user icon
user icon

Valtteri Bottas maakt zich niet druk om poll onder teambazen

  • Gepubliceerd op 10 dec 2017 11:10
  • comments 14
  • By: Rik Klein Entink

Ondanks de derde plaats in de stand om de wereldtitel kwam Valtteri Bottas er in een klassement onder teambazen heel anders uit. In de jaarlijkse rangschikking die Autosport publiceert kwam hij uit op plaats 10. Maar Bottas laat het zonder problemen van zich afglijden. 

Bottas na afloop van het FIA Prize Giving-gala: "Er zijn altijd polls en dat soort zaken. Ik denk er niet echt over na of ik onderschat wordt of zoiets. Waar het echt om gaat zijn mijn prestaties op het circuit en hoeveel races ik in de toekomst ga winnen. Het belangrijkste is dat men binnen het team exact weet waar ik toe in staat ben."

Maar het was zeker een leerzaam jaar voor de Mercedes-coureur zo zegt hij zelf. "Ik denk dat ik als coureur veel geleerd heb al was het soms wel een harde les. Ik had het in sommige races moeilijk met de wagen en met mijn eigen rijden. Ik moet echt van die zaken leren en beter worden. Gekeken naar al mijn seizoenen in de Formule 1 was dit het jaar waarin ik het meest leerde," aldus de Fin. 

Maar het komt echt op hemzelf aan komend seizoen: "Wij kunnen tegen Lewis racen met hetzelfde materiaal onder de dezelfde condities en we mogen tegen elkaar racen, dus het hangt helemaal van mij af."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Klopt, je hebt het gewoon keurig gedaan in je 1e jaar. Natuurlijk moet je verbeteren maar gezien het moment waarop je instapte...gewoon netjes. 3 overwinningen en 3e geworden in het eindklassement.

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 11:16
    • Inderdaad, @DutchF1 een prima rijder. Geen kanshebber op een titel, kansloos tegen Hamilton, Vettel, Verstapoen en Ricciardo. Maar verder een prima en kleurloze coureur.

      • + 3
      • 10 dec 2017 - 11:27
    • Velen vinden jou niet van het niveau van Rosberg....daar zouden ze eigenlijk blij mee moeten zijn anders was Vettel niet eens 2e geworden in de eindstand.

      • + 1
      • 10 dec 2017 - 11:29
    • Vettel, Verstapoen en Ricciardo waren ook kansloos voor de titel....van die laatste 2e kon je dat verwachten maar van Vettel toch niet.....prima rijders hoor....

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 11:58
    • Tony

      Posts: 974

      Ik had het wel gaaf gevonden, dan stond Nico Rosberg nu op gelijke hoogte met twee-voudig wereldkampioen Fernando Alonso.
      Of Ferrari zou een "2007tje" doen. Lewis in druk gevecht met zijn teamgenoot en Ferrari WK. :)

      • + 1
      • 10 dec 2017 - 15:06
  • Eind 2018 zal het wel tot Bottas doordringen wat de consequenties zijn van het feit dat de teambazen hem zo laag inschatten...

    • + 2
    • 10 dec 2017 - 12:05
    • John6

      Posts: 4.035

      Misschien schuiven ze Ocon naar voren, maar ik denk dat Ocon wel een moeilijker jaar tegemoet gaat, met Renault en McLaren waarschijnlijk voor hem.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 12:25
    • @BD. Dat weet Bottas nu al en daarom gaat hij eind 2018 zonder morren maar een kofferbak vol Happy Meals voor Stroll terug naar Williams waar hij ook Claire en Paddy trakteert op een heerlijke Big Mac.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 15:12
  • Al zou hij een opleving krijgen, dan maakt hij het hooguit lastiger voor een ander om 2de te worden. Hij zal iig meer aan zijn verdediging moeten werken..

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 12:13
  • Taures

    Posts: 942

    Yeah right

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 12:29
  • jd2000

    Posts: 3.660

    Ben benieuwd wat hij zegt als volgend jaar zijn contact is afgelopen en dat hij nog steeds 9e keus is bij de teambazen....

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 15:35
  • alex76

    Posts: 226

    Ik denk eerlijk gezegd dat Bottas maar een paar races krijgt om zich alsnog te bewijzen. Anders doet Mercedes zo een RedBulletje. Hupsakee Wehrlein er in!

    • + 0
    • 10 dec 2017 - 21:12
    • @Alex. “Hupsakee Wehrlein er in” is wellicht een grapje, want als dat zo was geweest had Mercedes middels een contractverlenging Wehrlein wel langer aan zich gebonden.
      Ze hebben hem nu helemaal los gelaten of laten vallen. Het is maar hoe je het bekijkt.

      • + 0
      • 10 dec 2017 - 23:10

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Related news

Test calendar

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

World Championship standings 2020

Show full world champion standings

Coureursprofiel

  • Land Nederland
  • Date of b. 30 sep 1997 (22)
  • Place of b. Hasselt (Belgie), Nederland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,80 m
Show full profile

Team profiel

Show full profile

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
Bekijk volledige kalender
show sidebar