user icon

Mika Hakkinen steekt Bottas hart onder de riem: "Valtteri komt sterker terug"

  • Gepubliceerd op 04 mei 2018 15:20
  • comments 11
  • Door: Rik Klein Entink

Voormalig wereldkampioen Mika Hakkinen verwacht dat zijn landgenoot Valtteri Bottas sterk terugkomt van de teleurstelling in Bakoe. Hakkinen heeft het zelf vroeger ook meegemaakt en weet inmiddels wat je gedurende een seizoen kan verwachten en hoe je er mee om moet gaan. 

Sterker terugkomen

Valtteri Bottas beleefde tijdens de Grand Prix van Azerbeidzjan waarschijnlijk één van zijn grootste teleurstellingen in zijn carrière. Doordat hij aan het einde van de race lek reed werd hem een bijna zekere overwinning door de neus geboord. "Uiteindelijk moet je sterker worden van deze teleurstellingen en ik weet zeker dat Valtteri dat doet", zo zegt de Fin in zijn blog. 

Verdiende het om te winnen

Over de race in Bakoe zegt hij: "Hij verdiende het om te winnen en niemand kon het ook geloven toen zijn achterband drie ronden voor het einde het begaf." Hakkinen heeft natuurlijk de nodige ervaring en het klappen van de zweep: "Ik heb ook wel eens zo'n incident gehad en natuurlijk was ik erg van streek. Aan het begin van mijn carrière toen ik nog nauwelijks overwinningen achter mijn naam had staan waren deze teleurstellingen heel erg moeilijk om te accepteren want ik wilde het team laten zien dat ik een winnaar was. Zodra je wat ouder bent ga je er wat anders mee om."

Dingen gebeuren in een seizoen

Hakkinen heeft natuurlijk ook goede raad voor de Mercedes-coureur: "Aan het begin van het seizoen pak je een blanco vel papier en schrijf je op wat je waarschijnlijk gaat overkomen over een heel seizoen. Je krijgt waarschijnlijk twee ongelukken, je blaast twee keer de motor op en misschien een keer een lekke band. Maar dat zijn geen doelen natuurlijk. Realistisch gezien gebeurt dit gedurende een seizoen dus boos worden heeft geen zin. Als er iets gebeurt analyseer je of jij of het team het anders had kunnen doen en ga je weer verder."

 

Reacties (11)

Login om te reageren
  • sailor

    Posts: 10.646

    Hij had bovenaan kunnen staan , als.... , maar ja , als als als

    • + 0
    • 4 mei 2018 - 15:36
    • Wastegate

      Posts: 390

      Aanvullend: if-then;)

      • + 0
      • 4 mei 2018 - 16:04
  • Nou Max..., komt goed : "deze teleurstellingen heel erg moeilijk om te accepteren want ik wilde het team laten zien dat ik een winnaar was. Zodra je wat ouder bent ga je er wat anders mee om." ;)

    Bottas heb ik verguisd maar dit seiz goede start. Eerlijk is eerlijk.

    • + 0
    • 4 mei 2018 - 17:00
    • Fanboy1

      Posts: 3.061

      Bot is niet voor niks naar mer gehaald en i nhet eerste seizoen tegen ham te racen, ga daar maar aan staan en ik vraag mij af wie beter had gedaan?
      En toch heeft hij het begin vorig seizoen erg goed gedaan en dezelfde kenner die hem later afschreven zeiden toen dat hij ham zou verslaan.
      Dit seizoen doet hij het erg goed, zonder die lekke band stond hij op P1 volgens mij.

      • + 0
      • 4 mei 2018 - 17:52
  • Ja dat las je vorigjaar elke keer bij pech voor Verstappen ook,, wordt je sterk van, en meer van dat soort onzin,zoals ik ook vorigjaar gelijk al schreef, totale BS redeneringen.... hij is het seizoen dan ook ijzersterk begonnen, toch? of uhhhhh ......

    • + 0
    • 4 mei 2018 - 17:52
    • Gast waar heb jij het over? Je snapt er niet veel van lees ik wel.

      • + 1
      • 4 mei 2018 - 19:54
  • Easy come easy go. Zonder Lucky safety car had er niet eens een podium ingezeten. Nog niemand die in 2018 een race geheel op eigen kracht heeft gewonnen.

    • + 1
    • 4 mei 2018 - 18:02
    • rafael

      Posts: 2.189

      Ik vraag me echt af: Heb jij de race echt gevolgen??

      • + 0
      • 5 mei 2018 - 06:56
  • meister

    Posts: 2.678

    Net als in de Tour.
    De winnaar valt nooit, heeft nooit mechanische pech, moet nooit poepen tijdens een etappe (Sorry Tom) en rijdt ook nooit lek en heeft bovengemiddeld geluk.

    Bottas is een goede rijder anders had hij nooit het tweede stoeltje gekregen maar net dat treetje hoger zie ik hem niet maken.

    • + 0
    • 4 mei 2018 - 22:06
  • Reizo

    Posts: 474

    Mensen moete nu niet gaan overdrijven hoor, Bottas in zijn eerste stint had het heel zwaar was al bijna tien seconde achter Hamilton totdat Hamilton zijn wielen lockte, vervelend voor Bottas dat het zo liep maar ga nou niet overdrijven. En voordat Bottas zijn band lek reed zag je duidelijk dat Vettel and Hamilton veel sneller waren dus dat Bottas zou winnen was niet zeker.

    • + 0
    • 5 mei 2018 - 07:08
  • Bottas is een betere coureur dan de kritieken op hem op sites als deze doen vermoeden en Mercedes heeft hem niet voor niks binnengehaald, want hij zorgt voor de WK punten. Voorts is zijn relatie met Hamilton gezond en hoewel Lewis beter is dan Valteri is het verschil in feite niet zo groot. Bij de zomerstop kunnen we zien of hij aanhaakt bij Lewis en Seb.

    • + 0
    • 7 mei 2018 - 09:47

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.429
  • Podiums 56
  • Grand Prix 129
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar