user icon

Red Bull Racing laat rijders in 2011 weer vrij tegen elkaar racen

  • Gepubliceerd op 13 dec 2010 16:57
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het verbod op teamorders is formeel verdwenen, maar bij Red Bull Racing strijkt het nog altijd tegen de filosofie in. En dus zijn Sebastian Vettel en Mark Webber in 2011 opnieuw vrij om het gevecht met elkaar aan te gaan. Red Bull Racing-teambaas Christian Horner vertrouwde Autosport toe: “Voor ons verandert niets.”

Hij vervolgt: “We gaan volgend jaar in met het uitgangspunt om beide rijders even veel te steunen, zoals we altijd gedaan hebben. Het belangrijkste voor ons is wat zij op de baan laten zien. We hebben de coureurs dit jaar het best mogelijke gegeven en we hopen dat voor volgend seizoen weer te doen.”

“Het is Formule 1, het is een sport. Je leert continu dingen bij, of je nu coureur bent of als team. We doen nog niet zo lang mee, maar zijn in een korte periode al ver gekomen. De uitdaging is nu om op het succes van dit jaar voort te borduren en als regerend wereldkampioen in 2011 onze titel te verdedigen. Het zal een speciaal gevoel opleveren in Bahrein met startnummer 1 op de auto en de voorste positie in de pitstraat.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Ik vind het een verkeerde beslissing dat ze Webber ook voor in 2011 behouden.. Ze zeggen wel: “We gaan volgend jaar in met het uitgangspunt om beide rijders even veel te steunen maar daar geloof ik geen zak van! Ik voorspel dat de ophef en geruzie allemaal maar erger gaat worden omdat liefelingetje Vettel onder onderandere Marko Helmut zowieso wel weer wordt voortgetrokken, maar denk maar niet dat Webber kennende ook in 2011 daar genoenen mee neemt en hij gaat zich er dan weer over uit laten en dan begint het hele circus weer opnieuw bij Redbull.

    Maarja ik als Mclarenfan vind het niet zo erg allemaal, is alleen maar een voordeel.

    • + 0
    • 13 dec 2010 - 17:23
    • AMEN to that!!

      • + 0
      • 13 dec 2010 - 19:16
    • en toch werd Vettel WK, met dat nadeel dat webber evenveel kans kreeg

      je hebt geen poot om op te staan als je beweerd dat vettel word voorgetrokken, want dat is nergens het geval, helemaal nergens

      is dit ook niet een lichte bekentenis dat Hamilton ook word voorgetrokken?

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 10:19
    • ookal zou je zeggen dat Vettel alleen WK werd omdat ze zich alleen maar op vettel richtte, dan praat je jezelf ook tegen

      want in 2008 was Mclaren toch duidelijk 100% Lewis-kamp, dus wat zou er al mis zijn als Redbull Vettel-kamp is

      het is geen Vettel-kamp, wat jullie ook beweren, dat is niet zo, dat weten jullie zelf ook wel

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 10:23
    • Beter lezen voordat je reageert. Het gaat over dat Webber behouden voor 2011 in mijn ogen een verkeerde beslissing is! En ga nou asjeblieft niet beweren dat Redbull geen Vettelkamp is want dat druipt overal vanaf binnen dat team en het is bekend dat Marko Helmut zich ook alleen maar op Vettel richt, en hij niet allemaal... Webber staat daar gewoon een beetje buitenspel. Ben jij dat vleugelverhaal ook alweer vergeten soms? Wat jij nu uitstraalt is een fanboygedrag zonder neutrale kijk op de situatie.

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 12:36
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Kan Horner wel zeggen, maar het het is Marko Helmut die de touwtjes daar in handen heeft en zijn oogappel is Vettel.

    • + 0
    • 13 dec 2010 - 17:31
  • yorkstar

    Posts: 325

    We gaan volgend jaar in met het uitgangspunt om beide rijders even veel te steunen, zoals we altijd gedaan hebben.

    Het uitgangspunt ja, zegt dat iets over hoe ze het ook daadwerkelijk gaan doen ?

    • + 0
    • 13 dec 2010 - 19:33
  • Nou ze hebben ze vrij laten racen toch dit jaar of niet soms?
    Ik heb nergens gehoord: Vettel is faster then you.... can you confirm you understood that message?

    • + 0
    • 13 dec 2010 - 22:18
    • dat hebben de Mclaren en Ferrari Fans geloof ik wel gehoord, maarja ze zijn gewoon jaloers op Wereldkampioen Vettel

      ookal zou Redbull alleen Vettel een kans geven, who cares?? kreeg Fissichella een kans bij Renault? toen alonso WK werd

      kreeg Heikki Kovalainen een kans toen Hamilton WK werd? nee, dus ze moeten niet zo zeuren

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 10:21
    • Vrij racen is toch niet om de ene coureur te vertellen dat hij \"brandstof moet sparen\" en de andere dat hij in kan (moet) halen.

      Precies hetzelfde inderdaad als wat Ferrari in Hockenheim deed bij Massa om zo Alonso sneller te laten lijken.

      • + 0
      • 14 dec 2010 - 13:14
  • Is dit Horner die een veer in eigen reet steekt. Hij doet het wel met een mooi verhaal dit maal.

    • + 0
    • 13 dec 2010 - 22:21

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (34)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar