user icon
user icon

Formule 1 blijft in Duitsland op het open net te zien

  • Gepubliceerd op 11 dec 2017 10:41
  • comments 24
  • Door: Rob Veenstra

Het heeft er alle schijn van dat de Formule 1-races in Duitsland ook in 2018 op het open net te zien zullen zijn. RTL en Liberty Media hebben bijna overeenstemming bereikt over een nieuw contract, meldt Bild. De huidige verbintenis van RTL met de Formule 1 loopt na dit jaar af.

Donkere wolken pakten zich samen boven de Duitse Formule 1-rechten, ook omdat Niki Lauda zijn afscheid als analist aankondigde. Nu lijkt er toch een doorbraak in de onderhandelingen geweest te zijn, al houdt een woordvoerder van RTL nog een slag om de arm. "Ik kan niets bevestigen. Er is geen contract. We zijn nog niet klaar."

Het verhaal gaat dat Nico Rosberg en Timo Glock in het nieuwe seizoen om en om als analist op zullen draven. RTL is ook in veel Nederlandse huiskamers te ontvangen en geldt als alternatief voor abonneezender Ziggo Sport of betaalkanaal Ziggo Sport Totaal.

Reacties (24)

Login om te reageren
  • Bonsai

    Posts: 1.717

    Was altijd een goed alternatief toen ik nog geen Ziggo had, maar die reclameblokken van tien minuten...

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 10:53
    • Inderdaad 3 reclameblokken van 9-10 minuten, met races van nog geen 1,5 uur mis je dus gewoon 1/3 van de race

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 11:04
    • Inderdaad,3 rondes voor het einde gewoon doodleuk nog reclame erin gooien. En uitgevallen coureurs interviewen en dan op een klein split screen de race nog uitzenden, ipv de race op t grote scherm en op een een klein schermpje dat hoofd van de coureur. Dramatisch

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 11:05
    • k heb Telfort, moet dus automatisch Ziggo plus bijkopen om F1 te kijken. Nu blijkt dit zelfs iets goedkoper dan standaard Ziggo met gratis (beperkt) F1. En aangezien ik het 3 mnd uit kan zetten ben ik echt goedkoper uit. En je ziet alle races..F2, F3 en natuurlijk ja ja voetbal.

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 11:25
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      Ik heb Ziggo en Vodafone, daardoor gratis extra tv pakket keuze en 5 euro korting per maand!

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 13:17
    • @bonsai kpn heeft dat al jaren.
      Dubbele data, 5 euro korting per telefoon abbo op het adres. En de mogelijkheid om data onderling te delen

      Helaas is het nog niet mogelijk om het ziggo sport pakket te kiezen als gratis optie. Maar ik verwacht dat dit binnen afzienbare tijd wel gaat gebeuren.

      Zeker op het moment dat verstappen mee doet om de titel en de hype nog groter word.

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 13:46
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      @ Red Slow

      Klopt inderdaad. Ik woon echter nog bij mijn ouders, dus heb geen invloed op de tv-provider ;-)

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 15:41
    • Tja, die krombagger reclames ken ik inmiddels uit mijn hoofd.

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 18:22
    • dizzy

      Posts: 1.435

      + die belachelijke prijsvragen waarin je een fordje kan winnen:

      Wie heeft meer F1-kampioenschappen op zijn naam?

      A. Sebastián Vettel
      B. Stoffel Vandoorne

      • + 0
      • 12 dec 2017 - 00:41
    • @Dizzy.
      A. Sebastian Vettel.
      Wanneer komt het Fordje voor rijden? ;)

      @Bonsai. Tijd om je ouders de deur uit te doen. ;)

      • + 1
      • 12 dec 2017 - 07:14
  • Fijn, toch nog een alternatief op ziggo sport.

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 10:55
  • Paar keer gekeken op RTL. Nooit meer. Schijt irritant die lange reclameblokken en het verslag. Tijdens een voetbalwedstrijd zend je toch geen reclame uit midden in de wedstrijd.

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 11:07
  • Timo Glock zou een verrijking zijn voor het commentaar team, die mocht bij RTL Nitro dit jaar de 24u vd Nurburgring doen samen met Alex Hoffmann: mooie mix van deskundigheid en enthousiasme. Liever had ik dat ze Hoffmann er bij zetten ipv Nico, maar ja, ex WK F1 of een ex-motorracer...

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 11:09
  • vectraf1

    Posts: 292

    Nu hier nog op het open net!!

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 11:26
    • Bonsai

      Posts: 1.717

      Gaat niet gebeuren..

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 16:11
  • Commerciele zender als RTL is echter geen 'open net'. Die definitie is alleen van toepassing op Publieke omroepen, zoals ook Duitsland die kent.... (ZDF, ARD, NDR,WDR, etc etc.)

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 14:33
    • RTL Duitsland is net zo open als RTL Nederland(RTL4,RTL5,RTL7,RTLZ). Ze worden door de vele aanbieders standaard aangeboden naast de publieke omroepen. Je hoeft er niet extra voor te betalen.

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 14:53
  • Leuk, als je gek bent op Duits bier.

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 16:20
    • Die Duitse reut daar word ik niet vrolijk van. Als ik een paar dagen op vakantie ga naar Duitsland heb ik altijd mijn eigen Belgische trippeltjes bij mij. Dat reinheitsgebot kan mij gestolen worden.

      • + 0
      • 11 dec 2017 - 18:27
  • Schotel aanschaffen met een abonnement op canal digitaal en dan channel 4 kijken met ex engelse coureurs als commentatoren.
    Ze zenden echter maar plus minus 10 races uit (dit seizoen althans)
    Het zit op kanaal nr 313 bij channel four.

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 18:43
  • elflitso

    Posts: 450

    Buiten de irritante reclameblokken is het verslag daar ook super irritant. Constant speculeren ook over zaken waarvan de oorzaak duidelijk of zichtbaar anders was. Maar goed bij gebrek aan wat anders.....

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 20:55
  • mz1

    Posts: 30

    sky f1 the best there is. op ace-player helemal gratis, zonder reclame en zonder Olaf mol

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 22:50
  • Numnum

    Posts: 2.052

    Meestal kijk ik een op (illigale) stream naar Sky om van Plooij verlost te zijn.

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 23:41
  • Echt Héérlijk die reclameblokken van 10 minuten. Lekker ff een powernap en als je wakker wordt is het ff spannend wat er allemaal gebeurd is. Is dat geen reet dan heb je niks gemist...

    • + 0
    • 12 dec 2017 - 07:21

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land DE
  • Geb. datum 27 jun 1985 (35)
  • Geb. plaats Wiesbaden, DE
  • Gewicht 71 kg
  • Lengte 1,78 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar