user icon
user icon

Billy Monger krijgt staande ovatie tijdens FIA Prize Giving-gala

  • Gepubliceerd op 10 dec 2017 13:09
  • comments 15
  • Door: Rik Klein Entink

Tijdens het FIA Prize Giving-gala werden vele coureurs in het zonnetje gezet. Maar het meeste indruk op de aanwezigen maakte ongetwijfeld Billy Monger, de coureur die tijdens een gruwelijke crash beide benen (deels) verloor. 

Tijdens het gala werd hij kort geïnterviewd en ontving hij een staande ovatie van alle aanwezigen. Met gevoel voor understatement zegt hij: "Je kan wel zeggen dat het een redelijk druk jaar voor mij is geweest." Hij is nu druk bezig om zich voor te bereiden op het raceseizoen van volgend jaar zo zegt hij in onderstaande video. 

 

Reacties (15)

Login om te reageren
  • markos

    Posts: 335

    Ongepast ;)

    • + 1
    • 10 dec 2017 - 13:13
    • masf1

      Posts: 6.987

      Ongepast wat Jean Todt op het podium riep tegen Billy..jongen jij bent een aanstaand kampioen gewoon ongepast dus.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 13:22
    • Esdamion

      Posts: 814

      Een zittende ovatie was denk ik ook ongepast geweest. Je kunt tegenwoordig niet eens meer politiek correct zijn ;)

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 13:54
  • @

    Posts: 181

    En dan hangt Jan ook nog om z'n nek

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 13:24
  • Beri

    Posts: 2.768

    Heel erg wat er met die jongen is gebeurd, maar om hem nou steeds in het zonnetje te zetten en als een lintworm achter Hamilton aan te laten bungelen is tenenkrommend om te zien.

    • + 2
    • 10 dec 2017 - 13:53
    • Box1986

      Posts: 1.662

      Ja idd. Er zijn mensen die veel minder welgesteld zijn en waar geen aandacht aan besteed wordt. Super erg wat die jongen heeft meegemaakt maar autosport is wel een keuze die je zelf maakt en waar je weet dat risico aan verbonden is. Heel wat anders dan een dronkaard/snelheidsduivel die je kind omver rijdt. Maar dit is nu eenmaal een hypocriete wereld.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 16:28
    • Rimmer

      Posts: 7.832

      Beri! Uitgerekend jij! De man die over het algemeen toch de nuancering op dit forum belichaamd.
      Die knaap verloor twee benen, herstelde op een Lauda-achtige manier omdat er in zijn hoofd simpelweg niets anders in het leven bestaat dan racen.
      Wie het racen een warm hart toedraagt kan toch niet anders dan respect hebben voor zoveel wilskracht en onverzettelijkheid. Daar mag best een paar keer bij stilgestaan worden.
      Het is ook zoveel meer knapper en krachtiger dan een titel pakken in een oppermachtige Mercedes. Wat de betreft staat Lewis gewoon in zijn schaduw hoor en niet andersom. ;)

      • + 2
      • 10 dec 2017 - 18:34
    • Box1986

      Posts: 1.662

      @rimmer sta jij ook elke dag stil bij al die andere kinderen in talloze revalidatiecentra die nog niet bijna de steun krijgen die deze jongen krijgt? Wordt daar geld voor ingezameld om hun terug te kunnen laten doen wat ze graag deden? Die jongen wordt gewoon gebruikt door mensen om hun merk in the picture te zetten.

      • + 1
      • 10 dec 2017 - 19:54
    • Rimmer

      Posts: 7.832

      Ik ben mij zeker bewust van de vele mensen die lijden en niet in het zonnetje gezet worden.
      Op het moment dat iemand hen bewierookt vanwege hun vechtlust om verder te gaan met leven zal ik dat ook toejuichen. Dat sommigen er een dubbele agenda op na houden en willen scoren over de rug van Billy is hun eigen verantwoordelijkheid.
      Denk echter dat er binnen de racerij een hoop mensen zijn die het oprecht erg vonden dat zo’n jonge knaap twee benen verliest. En die mensen vinden het ook oprecht tof dat hij zich teruggeknokt heeft. Als ze spontaan geld inzamelen voor hem is dat in mijn ogen niet verkeerd of misplaatst net zoals politieagenten geld inzamelen als een van hen iets overkomt. Of mocht men ook niet bij de uitvaart van Bianchi zijn? Heeft toch zelf te hard gereden en er gaan wel meer mensen dood door ongelukken. Dus goedkoop scoren door de empathische man uit te hangen?
      Dat er nog veel meer mensen zijn die iets ergs hebben meegemaakt is toch geen reden om individuele gevallen dan maar te vergeten en te negeren?
      Ik zie het probleem niet.

      • + 2
      • 10 dec 2017 - 20:23
    • Beri

      Posts: 2.768

      @Rimmer: Dank voor je compliment. Maar is mij reactie dan niet voorzien van enige nuance? Nogmaals, het is erg wat er gebeurd is. Maar dat staat los dat hij in mijn optiek door Hamilton wordt "gebruikt" om goodwill te kweken voor eigen gewin. Of het zo is of niet laat ik in het midden. Maar het is in mijn optiek gewoon akelig om te zien dat Monger zo vaak en zoveel in beeld verschijnt met Hamilton. En dat is tenenkrommend om te zien.

      • + 1
      • 10 dec 2017 - 21:09
    • Zie ook het probleem van de ovatie niet, zeker omdat de rotcrash en de vervelende gevolgen ook bij het racejaar 2017 horen waarop bij het gala onder andere werd teruggeblikt.

      Ben het wel met @Beri eens dat men moet uitkijken dat het niet ‘overdone’ wordt.
      Of Lewis verkeede bijbedoelingen heeft kan m.i. slechts ingeschat worden. Persoonlijk vermoed ik van niet.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 22:45
  • Babyschumi

    Posts: 28

    idd toch een beetje dubbel! :D

    • + 1
    • 10 dec 2017 - 17:46
  • Misschien een rare reactie van mijn kant, maar wat ik niet helemaal begrijp is waarom Billy niet gewoon een lange broek draagt en zijn kunstbenen bedekt. Ik krijg nu een beetje het idee dat hij (of zijn management) bewust ervoor kiest zijn kunstbenen te "showen". Begrijp me niet verkeerd, maar ik ben zelf gehandicapt en heb door mijn handicap een behoorlijk afwijkend en opvallend lichaam. Daar schaam ik me verder ook niet voor, maar ik ga er ook zeker niet opvallend mee te koop lopen.

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 08:48
  • Even afgezien van zijn ongeluk en handicap, maar heeft Billy eigenlijk genoeg talent om het ver te schoppen in de autosport?

    Talent (en geld uiteraard) is toch waar je op afgerekend wordt in de autosport. Hopelijk kan hij zijn talent (ruimschoots) compenseren met de ongemakken van zijn handicap.

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 09:51
  • astridf1

    Posts: 332

    Nou daar is weinig van te zien op deze video.

    • + 0
    • 11 dec 2017 - 12:32

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar