user icon

Daniel Ricciardo na uitvalbeurt: "Alles viel opeens uit"

  • Gepubliceerd op 08 apr 2018 19:53
  • comments 21
  • Door: Mathijs Carolus

Voor Red Bull Racing draaide de Grand Prix van Bahrein uit op een enorme teleurstelling. Na vier rondjes kon het team gaan inpakken, omdat zowel Daniel Ricciardo als teamgenoot Max Verstappen waren uitgevallen. Max Verstappen viel uit door schade na een aanrijding met Mercedes-coureur Lewis Hamilton, terwijl Ricciardo te maken kreeg met een technisch probleem. Het is voor het eerst sinds Korea 2010 dat Red Bull Racing geen punten scoort in een Grand Prix.

Na afloop van de race zocht Jack Plooij van Ziggo Sport Ricciardo op en voelde hij de Australiër aan de tand: "Wat een teleurstelling om hier nu al te staan. Bij de start kwam ik goed weg en zag het er allemaal goed uit. Opeens werd mijn scherm van het stuurtje zwart en zette de auto zichzelf uit. Even later hoorde ik dat Max Verstappen was uitgevallen, het is dus een flinke teleurstelling voor het team.

Door de dubbele uitvalbeurt is het team van McLaren Red Bull Racing voorbij in het constructeurskampioenschap.

Reacties (21)

Login om te reageren
  • Zuur ik had het gevecht tussen hem en hamilton graag gezien

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 20:00
    • ...wellicht had Ricciardo ook nog Vettel en Bottas kunnen aanvallen. Wat de RedBull werkelijk kan in de race is nog altijd onbekend omdat ze tot nu toe steeds pech hebben. Ik denk zelf dat RedBull zeker 5 GP's gaat winnen dit jaar. Het kwartje gaat nog wel de goede kant op vallen voor hun.

      • + 0
      • 8 apr 2018 - 21:43
  • Red Bull geeft je vleugels , maar dit jaar even iets minder

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 20:27
  • McLaren wel er voorbij dus toch iets positief.

    • + 1
    • 8 apr 2018 - 20:39
  • BeaR

    Posts: 1.695

    Da's dat stukkie wat Max te veel kreeg...

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 20:43
  • Snork

    Posts: 10.748

    Mag gewoon niet gebeuren bij een topteam als RBR, gebeurde bij Max vorig jaar ook al in Canada. Misschien andere reden, maar zelfde gevolg.

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 20:45
  • twslex

    Posts: 570

    Was er niet een RBR dit weekend met een los stekkertje, ik denk dat ze iets uitgewisseld hebben van zaterdag op zondag.....

    • + 1
    • 8 apr 2018 - 20:45
    • Esdamion

      Posts: 814

      Waarom zouden ze dat doen, in plaats van het stekkertje vastmaken? Dat is toch van de zotte wat je zegt?

      • + 0
      • 8 apr 2018 - 20:49
  • RB topteam of tobteam??? Verstappen versus Hamilton kan gebeuren, uitvallen van Ricciardo was toch wel weer de grootste domper..... zomaar alles uit... Toch wel erg vaak verhoudingsgewijs bij RB.... Feitelijk maar één topteam in de F1 Begint met een M en eindigt op een S.. De blamage van die Ferrari pitstop, tjonge tjonge... Maar hoezo moet Liberty van alles gaan veranderen, was dit spektakel of niet?....

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 20:58
  • Ik hoop voor Rb dat ze dit kunnen vinden en oplossen want het is toch heel raar dat alles uitvalt.

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 21:31
  • Yrrah50

    Posts: 9

    Dacht dat Renault alle slechte accu's uit de poul had gehaald tijdens de testdagen in Barcalona. Blijkbaar hebben ze er 1 gemist...

    • + 0
    • 8 apr 2018 - 21:58
    • Robbie44

      Posts: 62

      Dat waren de battery-packs (energy store / ES) die de ERS opslaat. Als die defect gaat zou dat doorgaans niet tot een totale shutdown leiden. Lijkt eerder op een elektronica probleem bij RB.

      • + 1
      • 8 apr 2018 - 22:06
    • JV fan

      Posts: 2.070

      waarom zijn er in de afgelopen 2 races dan nagenoeg geen tot weinig problemen bij de andere Renault teams te bekennen ?

      • + 0
      • 8 apr 2018 - 22:28
    • Ja hebben ze bewaard voor redbull. Renault speelt vies spel

      • + 0
      • 8 apr 2018 - 23:04
    • Robbie44

      Posts: 62

      @schouten racing fan: vreemd genoeg heb ik juist het tegenovergestelde gevoel. Tot nu toe lijkt Renault de meest eerlijke van de drie motorleveranciers die aan klantenteams leveren. Ik denk dat dit helemaal niets met Renault te maken heeft, maar zoals ik al eerder schreef een elektrisch probleem bij RB. We zijn meerdere sensoren die ervoor zorgen dat in een geval van crash alles uitzetten om brandgevaar te voorkomen. Ik zou het meer in die hoek zoeken. Als het de ES van Renault zou zijn dat had hij gewoon minder vermogen gehad. Het stuur en alle andere zaken zouden gewoon blijven werken. RB heeft in het verleden ook problemen met de ES gehad en toen viel de auto ook niet uit.

      • + 0
      • 9 apr 2018 - 07:27
    • Red Bull liep het hele weekend al te kloten met de software. Vanaf vt1 waren er problemen en dat hebben ze dus niet opgelost gekregen. Ricciardo is daar de dupe van geworden. Het is voor hun te hopen dat ze dit voor volgende week opgelost hebben. Omdat ze een andere wielbasis, downforce en koeling hebben kunnen ze ook niet de instellingen van renault of mclaren gebruiken (als die beschikbaar zouden zijn).

      • + 0
      • 9 apr 2018 - 15:32
  • eMVee89

    Posts: 54

    Die zien we volgend jaar in een rood race pakkie rond rijden

    • + 0
    • 9 apr 2018 - 00:04
    • Robbie44

      Posts: 62

      Dat denk ik ook...

      • + 0
      • 9 apr 2018 - 07:27
  • Max rijd over de neus van een Mercedes, die hele franse meuk weer aan gort, wiebel met een stekkertje en je staat weer langs de kant, die moeten daar echt eens met zijn allen om de tafel gaan zitten bij RedBull.

    • + 0
    • 9 apr 2018 - 01:23

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar