user icon
user icon

RTL verlengt contract met Formule 1 tot en met 2020

  • Gepubliceerd op 20 dec 2017 09:06
  • comments 27
  • Door: Rob Veenstra

Het Duitse RTL heeft zich tot en met 2020 verzekerd van de uitzendrechten voor de Formule 1. Daardoor blijft de koningsklasse van de autosport ook de komende drie seizoenen op het open net te zien in Duitsland. RTL is ook in veel Nederlandse huishoudens te ontvangen en geldt als alternatief voor abonneezender Ziggo Sport of betaalkanaal Ziggo Sport Totaal.

Ian Holmers, directeur mediarechten bij de Formule 1: "Deze contractverlenging garandeert dat onze fans in Duitsland de Grands Prix gratis kunnen blijven bekijken. Deze overeenkomst maakt onderdeel uit van onze strategie om de dekking op een wereldwijde basis te vergroten en te verstevigen door middel van voor elke markt op maat gemaakte oplossingen."

RTL-baas Frank Hoffmann: "Dit is heel goed nieuws voor RTL, met name voor onze kijkers." Niki Lauda doet een stapje terug als analist en hij wordt opgevolgd door Nico Rosberg en Timo Glock, die de honneurs om en om waar zullen nemen. Het contract met Rosberg is nog niet getekend, maar de wereldkampioen van 2016 geeft in Bild aan dat er wel een akkoord bereikt is.

Tegelijkertijd verkeert Italië in shock nu Rai de televisierechten voor de Formule 1 kwijtgeraakt is, bericht Speed Week. De Italiaanse Formule 1-fans zijn voor het bekijken van de races in 2018 aangewezen op Sky Italia achter de decoder.

Reacties (27)

Login om te reageren
  • masf1

    Posts: 6.986

    Toll!

    • + 0
    • 20 dec 2017 - 09:14
    • Kunnen we binnenkort gaan betalen daaro ;)

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 13:18
  • Mede mogelijk gemaakt door Hasseröder, premium pils

    • + 1
    • 20 dec 2017 - 09:22
    • He du @Jean, das ist mir scheißegal. ;)

      • + 1
      • 20 dec 2017 - 11:15
    • fickenzwischenittenbumsenblasen (Keine Ahnung, was das bedeutet...)

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 11:24
    • @ Jean Dacht, dat het altijd Krombagger was. Die flitst in de pauzes altijd voorbij.

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 13:30
    • Krombacher, je hebt gelijk

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 14:08
    • Dat “Keine Ahnung” zou ik maar zo houden...

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 21:04
  • Goed dat het bij de buren te zien blijft! Het nieuws voor de Italianen is wel minder..

    • + 0
    • 20 dec 2017 - 09:35
  • Roy

    Posts: 2.172

    Ik kan het gewoon niet aanzien, GP's met reclames ertussen door.

    • + 2
    • 20 dec 2017 - 09:37
    • Reclame is tot daar aan toe maar wat ze bij RTL flikken is van de ratten besnuffeld. 1/3 van de race mis je daar door dat geneuzel.
      Heb het 1 keer op RTL moeten volgen omdat ik in Duitsland zat. Tenenkrommend was het!

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 10:42
    • Eens, toch schakel ik wel eens naar RTL over. Wanneer Max het heel goed doet vind ik het interessant en leuk hoe de internationale media daarover praten. Dat zegt m.i. dan meer dan wat de Nederlandse commentator ervan vindt.

      Bovendien was Niki Lauda al een ‘attractie’ op zich en misschien wordt het met Rosberg en Glock –die het om en om gaan doen – ook wel wat.

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 11:07
  • ap

    Posts: 943

    Lekker belangrijk!

    • + 0
    • 20 dec 2017 - 09:39
    • masf1

      Posts: 6.986

      Zeker wel als je toevallig ergens ben bijv op vakantie kan je de race wel volgen.

      • + 1
      • 20 dec 2017 - 09:48
    • ap

      Posts: 943

      Neem een abo op een VPN server kan je gewoon ziggo in buitenland kijken!

      • + 1
      • 20 dec 2017 - 10:43
    • Als je Ziggo hebt of wilt hebben kan dat ja...

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 15:21
  • Nog meer reclame, totdat er straks alleen nog reclame te zien is. Kijken naar RTL is voor velen noodzaak, maar reclames door een live uitzending is zwaar irri. Maar het is verder wel gratis dus...

    • + 1
    • 20 dec 2017 - 09:40
    • mit Krommbacher.....

      und...

      Krommbacher Weizen

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 10:53
    • .....aber ich trinke Franziskaner weissbier

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 11:26
    • ...und ich, ich bin von Kopf bis Fuß auf Liebe eingestellt.

      • + 0
      • 21 dec 2017 - 08:00
  • Kijk nooit naar Ziggo, kijk lekker via livestreams. Geen reclame en commentaar van mensen die zelf in zo'n wagen gezeten hebben en niet van een Mol die keer op keer zijn naam eer aandoet...

    • + 1
    • 20 dec 2017 - 11:13
    • Numnum

      Posts: 2.053

      Zo doe ik het ook vaak.
      Een verademing soms.

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 23:45
  • Op het Duitse Sky Sports is het zelfs mogelijk met natural sound te kijken/luisteren.
    Mag je dus kiezen om het commentaar geluidsspoor uit te zetten. Is wel bij ontvangst satelliet.

    Sky Italië schijnt Villeneuve de expert te zijn. Lijkt me mooi om te kunnen volgen.

    • + 0
    • 20 dec 2017 - 12:56
  • Decoder = korte termijn winst

    Als er iets is dat de doodsteek van de F1 is zal het dat zijn.

    Open = meer kijkers is meer sponsors/adverteerders (voor en na de race) of hogere bedragen daarvan.

    En dan heb ik het nog niet over het feit dat er dus veel minder nieuwe F1-kijkers bijkomen.

    Maar ja, dat is zoals (bijna?) alle grote ondernemingen werken...

    • + 0
    • 20 dec 2017 - 15:24
    • Open is steeds meer uit de gratie. Voor niets gaat de zon op. Bovendien: open is ook betalen middels abonnement bij je provider en je wordt lastig gevallen door commercie en jarenlang alsmaar dezelfde gezichten op televisie.

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 20:31
    • Op Ziggo en Sky zie je ook al jaren Kimi, Alonso, Hamilton, Massa, Vettel, etc. hoor. ;)

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 21:07
    • Numnum

      Posts: 2.053

      Als bijna alle grote ondernemingen zo werken, dan wordt er meer geld mee verdiend dan een open uitzending.
      Zij zitten er immers niet om vliegen te vangen of omdat ze zo van autosport houden.

      • + 0
      • 20 dec 2017 - 23:47

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    14:10 - 16:10

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 2

    16:00 - 17:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:10 - 16:10

    Snelste ronde

    14:10 - 16:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, Duitsland
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar