Hülkenberg: "Ik ben er zeker van dat ik in de Formule 1 blijf"
- Gepubliceerd op 06 dec 2010 17:16
-
13
- Door: Robin Smeets
Hülkenberg maakte indruk in zijn eerste Formule 1-seizoen door enkele goede prestaties, maar Williams kiest voor volgend jaar voor Pastor Maldonado, een paydriver. Hülkenberg wordt de laatste weken gelinkt aan een racecontract bij Force India en een testrol bij Mercedes, maar er is nog niks getekend vertelde de Duitser.
"Ik ben nog altijd vol vertrouwen dat ik ook volgend jaar in de Formule rij", vertelde Hülkenberg. "Ik heb op dit moment nog geen contract met een team, maar hopelijk veranderd dat snel. Het ziet er in ieder geval goed uit."
"Ik wil nog maar eens Williams bedanken voor de drie geweldige jaren en ik ben verdrietig dat onze samenwerking nu beëindigd moet worden. Ik ben echter blij dat ik deel heb mogen uitmaken van dit team."
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Renault
- Punten 27
- Podiums 0
- Grand Prix 19
- Land Venezuela
- Geb. datum 9 maa 1985 (41)
- Geb. plaats Maracay, Aragua, Venezuela
- Gewicht 68 kg
- Lengte 1,73 m
27.547 reacties op Renault
9 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Pastor Maldonado
Team profiel
- Team naam Williams
- Basis Grove, Oxfordshire, Groot Brittannië
- Jacques Villeneuve 1
- Logan Sargeant 2
- Ayrton Senna 2
- Jacques Villeneuve 3
- Nicholas Latifi 6
- Jacques Villeneuve 6
- Nico Rosberg 7
- Nico Hülkenberg 10
- Nico Rosberg 10
- Jenson Button 10
- Pastor Maldonado 12
- Pastor Maldonado 16
- Nico Rosberg 16
- Nico Rosberg 16
- Valtteri Bottas 17
- Lance Stroll 18
- Pastor Maldonado 18
- Felipe Massa 19
- Alexander Albon 23
- Sergey Sirotkin 35
- Nyck de Vries 45
- Carlos Sainz jr 55
- George Russell 63
- Valtteri Bottas 77
- Robert Kubica 88
161.367 reacties op Williams
39 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Williams

Reacties (13)
Login om te reagerenPosts: 45
Ik zou het persoonlijk erg jammer vinden als hij geen stoeltje bemachtigd voor 2011. Want ik denk dat als het dit jaar niet lukt het de jaren daarna ook niet lukt. Testrijder lijkt me geen goed idee. Maar je weet het maar nooit.
Posts: 11.414
Als Hulkenberg geen plek weet te vinden zou dat nog triester zijn dan de aftocht van Heidfeld. Maar ja, de topteams willen geen rookies en de andere teams willen wel rookies, maar die moeten dan wel veel sponsorgeld mee brengen.
Posts: 631
Ik zou het ook zonde vinden als hij voor Virgin of HRT uitkomt. Dat zou echt zonde van zijn talent zijn. Kan hij beter een jaar wachten, of gaan testrijden bij Mercedes.
Posts: 1.278
Hulkenberg zou een groot verlies zijn voor de F1. Want van alle \"rookies\": Buemi, Alguersuari, Di Grassi, Senna, Chandhok, Yamamoto, Petrov en Kobayashi, schat ik hem toch bij de hoogste in, zelfs nog hoger dan Kobayashi
Posts: 147
Ik hoop dat het hem lukt. het zou zonde zijn zo\'n talent te negeren. Vond hem dit jaar met afstand de beste rookie.
Posts: 121
Zou het haast een schande voor de formule 1 vinden als hij geen plekje weet te vinden doordat de teams kiezen voor paydrivers.
Posts: 10.089
Buemi -> OUT
Hulkenberg <- Torro Rosso
en dan voor 2012
Webber -> OUT
Hulkenberg <- RedbullRacing
Vettel-Hulkenberg 2012
lijkt me goed duo
Posts: 9.253
Zou een optie zijn, ware het niet dat het RedBull Young Driver Program op volle toeren draait en Ricciardo en Vergne staan te trappelen om in te stappen.
Ik vind persoonlijk dat Hulkenberg in de F1 thuishoort, hij heeft alles en iedereen aan gort gereden in de eerdere klassen (hij en Neel Jani waren mijn favorieten in de A1GP). Bij een van de nieuwkomers instappen zou ook te lelijk zijn, dan liever Force India oid.
Heb uit eerdere posts van je opgemaakt dat jij net als ik vind dat RBR Webber bij het grofvuil moet zetten... maar geen van de huidige coureurs van Toro Rosso is daar echt klaar voor. De enige ervaren F1-coureurs die RB nog onder contract heeft staan zijn Coulthard en ene K. Raikkonen. Dromen mag, het is silly season ;)
Posts: 10.412
paar races voor fi dan in stappen bij mercedes omdat ms zijn helm weer op hangt.
Posts: 116
Alonso fan, ik denk niet dat Schumacher zo maar zijn helm aan de wilgen zal hangen. Gezien zijn uitspraken van de laatste tijd en het tempo dat hij de laatste races te pakken had.
Met een beetje geluk kunnen hebben we volgend seizoen 4 teams die om de overwinning kunnen strijden en dan zit helaas voor de vele Schumacher haters hij daar ook bij. In 2011 gaat schumacher weer winnen, mits de Mercedes beter is dan dit seizoen. Dan is p4/p5 maximaal.
Posts: 361
Ik zou het een verstandige zet vinden van Mercedes als ze Hulkenberg contracteren.
Gezien hun band met Force India en het feit dat daar nog geen coureurs bevestigd zijn, lijkt het een formaliteit dat hij daar gestald kan worden om de nodige ervaring op te gaan doen.
Als hij daar dan kan bevestigen dat hij het talent is waar hij voor gehouden wordt, kan hij na 1 of 2 jaar doorgroeien naar een stoeltje bij Mercedes.
Daarnaast kan ik het me ook goed voorstellen dat ze bij Mercedes aan een scenario werken, voor het geval Schumacher volgend jaar weer niet naar behoren presteert.
Hij heeft nu 1 jaar gehad om weer te wennen, volgend jaar moet hij er weer staan.
Zo niet, dan zou Hulkenberg het stoeltje van Schumacher kunnen overnemen.
@Supertank, ik zie Mercedes volgend jaar (zonder heel veel geluk) niet meedoen voor de overwinningen.
Het gat naar de top is veel te groot, dat kunnen ze niet overbruggen in 1 winter.
Daarnaast blinken ze daar de laatste jaren nou ook niet uit in het ontwikkelen gedurende het seizoen.
Het duurt denk ik nog wel even voordat ze daar alle poppetjes op de juiste plaatsen hebben.
Posts: 116
@copose, je vergeet dat mercedes al vroeg is begonnen met het ontwikkelen van de 2011 auto. hoewel dit geen garantie is voor resultaat mag je ervan uit gaan dat ze zeker dichterbij gekomen zijn. De eerste tests zullen we zien of het zo is.
Posts: 361
Ze zijn idd vroeg begonnen met de ontwikkeling.
Ik hoop ook wel dat ze erbij zitten, hoe meer strijd vooraan hoe liever.
Dat wachten duurt alleen nog zo lang....