user icon

Toto Wolff: "Winter is minder stressvol dan vorig jaar"

  • Gepubliceerd op 04 jan 2018 12:42
  • comments 25
  • Door: Rik Klein Entink

Mercedes-teambaas Toto Wolff geniet van een rustigere winterstop dan vorig jaar en is blij dat Niki Lauda meer tijd vrijmaakt voor het team. Dat zegt de Oostenrijker tegen de krant Kurier.

Met een brede glimlach zegt Wolff: "De winter was in ieder geval veel minder stressvol dan vorig jaar." Waarmee hij uiteraard doelt op het plotselinge vertrek van de kersverse wereldkampioen Nico Rosberg. Om daar lachend aan toe te voegen: "Maar wie weet wat er de komende dagen gebeurt, je weet nooit waar Lewis aan denkt."

Hamilton was de laatste dagen echter mikpunt van kritiek, nadat hij zich homofoob zou hebben uitgelaten op Instagram. Door de vele kritiek besloot de Brit al zijn foto's van het sociale medium te halen, om zo nog maar eens aan te tonen dat hij niet bang is om rigoreuze besluiten te nemen. Wolff twijfelt echter niet aan zijn pupil: "Ik denk dat hij net als ons het gevoel heeft dat dat record van zeven wereldtitels binnen handbereik ligt. Wij zullen er in ieder geval alles aan doen om hem het materiaal te geven om dat doel te bereiken. Aan zijn motivatie zal het in elk geval niet liggen, want zelfs na vier wereldtitels merk je bij hem die honger naar meer en zijn prestaties afgelopen seizoen waren natuurlijk fenomenaal.

Ook reageerde Wolff op het vertrek van Niki Lauda als analist bij RTL Duitsland: "Het was een persoonlijke beslissing, wij hebben daar als Mercedes geen druk op uitgeoefend of iets dergelijks. Natuurlijk heeft het voor ons wel het voordeel dat hij nu meer tijd heeft voor ons, ook al was hij meestal als eerste in het motorhome. De schoonmaaksters waren meestal nog niet klaar als Niki in de paddock arriveerde."

Reacties (25)

Login om te reageren
  • walter33

    Posts: 737

    Ja,de uitslag voor 2018 is al bekend.

    • + 0
    • 4 jan 2018 - 13:58
    • Die kans is groot, maar zolang er keihard voor gestreden moet worden heb ik er weinig problemen mee. Al zou ik graag een keer een andere winnaar zien ;)

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 14:11
    • Neuh denk het niet, Het chassis van RB is nu iig het beste, Beetje de motor goed krijgen en het gaat een leuk jaar worden.

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 18:47
    • Ga er maar vanuit dat er niet keihard voor hoeft te worden gestreden dan valt het altijd mee en kun je van elk echt raceduel genieten alsof je een cadeautje krijgt. ;)

      Als er strijd komt zal het in eerste instantie tussen Mercedes (Hamilton) en Ferrari (Vettel) gaan @Royalere. Wat die rukmotor van Renault gaat doen is nog maar zeer de vraag, afwachten.

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 19:04
    • BRM

      Posts: 602

      Leuk zo'n goed chassis @Royalere, maar de rest zit ook niet stil en met die trage Franse zooi achterin die al hebben aangegeven voornamelijk aan betrouwbaarheid in plaats van snelheid te gaan werken hoef je ook geen wonderen te verwachten ;)

      Desondanks heb ik goede hoop dat Ferrari volgend jaar strijd kan leveren met Mercedes om de titel, de winnaar maakt me dan niet zo uit.

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 19:37
    • The dre

      Posts: 2.184

      Zo traag was die renault motor niet, ware hij geknepen stond. Zeker na de zomerstop bleek dat er best snelheid in zat. Als de betrouwbaarheid nu aangepakt wordt, hoeft het ding ook niet zo geknepen te worden. Als RB echt vanaf de 1e race de zaakjes voor elkaat, en renault levert een betrouwbare motor, dan wordt het een mooi F1 jaar ;)

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 19:49
    • BRM

      Posts: 602

      @The Dre Ik hoop het oprecht met je mee, maar heb er echt weinig vertrouwen in. De andere motoren (vooral Mercedes) zijn al wel betrouwbaar, wat hun juist de ruimte geeft om wel snelheid te winnen. Maar laten we hopen dat de wet van de remmende voorsprong Renault daar een handje helpt, dan kan het misschien nog wat worden.

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 19:52
    • Taures

      Posts: 1.128

      Is de windtunnel vd Mercedes zo goed of de rest zo slecht?
      Moeten wij zorgen maken dat Toto zo relax cool bezig is?

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 20:06
  • Hein

    Posts: 92

    Als Mercedes werkelijk met Hamilton voor 7 titels wil gaan is Bottas een blijvertje. En zijn de kansen voor een sterke rijder zoals bv Ricciardo naast Hamilton nihil.

    • + 0
    • 4 jan 2018 - 14:22
    • Zolang ze beide kampioenschappen blijven winnen is het ook niet echt nodig.

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 15:27
    • Ricciardo is naast Hamilton m.i. geen bedreiging voor het WK. Daniël komt net een slag te kort of Lewis moet een pechjaar meemaken.

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 19:07
    • BRM

      Posts: 602

      Hamilton zal ooit toch wel willen stoppen, zou me niks verbazen als ze voor die tijd in ieder geval zijn opvolger al binnen het team willen hebben. Denk dat het Mercedes weinig uitmaakt dat Hamilton in dat geval bijvoorbeeld strijd van een Ocon zou krijgen.

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 19:39
    • Hoe goed is Ocon? Gaat hij in 2018 over Perez heen? Velen verwachten het maar het moet eerst nog maar eens gebeuren.

      Lukt dat niet dan schiet der Schleicher bij elke opmerking van Hamilton over de mode in Los Angeles meteen in de stress.

      Hoop dat er dan camera’s bijzijn. ;)

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 20:08
  • Kun je dus nog wel een voorbeeld aannemen aan die ouwe Niki, Toto!!! ;-) En nu Niki meer tijd overheeft kan Toto helemaal tegen het middaguur op het paddock verschijnen.

    • + 0
    • 4 jan 2018 - 16:40
    • Niki staat alleen maar te juichen als ze winnen, Als ze achterlopen zie je hem niet.

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 18:45
    • @Aquarius. Die Wolff krijgt bij deze toestemming om helemaal niet meer te verschijnen.

      • + 0
      • 5 jan 2018 - 08:56
  • volgens mij lijdt hier iemand aan Hamiltonfobie. Door dagelijks hetzelfde te posten.

    • + 0
    • 4 jan 2018 - 17:16
    • Toch denk ik dat RBR met een geniale vondst komt, Het kan niet anders ook, Als het dit jaar weer RUK wordt dan is het pleite met ric na dit jaar en Max een jaar later. Maar ik ben positiev en denk dat ze echt wat hebben bedacht.

      • + 0
      • 4 jan 2018 - 18:44
    • BRM

      Posts: 602

      @Royalere Positief zijn is altijd goed en vooral lekker blijven doen, maar die vondst moet wel heel erg geniaal zijn om de gebrekkige Renault te compenseren. Persoonlijk denk ik dat het enige geniale wat Red Bull kan doen op dit moment is alles investeren in de Honda en zorgen dat die in 2019 competitief is, dat is de enige manier op dit moment voor ze om echt om de titel mee te gaan strijden.

      • + 1
      • 4 jan 2018 - 19:41
  • “De schoonmaaksters waren meestal nog niet klaar als Niki in de paddock arriveerde.”

    Ja, ja... En als jullie Niki dan goedemorgen zeiden had hij zeker een stralende glimlach, twinkelende oogjes en zijn shirt hing half uit zijn pantalon? ;)

    • + 0
    • 4 jan 2018 - 18:58
  • Inderdaad een verschil met vorige jaar.
    Op naar volgende titel

    • + 0
    • 4 jan 2018 - 20:48
  • Tja....net als ons vraag ik mij ook af ........

    • + 0
    • 4 jan 2018 - 22:28
  • Als zelfs der Toto zegt dat het vrij relaxt verloopt dan vrees ik dat alle niet Merc fans zich toch een beetje erg veel zorgen moeten gaan maken dit jaar.

    Gaat het weer niet worden voor RB denk ik en daarna dan ??????????????

    • + 0
    • 4 jan 2018 - 23:00
    • Ook niet want dan ligt die trage Honda achterin.

      • + 0
      • 5 jan 2018 - 09:36
  • “Winter is minder stressvol dan vorig jaar.”

    Toto Wolff: “Es waar weniger stressvoel weil die Susie entlieg ijnmal niegt zelpst die oliebollen gebacken hat.”

    • + 0
    • 5 jan 2018 - 00:21

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (36)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar