user icon
user icon

Montreal presenteert de plannen voor nieuw pitcomplex

  • Gepubliceerd op 15 dec 2017 08:50
  • comments 17
  • Door: Rob Veenstra

Het Circuit Gilles Villeneuve te Montreal heeft de eerste schetsen voor een nieuw pitcomplex onthuld. Het nieuwe gebouw moet voor de Canadese Grand Prix van 2019 gereed zijn. Na het Formule 1-weekend van komend jaar wordt begonnen met de bouw ervan.

De Grand Prix van Canada vindt al sinds 1978 plaats op het Circuit Gilles Villeneuve en het huidige pit- en paddockcomplex is sinds 1988 in gebruik. De faciliteiten zijn gedateerd en te klein, waardoor er vanuit de Formule 1 al meermaals aangedrongen is op een renovatie.

De organisatie van het evenement verlengde dit jaar het contract met de Formule 1 tot en met 2029, waardoor het de financiën om het pitcomplex op te knappen rond kon krijgen. Het nieuwe gebouw gaat ongeveer 48 miljoen dollar kosten.

Foto's Circuit Gilles Villeneuve

Reacties (17)

Login om te reageren
  • William-E

    Posts: 386

    Mooie vooruitgang. Het huidige circuit ziet er inderdaad een beetje afgeleefd uit.

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 08:58
    • Het circuit zelf veranderd niet. Alleen de pitstraat en het complex. Ze moeten niets veranderen aan de layout. Is 1 van de mooiste banen.

      • + 2
      • 15 dec 2017 - 09:06
    • Hein

      Posts: 91

      De pitboxen zijn niet te klein, de auto's zijn veel te groot.
      Een wielbasis van 3.76 m! belachelijk. daardoor wordt inhalen ook moeilijker. Als auto's 1,5 meter langer zijn dan moet een coureur 3 m extra uitremmen. Dat doe je niet zomaar. Door de lengte van de wagens met 1,5 meter in te korten krijg je attractievere races!

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 12:03
    • Als je de auto's 1,5 meter gaat inkorten hou je een kart over ;)

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 12:10
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Mag het ook een onsje minder? In 30 jaar tijd zijn F1 wagens 80 cm gegroeid.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 12:11
  • StevenQ

    Posts: 6.658

    Lezen jullie mee Zandvoort?

    48 miljoen voor alleen een nieuw pitcomplex

    • + 1
    • 15 dec 2017 - 09:06
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ja maar zoiets hoeft natuurlijk geen 48 miljoen te kosten....

      Volgens is dat alleen als je er veel te dure architecten op zet en de boel lekker uitbesteed aan (veel te dure) vriendjes die het mogen bouwen.

      • + 1
      • 15 dec 2017 - 09:32
    • En het is een investering voor zo’n 25(?) jaar.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 10:57
  • The dre

    Posts: 2.184

    Zonde weer zo'n modern glas en betton complex.
    Het oude geeft een circuit karakter, maar ik begrijp wel dat het moet natuurlijk.

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 09:08
    • Ik ben er nog nooit geweest, maar tijdens een race zie je het pit complex amper. Zolang de baan hetzelfde blijft, is er in mijn ogen niets aan de hand.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 09:09
    • Inderdaad een beetje ‘het glazen huis’ karakter, maar op dergelijke schetsen ziet het er altijd een stukje ‘cleaner’ uit dan de werkelijkheid.
      Als het is aangekleed herken je de schetsen er bijna niet meer in.

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 11:02
  • Roy

    Posts: 2.172

    Ben benieuwd naar Monaco ; die waren toen toch ook heel wat van plan? Dubbele verdieping? Of waren dit toch echt indianen verhalen?

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 09:45
  • Johee, johoo! Als dit de situatie vanaf 2019 is, is de verfoeide halo dan al weer verdwenen... (zie de schetsen).

    • + 1
    • 15 dec 2017 - 10:54
    • Scherp!

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 11:09
    • nog meer goed nieuws @Larry, als je héél goed kijkt hebben die mensen oordopjes in, dat betekend dus dat de V10 motoren terug zijn,
      Johee, Johoooooooo!!

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 13:30
    • En op één van de schetsen is de baan kletsnat: regenraces!
      Joheee, jehoooo, f@cking bizar!

      Laten we 2018 maar overslaan!

      • + 0
      • 15 dec 2017 - 13:59
  • Nog wat info: Het verlengde contract onder de voorwaarde(!) dat de infrastructuur gerenoveerd en verbeterd zou worden. Het nieuwe gebouw voldoet aan alle eisen van de FIA en de Formule 1. De capaciteit van de loges boven de pitboxen groeit van 1.800 tot 5.000. Het gebouw wordt onder meer voorzien van een vrachtlift waarmee bijvoorbeeld auto’s naar boven vervoerd kunnen worden.

    Het nieuwe gebouw bestaat uit drie verdiepingen. Beneden bevinden zich de pitboxen, de toren van de wedstrijdleiding en kantoren voor personeel. Daarboven worden VIP-loges gecreëerd, evenals het podium en mediaruimten. Bovenop komt een terras.

    • + 0
    • 15 dec 2017 - 23:00

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar