user icon

Miami toont eerste beelden toekomstig Formule 1-circuit

  • Gepubliceerd op 05 mei 2018 07:41
  • comments 36
  • Door: Mathijs Carolus

Het neigt er steeds meer dat de Formule 1 volgend jaar of het jaar daarna een tweede race krijgt in de Verenigde Staten. Plaats van handeling moet Miami worden. De eerste tekening van het vermeende stratencircuit is inmiddels vrijgegeven en de mogelijke komst van de race wordt komende week besproken in een vergadering van het stadbestuur van Miami.

Geheel verrassend zijn de tekeningen niet: het circuit volgt grotendeels het gebied waar eerder ook de ChampCar, Formule E en IMSA hun rondjes reden. Het circuit zal door het havengebied van Miami gaan voeren en komt onder andere langs het stadion van het basketbalteam van Miami (Miami Heat). Het circuit heeft twee lange rechte stukken en enkele haakse bochten, vergelijkbaar met het Baku City Circuit.

Mocht de Formule 1 neerstrijken in Miami dan is het de eerste race in de stad in het zuiden van de Verenigde Staten sinds de Formule E in 2015 een ePrix in de stad organiseerde.
 


 

Reacties (36)

Login om te reageren
  • Ben zeer benieuwd :)

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 07:46
    • Lijkt mij dat er 2 rechte stukken zijn waar geen eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiinde aan komt.

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 07:54
    • Belachelijk circuit.

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 12:45
    • Patr

      Posts: 317

      Die vorm doet me ergens aan denken....

      • + 1
      • 5 mei 2018 - 13:08
    • SuperMax

      Posts: 45

      Mooie locatie maar belachelijke layout.

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 13:54
    • Een blaas, slappe piemel en één zaadbal. Ik word er niet warm van in ieder geval.

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 21:56
  • meister

    Posts: 2.664

    Weer een start stop circuit.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 07:54
  • Op andere forums al gemeld die lange brug dat is logistiek zeer lastig. Crash of iemand die stilvalt dat duurt een eeuwigheid om te verwijderen.
    Verder gewoon zelfde als Baku met die haakse hoeken.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 08:04
    • silsur

      Posts: 1.017

      Die brug lijkt me idd hopeloos. Red Flag die uren duurt. En twee mega lange stukken :-(

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 08:08
    • Misschien zetten ze daar takelboten in i.p.v. takelwagens. (het is tenslotte Amerika, het land van de onbgrenste mogelijkheden).

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 08:10
    • silsur

      Posts: 1.017

      Hahaha dat zou dan wel weer stoer zijn twee enorme takelboten naast die brug ?

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 08:43
    • Die Amerikanen zetten gewoon een paar Chinooks standby

      • + 1
      • 5 mei 2018 - 08:52
    • silsur

      Posts: 1.017

      Hehehe dat lijkt me nog mooier ?

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 09:10
    • The dre

      Posts: 2.184

      Als ik mij niet vergis is dat de "port boulevard" brug. 2x 4 baans, en niet heel lang.
      Hier vlakbij ligt een winkelcentrum waar mijn vriendin nogal graag shopt....... ?

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 09:51
    • Wie weet met helicopters takelen ze deze weg mits ze niet meteen in het water verdwijnen.

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 10:12
  • Liever niet. We hebben al genoeg stratencircuits in de F1.

    • + 1
    • 5 mei 2018 - 08:19
  • Iemand enig idee, hoe lang het circuit/de rechten stukken?

    Het circuit met twee lange rechten stukken en 4 bochten lag ooit in Berlijn. Avus circuit. Dat was in het begin 19kilometer lang, later is dat terug gegaan naar 8 kilometer ofzo.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 08:20
    • een enkel recht stuk is ongeveer 1.2 km als ik de kaart mag geloven.

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 08:35
  • Net zoiets als de Amerikaanse staten, trek maar een paar rechte lijnen.. LOL

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 08:51
    • DJJeffHax

      Posts: 646

      Gooit deze maar in de prullebak :P
      wat een B.U.T.T. Layout...

      • + 2
      • 5 mei 2018 - 09:26
    • Lijkt wel een kromme hockey stick.

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 11:25
    • Rick F1

      Posts: 1.883

      De rest van de Amerikaanse steden zijn toch ook vierkante huizenblokken, dus veel spannende bochten zijn er niet.

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 19:06
  • maverik

    Posts: 23

    Ach ja ze moeten naar Amerika op zich qua omgeving kan het slechter... Is een baku 2.0 baan. Op baku was eerst ook veel kritiek toch 2 leuke races gezien....

    • + 1
    • 5 mei 2018 - 09:00
  • sambal

    Posts: 994

    Weer een mooie smoes naar moeder de vrouw toe,om op vakantie te gaan naar Miami...En laat het nou toevallig tijdens de Grand Prix zijn..;-p

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 09:24
  • Scandi

    Posts: 181

    Wordt een 0 stopper. Zie geen pitstraat.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 09:35
  • The dre

    Posts: 2.184

    Die tweet is spot on.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 09:38
  • Baracca

    Posts: 197

    Mijn eerdere stelling deze week had genunceerder gemoeten. Miami is geen vergane glorie.
    That being said, het voorstel zoals ze er nu ligt lijkt me toch niet de meest spraakmakende. Toch zeker niet als je naar de lay-out van het circuit kijkt.

    F1 dient op circuits gehouden te worden waar je een mix hebt van technische bochten, lange curves of rechte stukken en zelfs hoogteverschillen zoals in Spa of Interloagos bvb.

    Het lijkt me dat ze met een mogelijke GP van Miami hiermee meer aandacht te willen schenken aan wat de mogelijkheden zijn naast het circuit. Voor de Jetset, de magnifieke beelden van de haven en 'bling-bling' Yachts enz. Dat hebben we al met Monaco en dat lijkt me ook voldoende.

    Ik blijf bij mijn standpunt dat er voldoende circuits zijn, dit in meerdere uithoeken van deze aarde, om spannende GP's te organiseren.

    Ciao.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 09:59
  • Ik haat haakse bochten in de F1 en hele lange recht stukken. Eigenlijk vind ik de meeste stratencircuits op Monaco na een stuk minder dan de echte circuits waar alles in zit.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 10:30
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Helemaal een met die Erick Hernandez.
    Om het stadion, 2x grote brug en een stukje haven om weer snel om te keren.
    Mooi uithangbord voor F1. NOT!!!

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 11:32
    • F1 op lege cirquits met lege tribunes

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 14:17
  • sailor

    Posts: 10.559

    Hopelijk kan Max zwemmen ;-)

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 12:12
  • Laten we alsjeblieft gaan racen op circuits die daar voor bedoelt zijn en de straten aan de gewone auto's laten.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 13:07
    • Kraai

      Posts: 682

      Precies.
      Laguna sega is een mooi circuit.

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 13:39
    • Ik ben wel voor wat meer variatie in de kalender. Het hoeven helemaal geen stratencircuits te zijn, maar elk jaar dezelfde baantjes dan wordt het alleen maar routine voor de meeste coureurs. Banen als Barcelona of Australië of Hongarije die zijn gewoon minder interessant. Zou leuk zijn als ze eens wat alternatiefs proberen.

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 13:47
  • LimboF1

    Posts: 4.894

    Nou, dat ziet er veelbelovend uit!!! Maar ik vraag mij af of die rechte stukken niet te lang zijn.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 13:50
  • Mooie locatie, Miami Beach en de cruise terminals. Daar zul je mij tzt 3 dagen vinden!

    • + 0
    • 6 mei 2018 - 00:55

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar