Duitse zender Sky zendt Formule 1 vanaf 2011 uit in HD
- Gepubliceerd op 11 jan 2011 17:47
-
16
- Door: Robin Smeets
Ondanks dat er vanuit de organisatie van de Formule 1 nog geen bevestiging is gekomen dat de sport in 2011 in HD uitgezonden zal worden, heeft Sky Germany vandaag haar plannen bekend gemaakt. Eind vorig jaar verlengde het televisiestation hun contract al met de FOM en vandaag maakten ze bekend dat hun Duitse, Zwitserse en Oostenrijkse kijkers de Formule 1 in HD kunnen zien.
"Het uitzenden van de Formule 1 in HD-kwaliteit zullen veel van onze Duitse, Oostenrijkse en Zwitserse kijkers erg waarderen", vertelde Brain Sullivan van Sky Germany. Omdat Sky Germany de Formule 1 niet kan uitzenden in HD als de sport zelf ook niet in HD-kwaliteit worden verstuurd, wordt een bevestiging van het FOM binnenkort verwacht.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 631
Nu de BBC nog.. Maar wel beter dat ze hier mee bezig zijn.
Posts: 619
Moet BBC eerst op de digitale televisie te zien zijn, en dat zal nog wel even duren.
Posts: 1.265
Kan je geen BBC ontvangen? Ik heb hier BBC 1t/m 4 + BBC HD (Caiway).
Sky kan ik helaas niet ontvangen. En vanaf volgend jaar was de Belgische F1 uitzendingen volgens mij niet meer op publieke zenders.
Posts: 18.535
In België verhuist hij naar VT4, ik kan me inderdaad niet voorstellen dat jullie die kunnen ontvangen in Nederland.
Posts: 1.725
BBC overtreffen is wellicht onmogelijk maar ben toch benieuwd wat ze ervan gaan maken. Nadeel van een commerciële zender: reclame :(
Posts: 10.089
\'\'Moet BBC eerst op de digitale televisie te zien zijn, en dat zal nog wel even duren.\'\'
BBC 1 en BBC 2 is digitaal te ontvangen, ik heb zon digitaal kastje en hebt die 2
Posts: 1.308
\"En vanaf volgend jaar was de Belgische F1 uitzendingen volgens mij niet meer op publieke zenders.\"
Bij ons, in België, zal de f1 op vt4 zijn. Is, dacht ik, een commerciële zender. Iets gelijk de rtl
Posts: 975
Hoop dat BBC f1 ook dan in hd uitzend. Kijken bij SKY Germany hoe F1 in HD eruit ziet. (satelliet ftw)
Posts: 12.432
Nu nog even dat 4cil. blokje erin en doormiddel van nieuwe regelgeving even flink de pk\'s terug dringen en je kan in HD kwaliteit de stickers lezen die op de auto\'s zitten. Dan zit je toch mooi gezellig an op de zondag...zullen die wedstrijden dan nog steeds een maximum hebben van 2 uur op basis van 300+km?
Posts: 439
Hoe zit dat dan met de onboard camera\'s? want dat zijn geen HD camera\'s. Dan kunnen ze toch ook niet HD worden afgebeeld?
Posts: 2.223
HD.... tsssk, heel de wereld heeft het over 3D:)
Lijkt me veel mooier, maar zal nog wel tig jaren duren:(
Posts: 1.265
Yup de meest geavanceerde sport ter wereld gaat dit jaar pas over naar HD. En bij de café sport darten willen ze binnenkort naar 3D gaan. Een beetje omgekeerde wereld idd.
Posts: 1.481
Ik eb een 3D tv en met GT5 is dat echt tof. Maar helaas zal het wel een jaartje of 10 duren voordat het echt zover is...
Posts: 75
Ik hoop dat ze ook de gewone digitale versie uitzenden, want ik kijk de vrijdag vrije trainingen via de Duitse Sky en ik heb geen HD receiver
Posts: 265
Ik volg de F1 via internet maar dat zenden ze uit in HRT kwaliteit :p
Posts: 81
shorma?? de hd receiver van nu,zenden ook nog gewoon de digitale zenders uit (dubbele zenders),in hd en digitaal,maar dat zal mischien op den duur wel veranderen,ach en anders maar 3 en half bankie er tegen aan gooien he(dat is het me wel waard)