eigen land om act de presence te geven tijdens de 'Jumbo Racedagen driven by Max Verstappen' op Circuit Zandvoort. De jonge Nederlander komt gedurende beide Pinksterdagen zes keer in actie met de Red Bull. Ook teamgenoot Daniel Ricciardo en oud Formule 1-coureur David Coulthard zijn in Zandvoort om de fans te trakteren op een spectaculaire demo. Verstappen laat voor de camera van Ziggo Sport weten uit te kijken naar het evenement.

"De Jumbo Racedagen zijn altijd drukbezocht en dat zal dit jaar niet veel anders zijn. Ik heb er zin in, het is altijd mooi om de sport dichter bij de fans te brengen. We hopen een demo te kunnen doen waarbij ik, Daniel Ricciardo en David Coulthard in actie komen. Het is alleen nog niet zeker of dat lukt, aangezien een van de demo auto's nu nog in Vietnam is en het wat lastiger is daar qua uitvoer van vracht. We moeten nog even afwachten of dat door kan gaan, maar het wordt sowieso een mooi evenement", aldus Verstappen.

Verstappen presenteerde bij de perspresentatie van het evenement ook zijn eigen caravanrace. Gaat de jonge Nederlander daar zelf ook aan deelnemen? "Nee, ik mag zelf geen caravan slopen. Dat heb ik vorig jaar al gedaan met Daniel Ricciardo op de Red Bull Ring en je weet hoe dat is afgelopen. Het is de bedoeling dat ik er vooraan rijdt, maar je kan altijd wel wat doen om de caravan even op een wiel te laten rijden!"

 



 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • even offtopic hoor maar die layout van Miami.... wat is dat een kansloos project als ze die layout gaan gebruiken. Hou dan liever Baku op de kalender.

    • + 1
    • 12 mei 2018 - 09:59
    • kortvdl

      Posts: 1.051

      Och man, die ga ik gewoon overslaan dan..

      Oke dat is wat overdreven, maar ik zit er niet op te wachten in ieder geval. Baku is op papier een saaie race(2016) maar met die nieuwe auto's toch 2 jaar een van de leukste race's om te zien.

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 10:10
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.758

      Het zou mij niets verbazen dat men de lay-out nog gaat aanpassen. Hamilton, een vrij grote ambassadeur voor deze race in de ogen van LM, was niet bepaald enthousiast over de lay-out, net als velen anderen. Ik denk dat LM slim genoeg is naar deze kritiek te luisteren, althans dat hoop ik dan maar. Persoonlijk mogen ze van mij zowel Miami als Bakoe overslaan.

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 11:55
  • Hij blijft er maar naar uitkijken,al weken....en vooral hierzo..

    • + 2
    • 12 mei 2018 - 10:01
  • sailor

    Posts: 10.290

    Succes kerel

    • + 0
    • 12 mei 2018 - 12:04
  • Ik ben nog nooit op circuit Zandvoort geweest en het programma van volgende week zondag lijkt me wel leuk dus ik ga die kant op.

    Heeft iemand nog tips om daar te komen / te parkeren? Het laatste stuk met de trein of bus is ook een optie, heeft iemand daar goede tips voor?

    • + 0
    • 12 mei 2018 - 12:53
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.758

      Ik ben in het verleden meerdere keren naar de Masters, DTM en de historische GP geweest. Vaak de trein gepakt of een enkele keer de motor en dat was prima te doen.

      De trein:
      Ik ging dan wel altijd wat voor de drukte uit met de gedachte 'liever te vroeg dan tijdens de 'spits' gaan'. Liever dus al tussen 8 en 9 op het circuit dan pas vanaf 10:00 - 11:00 uur.
      Nu kan het wel zo zijn dat het met deze Jumbo dagen wat drukker is dan tijdens de hoogtij dagen van de Masters, maar de heenreis is nooit een probleem met de trein. De terugreis kan veel drukker zijn, aangezien men meestal meer gespreid aankomt dan weg gaat.

      Auto:
      Met de auto is, zeker wanneer het ook strandweer is, nagenoeg geen optie. Bij het circuit kan je maar beperkt parkeren en vaak zijn delen al gereserveerd voor bijzondere gasten of voor de mensen met VIP kaarten. De strandroute staat verder al snel vast in lange files en ook de parkeerplaatsen langs het strand zijn zo gevuld (en duur).

      Motor:
      Met de motor is het wel goed te doen, maar ook daarvoor geldt 'liever te vroeg dan in de spits'. Over het algemeen kun je de motor goed kwijt bij het circuit of anders op de stoep langs de looproute vanaf het station naar het circuit.

      Veel plezier in ieder geval en mocht je nog wat meer toelichting willen laat het dan gerust weten.

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 13:06
    • Zolang je er heel vroeg bent en pas laat weggaat is het meestal wel te doen. De meeste komen rond 10 uur aankakken en gaan na de laatste demo van Max gelijk met ze alle weer weg.

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 13:47
    • DayCee

      Posts: 69

      ik ga dit jaar ook voor het eerst heen, wij gaan iig met de trein, verder weet ik ook niks :D

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 18:11
    • Zorgen dat je de avond ervoor al aanwezig bent (hotel oid) en gezellig een terrasje meepikken.

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 18:25
    • Ja, gezellig zo'n terrasje daar. Zit de halve Amsterdamse onderwereld ook...

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 19:07
    • Bedankt, het laatste stukje gaan we met de trein.
      Is er nog een mooie duin aan te raden met leuk uitzicht?

      • + 0
      • 12 mei 2018 - 22:27
    • Tarzan bocht, arie luyendijk/kumhobocht, audi S zit je het mooiste denk in de duinen. Scheivlak is ook mooi maar wel een flink stuk lopen.

      • + 0
      • 13 mei 2018 - 12:33
  • Ik ga ook dit jaar, we hebben vip kaarten en daar zit ook een vip parkeerplaats bij het circuit in .... ben benieuwd!!

    • + 0
    • 12 mei 2018 - 20:59
  • RemkoDJ

    Posts: 93

    Welke dag is meestal het drukst? de zondag of de maandag?

    • + 0
    • 14 mei 2018 - 14:21

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Donderdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De speciale livery van McLaren voor Monaco is mooier dan de normale kleurstelling van de MCL35M

Coureursprofiel

  • Team Red Bull Racing
  • Punten 1.242
  • Podiums 46
  • Grand Prix 123
  • Land NL
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), NL
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec