user icon

Daniel Ricciardo: "Ik ben een fan van back-to-back races"

  • Gepubliceerd op 30 maa 2018 12:13
  • comments 35
  • Door: Rob Veenstra

Red Bull Racing-coureur Daniel Ricciardo kan niet wachten om weer te racen. Het Formule 1-seizoen 2018 is afgelopen weekend begonnen met de Australische Grand Prix in Melbourne. Komend weekend staat er geen race op het programma, maar in de twee weekenden daarna vinden er races plaats in Bahrein en in China. Smullen voor een liefhebber als Ricciardo.

De Australiër verkondigde: "Ik ben een fan van back-to-back races. Het is fijn om ritme op te doen. Hoe de eerste race ook is verlopen voor je, je staat altijd te popelen om weer in de auto te kruipen. Als je een goed resultaat hebt behaald, wil je dat een vervolg geven. En viel de eerste Grand Prix tegen, dan wil je dat recht zetten. Het is perfect om twee races achter elkaar te houden."

"Bahrein is geweldig. Het is er altijd lekker weer, het circuit is modern en het hotel is fantastisch. Het is een fijn weekend na mijn thuisrace in Australië, dat is altijd een beetje stressvol. Het weekend zelf in Bahrein is listig, doordat twee vrije trainingen in de hitte overdag plaatsvinden, terwijl de kwalificatie en de race na zonsondergang onder koelere omstandigheden verreden worden."

"Daar moet je met de afstelling rekening mee houden. Normaal gesproken wil je de set-up niet meer wijzigen wanneer je snel bent, maar in Bahrein heb je geen andere keus. De omstandigheden veranderen ingrijpend zodra de zon onder is gegaan. Ik ben altijd snel geweest op dit circuit, natuurlijk hoop ik dat dit volgende week weer het geval zal zijn."

Ricciardo finishte in Melbourne net naast het podium, als vierde.

Reacties (35)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 7.051

    Leuk dat mooie weer in Bahrein,maar wat heb je er nou aan als ze geen bier verkopen.

    • + 6
    • 30 maa 2018 - 12:12
    • @masf1, geloof me, achter de schermen zijn het allemaal alcohollisten. ;)

      • + 2
      • 30 maa 2018 - 12:19
    • masf1

      Posts: 7.051

      Als ik daar op de tribune zit,wil ik een halve liter bier in me hand hebben,zo niet dan geen optie voor mij omheen te gaan.

      • + 0
      • 30 maa 2018 - 12:25
    • Die rijke moslims gaan zuipen en voor ‘van dattum’ rustig met de privéjet even naar een westers land , op en neer, om even op en neer te gaan zo gezegd...

      • + 1
      • 30 maa 2018 - 12:32
    • Racekees

      Posts: 206

      Was je van plan er heen te gaan dan MASF1? Is geen bier wat je tegenhoud dan? Mmmh, apart.

      • + 1
      • 30 maa 2018 - 12:39
    • Wastegate

      Posts: 390

      In het hotel kun je gewoon Heineken bestellen. Daarbuiten is niet mogelijk en not done om in het openbaar te drinken.

      • + 1
      • 30 maa 2018 - 12:42
    • masf1

      Posts: 7.051

      Voor mij hoort bier bij de F1,maar dat is mijn mening.

      • + 1
      • 30 maa 2018 - 12:43
    • Laat ze maar l*llen Mas F1

      F1 zonder bier is als een vrouw zonder borsten

      punt

      einde discussie

      • + 0
      • 30 maa 2018 - 12:56
    • masf1

      Posts: 7.051

      Jep en Gert zonder Samson.

      • + 1
      • 30 maa 2018 - 12:58
    • @Beschuit, alleen de 'sukkels' houden zich netjes aan de Godsdienst, niet zonder respect. Maar ik heb Turkse vrienden die iedere week na het schieten 6 halve liters drinken, dus ik weet wel beter haha.

      • + 1
      • 30 maa 2018 - 13:02
    • Mosquito

      Posts: 320

      Tjee, wat een treurig leven als je geen lol kunt hebben zonder bier. ?

      • + 3
      • 30 maa 2018 - 13:42
    • Baksteen

      Posts: 704

      Je mag gerust bier drinken maar dat hebben ze liever in het hotel of in een kroeg en niet langs het circuit. Dat zijn hun religieuze regels. Maar ik ben er 2 x geweest en de mensen zijn er ontzettend aardig en gastvrij en bovendien is alles behalve bier langs het circuit aanwezig.

      • + 0
      • 30 maa 2018 - 13:43
    • Ojee een m0raalridder is aangesch0ven @MOSQUITO.


      Ranja, geniet maar drink bewust ;)

      • + 0
      • 30 maa 2018 - 15:16
    • Mensen die lol hebben zonder bier zijn meestal het ongelukkigst. zijn meestal van die getrouwde mannen die onder de plak zitten bij het vrouwke en er daarom maar het beste van proberen te maken.

      genoeg dr Phil voor vandaag, tijd voor een koud biertje :p

      • + 2
      • 30 maa 2018 - 15:36
    • marcio

      Posts: 2.648

      Hmm...zo te zien zit ik dus ook onder de plak en ben ik xiels ongelukkig. Ik deel namelijk de mening van Mosquito. Waarom moet je om lol te hebben eerst alcohol nuttigen of (soft)drugs gebruiken. Slaat nergens op!

      • + 2
      • 30 maa 2018 - 16:14
    • niet serieus nemen, Ik maak maar een geintje. zie er de lol van in, Of neem anders een biertje :p

      • + 1
      • 30 maa 2018 - 17:12
    • marcio

      Posts: 2.648

      Aha! Ik had niet door dat het grappig bedoeld was. My bad???!! Goed Paasweekend toegewenst.

      • + 0
      • 30 maa 2018 - 17:34
  • Das toevallig, ik kom ook graag in een lekker ritme.

    • + 0
    • 30 maa 2018 - 12:15
  • Snork

    Posts: 11.809

    Back-to-back is leuk voor de coureur maar een nachtmerrie voor het team. Omstellen van ene naar andere lokatie is serieus hard werk.

    • + 0
    • 30 maa 2018 - 13:32
    • Wat ik heb begrijpen is dat veel teams bijvoorbeeld Red Bull met 2 logistieke teams werken. Zonder dat er ook maar iets afgebroken is in Bahrein word er door een tweede team al opgebouwd in China. Uiteraard is het voor overig personeel die bij elke GP aanwezig moet zijn wel pittig want je bent ongeveer 3 weken van huis. Toch, ze mogen best bij mij aankloppen als ze een vacature vrij hebben :P

      • + 0
      • 30 maa 2018 - 13:52
    • Ach teams moeten niet zeuren, mogen blij zijn dat ze in de F1 zijn om de fans van zoveel mogelijk races te bedienen

      • + 0
      • 31 maa 2018 - 12:43
  • Zou Daniel dan ook van back-to-back-to-back races houden?

    • + 0
    • 30 maa 2018 - 13:40
  • in juni zelfs 3.

    • + 0
    • 30 maa 2018 - 14:00
  • Mooie gelegenheid om te battelen met bottas voor het stoeltje in 2019. max gaat natuurlijk met hamilton aan de slag.

    • + 0
    • 30 maa 2018 - 14:09
  • Maximo

    Posts: 6.801

    Hij lijkt mij ook wel een liefhebber van "bare back" races

    • + 0
    • 30 maa 2018 - 15:13
    • Bahhhh proleten humor...

      • + 0
      • 31 maa 2018 - 12:51
  • Ojee een moraalridder is aangeschoven @MOSQUITO.

    • + 0
    • 30 maa 2018 - 15:14
    • Nou en simpele zielen als jij zijn toch ook welkom waarom dan geen moraalridders???

      • + 0
      • 31 maa 2018 - 12:52
  • geert61

    Posts: 1.099

    mensen die alleen met alcohol een gezellige tijd hebben zijn zielig en meestal verstandelijk achter op de groep die ook zonder drank lol heeft .
    ze zien niet de gevolgen van hun gedrag en de doden die daardoor dagelijks te betreuren zijn

    • + 0
    • 30 maa 2018 - 21:33
    • Als het op F1 aankomt praat je echt altijd onzin, maar hier heb je helemaal gelijk.

      • + 0
      • 31 maa 2018 - 12:53

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 941
  • Podiums 23
  • Grand Prix 129
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar