user icon

Valtteri Bottas: "Het was een slecht weekend, meer niet"

  • Gepubliceerd op 06 apr 2018 06:57
  • comments 15
  • Door: Rob Veenstra

Mercedes-coureur Valtteri Bottas spreekt tegen dat de druk op hem om te presteren is toegenomen na het tegenvallende weekend in Australië. De Fin crashte tijdens Q3 en de schade aan zijn auto was dusdanig groot dat het team de versnellingsbak moest vervangen, wat hem een grid penalty opleverde. Het zorgde ervoor dat hij de race vanaf P15 moest aanvangen.

In de race kwam Bottas niet verder dan een achtste plaats. Teleurstellend gezien zijn materiaal, maar zelfs voor hem was inhalen een schier onmogelijke opgave op Albert Park. De Fin laat zich niet kisten. "Ik heb er de afgelopen anderhalve week nauwelijks bij stilgestaan, omdat alles al tijdens het weekend verwerkt was. Het was een slecht weekend, meer niet."

"We hebben nog twintig races te gaan dit seizoen en nu zijn we in Bahrein voor de tweede Grand Prix van het jaar. Ik hoef me dus nog nergens zorgen om te maken. We hebben een competitieve auto. We weten dat we nog veel kunnen doen om pakket beter te maken. Australië was een slecht weekend, dus ik kijk ernaar uit om me in Bahrein te revancheren."

Hoe schat hij de kansen van Mercedes in voor de Grand Prix van zondag? "Het is gissen. Historisch gezien is Ferrari altijd snel hier. Ze hadden een goede wedstrijdsnelheid in Australië. Vorig jaar waren ze in Bahrein beter dan in Melbourne, dus ik denk dat ze een bedreiging zullen vormen en dicht in de buurt van ons zullen staan. En voor Red Bull Racing zou hetzelfde kunnen gelden. Verder kan ik er nog weinig over zeggen, we zullen zien hoe het weekend zich ontvouwt", aldus Bottas.

Reacties (15)

Login om te reageren
  • Laat nu maar zien dat je het waard ben!

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 07:04
  • Deze is voor Valtteri . https://youtu.be/Rd499Y7vgJY

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 07:27
  • F1comments

    Posts: 17

    Plaats maken voor Ricciardo aub...

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 07:47
  • buuts

    Posts: 722

    Bottas knakt onder de drukl, ik heb het voorspeld en bij race 1 was het gelijk raak.
    Hij heeft 2-3 races op rij winnen nodig om zijn zelf vertrouwen een boost te geven. Maar j, Met Lewis naast hem?? nehhhh wordt h'm niet.

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 07:58
  • Aeronn

    Posts: 61

    Gun hem een stoeltje in de f1 maar ik ben bang dat het volgend jaar niet meer voor hem word

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 08:01
  • Hadden ze toch beter Wehrlein kunnen pakken.
    Beste optie nu voor volgend jaar is Daniël of Checo.

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 08:16
    • Checo???? Ocon bedoel je.

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 08:38
    • Hoezo Ocon? die wordt al meer als een jaar op alle vlakken door Sergio afgetroefd.

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 09:05
    • Op basis waarvan verwacht je dat Ocon beter is dan Bottas? Ocon deed het super in de F3 maar het lijkt erop dat hij in de F1 iets meer op zijn plaats is gezet en in een groep middenklasse coureurs hoort die na de 4 beste toppers komt. Misschien komt hij in een positie om verder te groeien maar hoe verder een coureur naar voren wil hoe evenredig minder er kansen zijn om dat te realiseren. Met Ricciardo als mogelijke kandidaat, wordt het voor Ocon lastig om zich te verbeteren. Daarbij komt dat de FI het naar zich laat zien dit jaar erg moeilijk gaat krijgen.

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 10:14
  • F1comments

    Posts: 17

    Ook wel weer fijn een subtopper in een Mercedes. Rosberg was meer gewaagd aan Hamilton en het resultaat was bijna overal 1-2 Mercedes....

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 08:35
    • Het geeft ook meteen wel weer aan dat met het alleen hebben van een top auto je niet zomaar even een top rijder bent.

      • + 1
      • 6 apr 2018 - 08:37
    • Weet je wat het is, Bottas is geen inhaaltalent. Het inhalen moet je leren in de junior series en in de karts. Bottas wil dat nu gaan doen, door agressiever te rijden en dan gaat het mis.
      Bottas kan wel degelijk hard rijden. Maar hij moet niet gaan overdriven om Hamilton te verslaan. Dat is het moment dat hij fouten gaat maken.

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 09:15
  • Totalia

    Posts: 905

    Als je bij een team als Mercedes zit en zo presteert al een jaar, moet je plaats maken voor een betere coureur.... hij is gewoon geen killer niet voor zich zelf en niet voor een ander... misschien beter naar (bang) haasje

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 08:58
    • Bottas is niet te bang maar realistisch. Zodra hij probeert om een geniale actie uit te voeren gaat het mis en maakt hij brokken. Zijn wagenbeheersing bij onverwachte acties is minder dan bij Hamilton en Verstappen.

      • + 0
      • 6 apr 2018 - 10:17
  • Manual

    Posts: 44

    Denk dat dit zijn laatste jaar gaat zijn bij MB.

    • + 0
    • 6 apr 2018 - 11:07

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

    15:00 - 17:00

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    11:30 - 12:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    15:00 - 16:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 17:00

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.354
  • Podiums 52
  • Grand Prix 122
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit