user icon


Max Verstappen: "Ik worstelde met de instellingen van de motor"

  • 14 apr 2018 07:41
  • comments 27
  • Door: Mathijs Carolus

De crash van Max Verstappen tijdens de kwalificatie voor de Grand Prix van Bahrein houdt ook nu nog de gemoederen flink bezig. De coureur in kwestie laat in gesprek met Olav Mol van Ziggo Sport weten wat er echt aan de hand was. Gisteren liet Red Bull-teambaas Christian Horner weten dat de crash van Verstappen werd veroorzaakt door de Nederlander zelf.

Verstappen heeft een andere kijk op de zaken: "Met de RB13 had ik meteen de juiste instellingen voor de motor te pakken, maar deze motor reageert anders. In de wintertests worstelde ik er al mee en Bahrein was wat dat betreft de climax. Na de Grand Prix van Bahrein en in de trainingen hier heb ik hard gewerkt aan het fine-tunen van de instellingen en heb het gevoel dat het de goede kant op gaat."

Verstappen ontkent dat hij een fundamenteel probleem heeft met de wegligging, nadat Olav Mol hem de stelling voor legt dat hij het gevoel heeft dat hij de RB14 nog niet goed kan lezen: "De auto voelt goed aan, dat is al sinds de wintertests al zo. Het is gewoon ongelukkig dat ik nu tijdens twee Grand Prix ben gespind en in Bahrein was dat met fatale gevolgen in de kwalificatie."


Reacties (27)

Login om te reageren
  • Minder praten meet racen, en check je bougies nog even.

    • + 1
    • 14 apr 2018 - 07:56
  • En Horner heeft net op de Ziggo-camera gezegd dat de crash in Bahrein niet Max z'n schuld was. Hij heeft aan dat zijn uitleg verkeerd is vertaald. Volgens Horner lag het aan de software van RBR zelf, wat een bad gear shift veroorzaakte. En Max zegt dat het aan de mapping ligt. Wat is het nu? ;)

    • + 2
    • 14 apr 2018 - 08:09
    • Smoesjes?

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 08:11
    • Bonsai

      Posts: 1.674

      Het kan vanalles zijn. Smoesjes van Max, Horner die Renault tevreden wil houden en dus zegt dat het Red Bulls fout is, Marko die eist dat Horner zegt dat het niet de schuld is van Max. Het ziet er allemaal niet heel handig uit, maar de media is ook wel erg op zoek naar verhalen in dit geval. Als Ric afgelopen weekend podium had gescoord en Max vierde/vijfde was geworden was er niks aan de hand geweest.

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 08:16
    • Ik heb geen flauw idee... Volgens Max had hij gisteren in VT1 hetzelfde probleem als Bahrein. Na het kiezen van een andere mapping voelde de auto beter aan volgens Max. En nu de verhalen over problemen bij het schakelen. Horner zei dat ze aan het probleem werken en benadrukte dat het Max z'n fout niet was. Iemand zit dus te jokken. De vraag is wie en waarom... ;)

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 08:17
    • kortvdl

      Posts: 778

      Nou is iig het topic van gister waar maar liefst 278 reacties op kwamen voor niks geweest;)

      • + 2
      • 14 apr 2018 - 08:20
    • Het is gewoon nog steeds een spin van Max, niet van RBR.....

      • + 1
      • 14 apr 2018 - 08:23
    • Bonsai

      Posts: 1.674

      Dat heb ik ook gezien ja, hopelijk is het nu dan ook echt beter. Vandoorne had gisteren eenzelfde soort spin als Max. Ik weet niet precies wat er in het originele (Duitse) artikel stond wat Horner gezegd had, maar mijn ervaring is wel dat er in de vertaling heel vaak dingen worden weggelaten, worden toegevoegd of anders worden geïnterpreteerd.

      • + 1
      • 14 apr 2018 - 08:23
    • silsur

      Posts: 808

      Hahaha @kortvdl op naar de 279 reacties in dit artikel

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 08:25
    • Klopt speedpuppet, maar een spin kan wel degelijk een achterliggende oorzaak hebben. Het hoeft niet altijd een rijdersfout te zijn.

      • + 1
      • 14 apr 2018 - 08:28
    • Goeie morgen, ik zeg Indianenverhalen!...

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 08:37
    • Kijk, Leclerc zegt meteen ‘It was my fault’.

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 08:39
    • @ Maxiaans Dat is netjes van Leclerc en zo hoort het ook. Alle coureurs maken fouten.
      Als Max een eigen fout maakt, so be it. Dat is helemaal geen scchande. Max heeft z'n eerdere fouten (voor zover ik weet) wel gewoon toegegeven, maar is nu wel erg standvastig.

      • + 2
      • 14 apr 2018 - 08:46
    • Ja, en wie heeft nu gelijk?... weet je @FryskFamke, het boeit mij niet zo veel.. de wereld vergaat niet. De uitleg van Max gister was duidelijk.. Kimi op pole!0

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 09:00
    • Neeeee!...

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 09:01
    • @ Maxiaans. Het boeit mij wel haha. Ik vind die tegenstrijdige verhalen wel grappig.

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 09:38
    • Sieper

      Posts: 986

      Ik vind heminder grappig, Horner is gewoopolitiek aan het bedrijven richting Renault over het hoofd van zijn rijder. Max gaf ook aan dat dit weldegelijk in zij;kop zat vandaag (heel eerlijk) maar dat je het dan maar goed moet gebruiken. Ee situatie diE Horner Niet meer mag laten ontstaan.

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 09:58
    • @ Sieper Politieke spelletjes in F1...smullen. Ik denk persoonlijk ook dat het aan de motor ligt, maar dat Horner het op eigen software afschuift. Ze moeten misschien nog wel door met Renault en Ricciardo heeft tot nu toe ook erg veel problemen met de motor.

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 11:06
    • Axel

      Posts: 2.110

      Tja, zolang niemand op het forum de data heeft ingezien, valt er niets over te zeggen.

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 11:57
  • Het is sowieso een menselijke fout. Maar je hebt fout... en fout. Deze fout van de verkeerde engine mapping weegt voor mij minder zwaar dan die fouten in Monaco in 16. Max stelt samen met engineers settings in. Blijkt niet de goede te zijn en spint. Dan verbeteren en hopen dat niet meer gebeurt.

    • + 2
    • 14 apr 2018 - 08:56
  • Imagoschade is lastig te repareren.

    • + 3
    • 14 apr 2018 - 09:27
    • Ha ha, die is heel geestig.... 😂😂

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 10:05
  • Max heeft het gewoon verprutst. Op naar de volgende race....

    • + 0
    • 14 apr 2018 - 10:04
    • bonensoep

      Posts: 271

      Heb jij voor mij een URL van die site waarop je de race van morgen gezien hebt? Hoef ik morgen niet zo vroeg mijn bed uit...

      • + 0
      • 14 apr 2018 - 10:10
  • sambal

    Posts: 705

    ANDER ONDERWERP...!!

    • + 0
    • 14 apr 2018 - 14:25
  • chao

    Posts: 788

    Max 2 keer in het rond in 2 weekenden en iedereen rolt over elkaar heen om hem te bekritiseren.
    Hamilton gaat in 1 training 2 keer in het rond en het blijft stil.....................

    • + 0
    • 14 apr 2018 - 14:36

Gerelateerd nieuws



MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:10 - 17:10

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

MC Grand Prix van Monaco

Lokale tijd 

  • Donderdagweather-image

  • Vrije training 1

    11:00 - 12:30

    Vrije training 2

    15:00 - 16:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:10 - 17:10

    Snelste ronde

    15:10 - 17:10



Test kalender

Circuit de Catalunya - Test

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Welke rookie heeft tot nu toe de meeste indruk gemaakt?


WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (21)
  • Geb. plaats Hasselt, Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
15 - 17 maa
Australië
29 - 31 maa
Bahrein
-
Bahrein
12 - 14 apr
China
26 - 28 apr
Azerbeidzjan
10 - 12 mei
Spanje
-
Spanje
23 - 26 mei
Monaco
7 - 9 jun
Canada
21 - 23 jun
Frankrijk
28 - 30 jun
Oostenrijk
12 - 14 jul
Groot Brittannië
26 - 28 jul
Duitsland
2 - 4 aug
Hongarije
30 - 1 sep
België
6 - 8 sep
Italië
20 - 22 sep
Singapore
27 - 29 sep
Rusland
11 - 13 okt
Japan
25 - 27 okt
Mexico (land)
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika
15 - 17 nov
Brazilië
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2019

Datum
Grand Prix & Circuit
15 - 17 maa
Australië Albert Park
29 - 31 maa
12 - 14 apr
26 - 28 apr
Azerbeidzjan Baku City Circuit
10 - 12 mei
23 - 26 mei
Monaco Monte Carlo
7 - 9 jun
21 - 23 jun
Frankrijk Paul Ricard
28 - 30 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
12 - 14 jul
Groot Brittannië Silverstone
26 - 28 jul
Duitsland Hockenheimring
2 - 4 aug
Hongarije Hungaroring
30 - 1 sep
6 - 8 sep
Italië Monza
20 - 22 sep
27 - 29 sep
Rusland Sochi Autodrom
11 - 13 okt
25 - 27 okt
1 - 3 nov
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
15 - 17 nov
Brazilië Interlagos
29 - 1 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar