user icon
user icon

Burgemeester van Marseille stemt in met komst F1 Live

  • Gepubliceerd op 21 dec 2017 09:12
  • comments 9
  • Door: Rob Veenstra

De burgemeester van Marseille heeft zijn akkoord gegeven voor de organisatie van een grote Formule 1-demo in de Franse stad. Dat bericht brengt La Provence. Het evenement moet in de week voorafgaand aan de Grand Prix van Frankrijk op Paul Ricard plaatsvinden.

Locoburgemeester Jean Roatta deelde mede: "De burgemeester heeft ingestemd met de komst van de Formule 1. We hebben nog niet met een afvaardiging van Formula One Management gesproken, maar we werken al aan aspecten als veiligheid en de locatie. We hebben een parkoers in de buurt van het Mucem (museum van de Europese en Mediterrane beschavingen, red.) in ons hoofd. Het moet ervan komen, want dit is zeer aantrekkelijk voor onze stad."

De leiding van de Formule 1 organiseerde dit jaar een evenement in de straten van Londen. F1 Live in de Britse hoofdstad was een geslaagde proef en voor 2018 staan meerdere uitvoeringen gepland. Liberty Media wil naast in Marseille ook een show opvoeren in Sjanghai, Miami en Rio de Janeiro.

De exacte datum voor F1 Live in Marseille staat nog niet vast. De Grand Prix van Frankrijk, in 2018 voor het eerst sinds 2008 weer op de kalender, vindt op 24 juni plaats.

Reacties (9)

Login om te reageren
  • BMW E30

    Posts: 723

    F1 live in Londen was idd een geslaagde proef. Ik was er zelf bij en heb kunnen genieten, er was een heuse pitstraat waar je zo bij de wagens kon komen, dat was een leuke toevoeging. Verder hadden ze het tempo iets op mogen schroeven en de indeling zou beter kunnen, je kon nu kiezen of je ging voor het parcours staan (waar uiteindelijk auto's overheen zouden rijden) of je ging voor het podium staan en zag de optredens. Als je bij de een stond kon je het ander zien door schermen maar het was zo zonnig dat de schermen slecht te zien waren en je dus van het ding waar je niet stond weinig meekreeg behalve kabaal. Dus indeling van de locatie kan een stuk beter, maar er waren leuke artiesten op het podium, geluid was goed voor elkaar en op nog geen minuut lopen zat een McDonalds dus locatie was goed uitgekozen. Net wat ik zeg, ik denk dat dit concept serieus kans van slagen heeft.

    • + 0
    • 21 dec 2017 - 09:39
    • Ze kunnen het beter in Griekenland organiseren, dan is Hamilton er ook gezellig bij. ;)

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 11:27
  • Niet zo mijn ding die demonstratie runs
    en Marseille is niet zo mijn stad, vieze grauwe bedoeling
    even kijken, heb ik nog meer te zeuren op de vroege ochtend?
    nee, dat was het even voor nu....

    • + 1
    • 21 dec 2017 - 10:03
    • The dre

      Posts: 2.184

      Marseille een vieze grauwe bedoeling???? Ik weet niet in welke achterbuurt jij bent geweest, maar wij vinden het er heerlijk dusdanig dat we er sinds kort een appartement hebben.

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 10:14
    • Nou ik ben afgelopen zomer in marseille geweest. En wat jean zegt klopt wel. We zijn toen vanaf het station richting de haven gelopen. Ik zal eerlijk zijn, ik vond het ontzettend smerig. Toen we eenmaal bij de haven was werd het wat beter, maar daar is dan alles mee gezegd

      • + 1
      • 21 dec 2017 - 10:45
    • oh...
      Ben er een paar jaar geleden geweest v paar dagen en gewoon een beetje rond getrokken.
      Ik moet bekennen dat ik (voor mij) leukere steden gezien heb, maar goed dat smaken verschillen anders zouden we allemaal dezelfde dingen opzoeken...

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 10:48
    • ben op redelijk veel plekken op de wereld geweest, maar Frankrijk is sowieso nooit zo mijn favoriete vakantieland geweest, en ja, dat ligt aan mij want het is bij veel mensen wél een zeer populaire bestemming

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 10:52
    • The dre

      Posts: 2.184

      Ah dan begrijp ik t.
      Nu zitten we vrijwel aan de haven en eerlijk is eerlijk daar is het beter.

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 11:01
  • Het zal me werkelijk worst wezen dat hele F1 Live in Marseille.

    Zolang F1 Live niet naar Appelscha komt kan mijn portie een fikkie krijgen...

    • + 0
    • 21 dec 2017 - 11:25

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar