user icon

Valtteri Bottas maakt zich niet druk om poll onder teambazen

  • Gepubliceerd op 10 dec 2017 11:10
  • comments 14
  • Door: Rik Klein Entink

Ondanks de derde plaats in de stand om de wereldtitel kwam Valtteri Bottas er in een klassement onder teambazen heel anders uit. In de jaarlijkse rangschikking die Autosport publiceert kwam hij uit op plaats 10. Maar Bottas laat het zonder problemen van zich afglijden. 

Bottas na afloop van het FIA Prize Giving-gala: "Er zijn altijd polls en dat soort zaken. Ik denk er niet echt over na of ik onderschat wordt of zoiets. Waar het echt om gaat zijn mijn prestaties op het circuit en hoeveel races ik in de toekomst ga winnen. Het belangrijkste is dat men binnen het team exact weet waar ik toe in staat ben."

Maar het was zeker een leerzaam jaar voor de Mercedes-coureur zo zegt hij zelf. "Ik denk dat ik als coureur veel geleerd heb al was het soms wel een harde les. Ik had het in sommige races moeilijk met de wagen en met mijn eigen rijden. Ik moet echt van die zaken leren en beter worden. Gekeken naar al mijn seizoenen in de Formule 1 was dit het jaar waarin ik het meest leerde," aldus de Fin. 

Maar het komt echt op hemzelf aan komend seizoen: "Wij kunnen tegen Lewis racen met hetzelfde materiaal onder de dezelfde condities en we mogen tegen elkaar racen, dus het hangt helemaal van mij af."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Klopt, je hebt het gewoon keurig gedaan in je 1e jaar. Natuurlijk moet je verbeteren maar gezien het moment waarop je instapte...gewoon netjes. 3 overwinningen en 3e geworden in het eindklassement.

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 11:16
    • Inderdaad, @DutchF1 een prima rijder. Geen kanshebber op een titel, kansloos tegen Hamilton, Vettel, Verstapoen en Ricciardo. Maar verder een prima en kleurloze coureur.

      • + 3
      • 10 dec 2017 - 11:27
    • Velen vinden jou niet van het niveau van Rosberg....daar zouden ze eigenlijk blij mee moeten zijn anders was Vettel niet eens 2e geworden in de eindstand.

      • + 1
      • 10 dec 2017 - 11:29
    • Vettel, Verstapoen en Ricciardo waren ook kansloos voor de titel....van die laatste 2e kon je dat verwachten maar van Vettel toch niet.....prima rijders hoor....

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 11:58
    • Tony

      Posts: 981

      Ik had het wel gaaf gevonden, dan stond Nico Rosberg nu op gelijke hoogte met twee-voudig wereldkampioen Fernando Alonso.
      Of Ferrari zou een "2007tje" doen. Lewis in druk gevecht met zijn teamgenoot en Ferrari WK. :)

      • + 1
      • 10 dec 2017 - 15:06
  • Eind 2018 zal het wel tot Bottas doordringen wat de consequenties zijn van het feit dat de teambazen hem zo laag inschatten...

    • + 2
    • 10 dec 2017 - 12:05
    • John6

      Posts: 5.195

      Misschien schuiven ze Ocon naar voren, maar ik denk dat Ocon wel een moeilijker jaar tegemoet gaat, met Renault en McLaren waarschijnlijk voor hem.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 12:25
    • @BD. Dat weet Bottas nu al en daarom gaat hij eind 2018 zonder morren maar een kofferbak vol Happy Meals voor Stroll terug naar Williams waar hij ook Claire en Paddy trakteert op een heerlijke Big Mac.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 15:12
  • Al zou hij een opleving krijgen, dan maakt hij het hooguit lastiger voor een ander om 2de te worden. Hij zal iig meer aan zijn verdediging moeten werken..

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 12:13
  • Taures

    Posts: 1.074

    Yeah right

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 12:29
  • jd2000

    Posts: 4.685

    Ben benieuwd wat hij zegt als volgend jaar zijn contact is afgelopen en dat hij nog steeds 9e keus is bij de teambazen....

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 15:35
  • alex76

    Posts: 229

    Ik denk eerlijk gezegd dat Bottas maar een paar races krijgt om zich alsnog te bewijzen. Anders doet Mercedes zo een RedBulletje. Hupsakee Wehrlein er in!

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 21:12
    • @Alex. “Hupsakee Wehrlein er in” is wellicht een grapje, want als dat zo was geweest had Mercedes middels een contractverlenging Wehrlein wel langer aan zich gebonden.
      Ze hebben hem nu helemaal los gelaten of laten vallen. Het is maar hoe je het bekijkt.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 23:10

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

ES Grand Prix van Spanje

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De komst van steeds meer (semi-)stratencircuits is slecht voor de Formule 1

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Geb. datum 30 sep 1997 (23)
  • Geb. plaats Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
21 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
11 - 13 jun
Canada
25 - 27 jun
Frankrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
21 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
11 - 13 jun
25 - 27 jun
Frankrijk Paul Ricard
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar