user icon
user icon

Roelof Wunderink viert vandaag zijn 69ste verjaardag

  • Gepubliceerd op 12 dec 2017 13:21
  • comments 7
  • Door: Rob Veenstra

Oud Formule 1-coureur Roelof Wunderink is vandaag jarig. De Nederlander heeft de leeftijd van 69 jaar bereikt. Wunderink schreef zich in 1975 zes maal met een Ensign in voor een Grand Prix. Drie lukte het hem niet om zich te kwalificeren, drie keer verscheen hij daadwerkelijk aan de start. Een resultaat behaalde hij echter niet; twee keer viel hij uit en in Oostenrijk was zijn achterstand te groot om in de uitslag opgenomen te worden. De felicitaties gaan uit naar de jarige Wunderink.

 

Reacties (7)

Login om te reageren
  • Tegen mij redt ie het ook niet met 69. Born loser.

    • + 0
    • 12 dec 2017 - 14:04
    • En waar heb jij dan allemaal in gereden Stirling Boss dat je iemand op zijn 69e verjaardag die de Formule 1 heeft bereikt een "born loser" noemt?

      • + 5
      • 12 dec 2017 - 15:14
  • Gefeliciteerd Roelof!

    • + 0
    • 12 dec 2017 - 15:14
    • Gefeliciteerd Roelof en nog bedankt dat je er in 1975 mee stopte.
      Dat klinkt misschien een beetje l.llig voor jou maar daardoor kon ik in 1976 in jouw Ensign N175 stappen.

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 08:45
  • Blijft een aparte man. Een coureur meteen hoop talent volgens de verhalen, en na een ongeluk ik dacht met een F5000 op Zandvoort tijdens een test) verloor hij zijn scherpte eb is hij vrij snel daarna gestopt.

    Dat je ineens inziet dat het gekkenwerk was in die tijd snap ik wel. Maar hij wilt totaal niets meer met de sport te maken, of maar over praten met iemand. Vraag me altijd af waardoor dat komt.

    Gelukkig heeft hij die gevaarlijke periode kunnen overleven, en is ie vandaag 69 jaar geworden. Gefeliciteerd, mocht je het lezen...

    • + 0
    • 12 dec 2017 - 18:58
    • @Senna. Als hij niks meer met de sport te maken wil hebben zal hij dit wel lezen. ;)

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 08:06
    • @Larry: vandaar dat ik het dus zei... "mocht je het lezen"... er vanuit gaande dat dat het geval wel niet zou wezen ...

      • + 0
      • 13 dec 2017 - 17:53

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar