Kimi Raikkonen begint eigen team in WRC met Citroën
- Gepubliceerd op 12 jan 2011 14:18
-
19
- Door: Robin Smeets
De Fin heeft zijn eigen team in het WRC opgestart wat gefinancieerd zal worden door zijn eigen sponsors. Raikkonen heeft zijn team ICE 1 Racing genoemd en zal racen met een Citroën DS3 WRC. Het Franse L'Equipe meldt vandaag dat de Fin zich voor tien van de dertien rally's van 2011 heeft ingeschreven. Manager Steve Robertson gaf daar een uitleg over: "Doordat Kimi nog maar weinig ervaring heeft is het misschien beter om wat meer te testen terwijl de anderen racen."
Het seizoen begint over enkele weken in Zweden.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (19)
Login om te reagerenPosts: 893
Is dit tegenwoordig in? Anders begin ik naast mijn pensioen ook mijn eigen Formule 1 team.
Posts: 1.175
Met Monopoly geld kun je in de grote mensenwereld niet betalen, CW.
Posts: 1.136
Way to go! Gelukkig blijft hij voor de sport behouden!
Posts: 147
Alleen jammer dat nu waarschijnlijk nooit meer terug komt in de F1.
Posts: 123
Ik ben jaloers.
Posts: 2.263
Hij had toch ook al ze eigen Formule Renault team ofzo? En nu weer een rallyteam.
Posts: 1.308
Ja, Raikkonen Robertson racing. Maar dat is niet meer in bezit van Kimi.
Posts: 155
dat was een team in de Britse Formule 3:)
Het heette eerste Raikkonen Robertson Racing, vanaf heden is dat Double R geworden, al is Kimi daar niet meer bij betrokken
Posts: 6
Go Kimi, jammer dat je geen F1 team overneemt.
Posts: 1.016
Zo zie je toch maar weer dat het nieuwe technisch reglement begint te werken; privé teams met nieuwe WRC machines. Een groter startveld kan de WRC wel gebruiken. Nu nog extra constructeurs naast Citroen, Ford en Mini.
Dit jaar hebben we ook 2 NL-se teams in WRC
Posts: 699
1 toch maar? want volgens mij rijdt Peter van Merksteijn jr. onder de oude \"Citroën Junior Team\". Dus dan is het Ferm Power Tools Team (van Dennis Kuipers) alleen de nieuwe (Team) aanwinst uit Nederland.
En oja Mini rijdt trouwens ook mee, kan je die dan ook zien als \"Fabrieks Team\"?
Posts: 9.253
Hij wil meer testen en heeft geld zat. 1+1=2 toch? Het is alleen zo zonde voor de F1.
Posts: 1.966
Prachtig, ICE1...!Mooi vent blijft het, die Raikkonen. Ik gun hem veel succes in de rally sport.
Posts: 10.089
ojo gewoon een eigen team, Kimi blijft me verbazen, wat een wereld gozer :D
Posts: 18.535
Leuk dat ie een eigen team opstart, vind ik geweldig.
Aan de andere kant bevestigt dit wel wat ik zei, ze waren niet tevreden over hem, anders had hij nu nog gereden waar hij al reed.
Posts: 10.089
er verandert anders niks voor Kimi, zelfde sponsors, zelfde auto
ze wouden zelfs zen contract graaaaag verlengen, alleen om de publiciteit rondom kimi
Posts: 5.792
als je niet goed genoeg bent voor de grote teams en je hebt geld genoeg begin je gewoon zelf een team.Is net zo iets als je zelf een zitje koopt in de f1.Dus waarom niet.
Posts: 367
zo is dat, we kunnen tenslotte niet allemaal thuis op de bank zuur zitten zijn.
Posts: 1.887
Ik vind dit wel typisch Kimi, lekker z\'n eigen gang gaan en niet zeuren.