user icon

Sebastian Vettel moet Race of Champions definitief missen

  • Gepubliceerd op 29 jan 2018 16:03
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Het hing al een tijdje in de lucht, maar Ferrari-coureur Sebastian Vettel is komend weekend definitief niet van de partij bij de Race of Champions 2018 in Riyad. De Duitser is door de jaren heen altijd een vaste deelnemer bij het evenement geweest, maar dit keer is hij verhinderd.

Vettel bevestigde tegenover Motorsport-Magazin.com: "Helaas moet ik deze editie van de Race of Champions overslaan, maar ik wens iedereen die wel meedoet heel veel plezier. De races zijn kort, maar intens en leuk. Ik ga het absoluut missen dat ik niet deel kan nemen dit jaar."

De Duitser laat in het midden waarom hij de Race of Champions links moet laten liggen. Vettel won het individuele toernooi in 2015 en tussen 2007 en 2012 vormde hij samen met Michael Schumacher een onverslaanbaar duo in de Nations Cup.

Duitsland hoeft het niet zonder vertegenwoordiging te doen in Saoedi-Arabië. DTM-kampioen Rene Rast bundelt de krachten met Le Mans-winnaar Timo Bernhard. Geen enkele van de huidige Formule 1-coureurs verschijnt dit jaar aan de start bij de Race of Champions.

Reacties (17)

Login om te reageren
  • BRM

    Posts: 601

    Ben benieuwd of het iets met het incident met Wehrlein te maken heeft. Zo'n evenement is voor de coureurs natuurlijk leuk voor de verandering, maar de F1 is een miljoenenbusiness. Daarin is (helaas) geen ruimte voor hobby's die het succes van dergelijke investeringen in gevaar kunnen brengen.

    • + 0
    • 29 jan 2018 - 16:18
    • Ik heb in een filmpje Kimi nog gespot op een crossmotor... Dit heeft dus niks te maken met gevaar. Carlos Sainz hield zich bezig met de rally van Monaco zelfs... Renault... Rally uitstapjes... Winterperiode... Die link zou ik als teambaas veel gevaarlijker vinden nadat de wereld even weer werd herinnerd aan de laatste Renault coureur met een rally uitstapje.

      • + 0
      • 29 jan 2018 - 16:24
    • Beamer

      Posts: 1.094

      Sainz reed alleen de laatste proef als voorloop auto mee. Dus risico is vrijwel nihil. Kubica deed competitief mee aan rally's, toch wel een verschil.

      • + 0
      • 29 jan 2018 - 16:30
    • Wehrlein had ook gewoon een hele nare chrash wat eigenlijk niet zo vaak voor komt denk ik. Ik bedoel de koprol.

      • + 0
      • 29 jan 2018 - 16:43
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Gewoon vakantie?

      • + 0
      • 29 jan 2018 - 16:45
    • de tijd van vakantie vieren is voor Vettel inmiddels wel voorbij denk ik. Volgens mij heeft Vettel in November al aangegeven niet van de partij te zullen zijn ivm voorbereidingen op het nieuwe seizoen. Een leuke wedstrijd voor in de December maand, maar waarom moet het nu ineens eind Januari in Saoedi Arabië?? Waarschijnlijk leuk voor de centen, maar zonder F1 coureurs totaal niet aansprekend.

      • + 0
      • 29 jan 2018 - 17:06
    • RPJdeWeert

      Posts: 43

      @Beamer:

      Voorloopauto's (00, X en 0 auto) rijden wel degelijk op snelheid, het is maar wat je een nihil risico noemt....

      • + 0
      • 29 jan 2018 - 17:51
    • De vrees voor blessures zal het inderdaad niet zijn, Kimi heeft net nog een wedstrijd met grasmaaiers gewonnen...!

      Moet zeggen dat ik persoonlijk ook voor een racefeestje in Saoedi-Arabië zou bedanken.

      • + 0
      • 29 jan 2018 - 21:38
    • Dat grasmaaieritem is al oud en werd weer als 'nieuw' gebracht, maar dat is ergens tijdens het seizoen opgenomen, ik meen zelfs in 2016 al.

      • + 0
      • 29 jan 2018 - 23:02
    • Belachelijk!

      • + 0
      • 29 jan 2018 - 23:35
  • Silfen

    Posts: 229

    Vettel is geen kampioen, Rast en Bernhard zijn dat wel, dus logische keuze :)

    • + 1
    • 29 jan 2018 - 16:35
    • Ik snap dat je F1 pas 3 jaar volgt maar Vettel is een 4 voudig kampioen :)

      • + 4
      • 29 jan 2018 - 16:59
    • @SF: Ik snap dat je misschien alleen F1 volgt, maar ik denk dat Silfen bedoelt dat Vettel geen regerend kjavascript:void(0);ampioen is in tegenstelling to Rast en Bernhard.

      • + 1
      • 29 jan 2018 - 18:23
    • Bedoelde @SV#5 natuurlijk...

      • + 0
      • 29 jan 2018 - 18:53
  • Epol611

    Posts: 408

    Iemand enig idee waarom Vettel RoC “ MOET “ missen.

    • + 0
    • 29 jan 2018 - 17:12
  • Jammer, vorig jaar was hij tijdens de nations cup oppermachtig.

    • + 0
    • 29 jan 2018 - 19:31
  • Misschien kunnen ze het volgend jaar in Noord-Korea organiseren...

    • + 0
    • 29 jan 2018 - 21:41

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar