Inwoners Rome stemmen massaal tegen Formule 1-race
- Gepubliceerd op 22 dec 2010 11:38
-
15
- Door: Robin Smeets
Van de 2138 ondervraagden bleken maar liefst 1750 mensen niks te zien in een Formule 1-race in hun stad. Argumenten tegen de Grand Prix waren dat er meer verkeer zou zijn, meer vervuiling en dat er veel lawaai geproduceerd zou worden. Echter, race promotor Maurizio Flammini vertelde dat slechts een klein deel van de bevolking in Rome zich heeft uitgelaten over de race.
Trending nieuws
-
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
'Red Bull kiest de aanval met opvallend groot updatepakket'
Het lijkt erop dat het team van Red Bull Racing aankomend weekend alle kaarten op tafel gaat leggen. In Oostenrijk in...
22 jun 2026 17:22 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46 -
'Sainz heeft genoeg van Williams: Vader dringt aan op Audi-transfer'
De toekomst van Carlos Sainz bij Williams staat plotseling ter discussie. De Spaanse coureur leek zich aanvankelijk t...
22 jun 2026 18:06 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest

Reacties (15)
Login om te reagerenPosts: 9.505
They\'re gay!
Posts: 11.414
Woonden die 2138 ondervraagden nou rond de plek waar de race georganiseerd zou worden of aan de andere kant van de stad?
Posts: 9.253
Haha I don\'t know, I don\'t care to be honest ;) Als de resultaten serieus genomen worden wordt ons een kansloos stratencircuit zonder historie bespaard en lijkt Monza veilig....
Wel apart dat ze slechts 2138 personen ondervraagd hebben, Rome telt ongeveer 2.5 miljoen inwoners.
Posts: 4.175
Even twee dingen voor de vorige twee reacties:
1. Bas uit Venray - Wat nou they\'re gay? Zijn gays soms minderwaardig? NEE. Graag geen scheldwoorden of dergelijke. Ik neem aan dat je met gay niet \"vrolijk\" had bedoelt... Naar mijn weten zijn het Italianen uit Rome, Romijnen noemen we ze ook wel.
2. Patrickl : Opzich goede vraag, wie waren er ondervraagt? Opzich valt er wel wat van te zeggen, Rome is 1 an de meest luchtvervuilde steden in Europa, en er is al veel verkeerchaos. Anderzijd,ik ken de stad goed, en ik ken de plek waar de race gehouden zal worden. Een hoop grote Mussolini architectuur gebouwen, en een van minder drukke plekken in Rome qua bevolking. ALS ze al een race willen houden in de stad, dan is dat de beste plek. Ik hoop echter dat ze er wat moois van maken, met een soort Macau/Pau/Monaco feel, niet zo\'n lelijk Tilke stratencircuit als Valencia.
Posts: 11.414
Ik ben daar ook geweest en het lijkt mij ook een prima plek om een race te houden (als het dan per se in Rome moet). Al was het ideaalbeeld van Ecclestone volgens mij om langs het colosseum te rijden :)
In het gebied zelf, veel pompeuze gebouwen met ambassades enzo. Die zullen toch ook niet zitten te wachten op een hoop gedoe.
Posts: 3.077
Langs het Collesseum? Wordt leuk als het regent over de kinderkopjes. Glijden ze alle kanten op behalve de goede.
Posts: 12.432
Hey pat, zijn die wegen daar een beetje breed i.v.m. inhaal acties? Ik weet het niet want ik ben nog nooit in Rome geweest(ik hoef namelijk nog niet te sterven).
Posts: 11.414
De wegen zijn in dat gebied knap breed ja. Wat er van over blijft als ze er een circuit van zouden maken weet ik niet. Er was wel een animatie van trouwens.
Posts: 11.414
Hier een youtbube clipje van hoe het er uit zou gaan zien:
www.youtube.com/watch?v=hoPsUO_wDBI
skip naar 40 a 50 seconden
Posts: 39
Is dit onderzoek wellicht uitgevoerd door Maurice de Hond? Want dan weet je in elk geval zeker dat er niks van klopt...
Posts: 1.408
Eerlijk gezegd denk ik dat er ook maar weinig F1 fans zijn die zitten te wachten op een race in Rome of ieder andere historische stad. De infrastructuur leent zich er gewoon niet voor. Er zijn zoveel mooie circuits waar je prima een F1 race kunt organiseren, waarom toch die drang naar stratencircuits? Als ze op zoek zijn naar iets nieuws in Europa zou ik liever een race op de Lausitzring zien dan een stratenrace in Rome of waar dan ook.
Posts: 917
Bernie weet toch niet wat hij wil, spannendere races én meer stratencircuits. Tja, Rome lijkt me aardig, maar goed, ik denk dat het qua wegen erg moeilijk gaat worden en dan heb ik het nog niet over het zomaar opzetten van (tijdelijke) pitboxen in de buurt van het Collesseum. Ik kan me voorstellen dat als de vraagstelling te open was, dat je dan roept dat je dat niet wil.
Aan de andere kant wordt ik ook niet wild van een race in een buitenwijk van een grote stad..
Posts: 1.278
Goh, het zou hoogstwaarschijnlijk weer zo\'n Mickey Mouse circuit zijn geworden. Beetje singapore maar dan zonder de nachtrace factor. Geef dan maar Monza!
Posts: 1.175
Dan gewoon de F1 race verplaatsen naar Venetie. Hoeven ze geen baan te leggen. Prettige Kerst iedereen!!!!
Posts: 5.792
Aub geen straten circuits er meer bij .Daar we genoeg van die saaie races hebben , laten we monza nu maar gewoon houden.Romeinen bedoel je toch geen romijnen .Trouwens in Macau kan je ook zogoed als niet inhalen zoals in alle circuits die in de steden liggen.