Raikkonen toegelaten tot WRC-rally Zweden, contract nog niet bevestigd
- Gepubliceerd op 10 jan 2011 21:34
-
16
- Door: Robin Smeets
Ondanks dat is het contract van Raikkonen bij Citroën nog altijd niet officieel bevestigd. Aangenomen wordt dat dit nog een kwestie van dagen zal zijn aangezien de rally van Zweden al op 13 februari verreden zal worden. Dat is het eerste evenement van het nieuwe seizoen. Raikkonen is ingeschreven met een Citroën DS3 WRC, dus de Fin rijdt ook komend seizoen in de rallysport.
Trending nieuws
-
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
Lawson blikt terug op Red Bull-drama: "Deed alsof het nooit gebeurd was"
De passage van Liam Lawson bij Red Bull Racing duurde amper twee races, maar liet duidelijk diepe sporen na. De Nieuw...
22 jun 2026 16:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Leclerc kan mogelijke titeljacht Hamilton verstoren
Jolyon Palmer vraagt zich af of Charles Leclerc in staat is om zijn Ferrari-teamgenoot Lewis Hamilton te helpen in ee...
22 jun 2026 16:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (16)
Login om te reagerenPosts: 10.089
ooh, ik dacht dat HRT geïnteresseerd in hem was :O
Posts: 2.788
Force India misschien. Oh nee. In india wordt geen alcohol geschonken.
Posts: 10.089
idd rood water toch ofzo, nee daar word geen 1 mens vrolijk van
Posts: 985
@dumdum Behalve dan dat Mallya een heel drankconsortium runt. En ook al die dranken op de FI staan als sponsor.
Posts: 11.414
Hoe kom je er nou bij dat er in India geen alcohol wordt geschonken?
Ben je niet in de war met de molsimlanden ofzo? In Maleisie, Singapore, Abu Dhabi en Bahrein hebben ze inderdaad rozenwater op het podium ipv champagne.
Posts: 2.263
Volgens mij hebben ze in Maleisie ook gewoon champagne op het podium en in Singapore ook als ik youtube filmpjes kijk zie ik mum flessen.
Posts: 265
Zweden heeft straks weer een paar bomen minder
Posts: 699
Als jij 1 rally-rijder kan opnoemen die nooit een boom/rots van dichtbij heeft gezien, vind ik het knap.
Vergeet ook niet dat de fans hogere verwachtingen had dan The Iceman zelf.
Posts: 18.535
Neemt niet weg dat Raikkonen meer langs de baan als op de baan heeft gestaan vorig jaar.
Posts: 699
Zou jij het beter kunnen? Racen op een circuit of in de natuur is een heel verschil vind je niet?
Posts: 18.535
Waar zeg ik dat ik het beter kan dan? Daar gaat het toch ook helemaal niet om.. Er zijn mensen die het debuut van Raikkonen in de rally blijven verdedigen en zeggen dat het toch wel goed was, terwijl het dat gewoon niet was. Raikkonen stond in de helft van de rally\'s langs de kant door fouten, dat is gewoon niet goed. Zijn teammates deden het een stuk beter dan hem. Is gewoon hetzelfde als met Schumacher in de F1. Er zijn mensen die hem blijven verdedigen, maar het was gewoon niet goed.
Posts: 859
De situatie van Schumacher en Raikkonen is niet te vergelijken. Raikkonen maakt de overstap naar een totaal andere klasse met een totaal andere manier van rijden. Natuurlijk is dat lastig, dat hij dan fouten maakt is ook niet raar. Hij zal er van moeten leren. Dit jaar zal het ongetwijfeld makkelijker worden voor Raikkonen. Schumacher daarintegen komt terug op iets wat hij al jaren heeft gedaan.
Posts: 816
Wie zegt dat Kimi geen goed eerste jaar wrc gehad heeft heeft echt totaal geen kennis van wrc. Kimi het het gewoon goed gedaan. Die fouten horen erbij. Als hij ze niet zou maken zal hij een kleurloos figuur worden in de wrc. Zoals een 5-6de plaats de hele tijd.
Vergeet niet dat Kimi 0,0% ervaring met rallyauto\'s had en dat nu toch maar even doet. Niet gek dat zijn teamgenoten sneller dan hem waren, ze rijden immers al jaren rally\'s.
Kimi\'s tussentijden waren gewoon solide voor iemand zonder ervaring. In bulgarije was hij zelfs even de snelste van allemaal, tot de 3e split waar het misging.
Jammer dat mensen zo reageren over iets waar ze totaal geen verstand van hebben!
Posts: 18.535
Tja, je kan bloedsnel zijn en dan maar fouten gaan maken, schiet je niets mee op. Dan kan hij beter \'saai\' vijfde worden, dan scoort hij tenminste. Dat hij in één rally mee kan met de top wil nog niets zeggen, hij kwam gewoon op constantheid ruim te kort en ook in Rally moet je die hebben. Zen teamgenoten hebben hem ingemaakt. Misschien niet op snelheid, maar op al de rest wel. Snelheid alleen is niet genoeg. Dat Raikkonenfans dan alles door een roze bril willen zien is hun goed recht, maar ook zijn teammaten konden bij momenten de toptijden aan, alleen wisten zij wel uit de problemen te blijven.
Het vergelijk Schumacher Raikkonen gaat niet helemaal op, maar wel bijna, want Schumacher is ook een goentje bij deze auto\'s en is bovendien oud.
Posts: 816
haha met jou valt gewoon niet te discussiëren omdat je totaal geen verrstand hebt van rally\'s
had je verwacht dat kimi de boel ging oprollen dan?
dan ben je 1 van de weinigen die dat dacht.
Kimi ging niet meer voor dat dikke salaris bij Ferrari en in de F1, hij was toe aan iets nieuws!
Jij denkt dat raikkonenfans door n roze bril kijken, natuurlijk doen ze dat. Maar jij ziet niet in dat Kimi het voor n rookie gewoon goed gedaan heeft, en niet voor die saaie punten gaat maar op de limiet wil rijden. Dat maakt hem zo speciaal.
Posts: 61
Er word hier in Maleisie inderdaad met Champagne gespoten hetzefde geld voor Singapore.