user icon
user icon

Vettel verheugt zich op 2018, maar niet op komst 'halo'

  • Gepubliceerd op 01 dec 2017 12:14
  • comments 25
  • Door: Rob Veenstra

Ferrari-coureur Sebastian Vettel heeft over het algemeen zin in komend seizoen. De Duitser is benieuwd wat hij en zijn werkgever in 2018 kunnen laten zien. Dat is iets om naar uit te kijken, maar dat heeft de viervoudig wereldkampioen totaal niet met de 'halo'. Het systeem om de hoofden van rijders beter te beschermen is volgend jaar verplicht in de Formule 1.

Vettel:  "Ik verheug me niet op de halo, maar het hoort er schijnbaar bij. We zullen er wel aan gewend raken. Ik heb het een paar keer uitgeprobeerd en sommige dingen moeten wel veranderen, zoals bijvoorbeeld de startlichten. Je moet er een beetje mee spelen en dat zal volgend jaar ook gebeuren. Het zit vol voor je gezicht, vol voor je helm, maar het is een kwestie van wennen. Wat je moet zien, zie je ook, anders zouden ze het nooit introduceren."

De Duitser gaat zijn Ferrari SF70-H, met 'Gina' als bijnaam, missen. "Ja, natuurlijk. Deze week in Abu Dhabi heb ik waarschijnlijk voor de laatste keer met deze auto gereden. In het verleden waren de auto's makkelijker te bedienen en kon je nog wel eens met een oude wagen de baan op, maar de huidige aandrijflijnen zijn te complex, dat heeft geen zin."

"Ik ga mijn bolide missen. Het is een leuk seizoen geweest en het is jammer dat het voorbij is. Ik had graag nog vijf races gehad, dan hadden we volgens mij misschien nog een gooi naar het kampioenschap kunnen doen. Maar ja, vooruit kijkend naar 2018 staat er veel op stapel, dus het zijn ook opwindende tijden met het oog op komend seizoen", aldus Vettel.

Reacties (25)

Login om te reageren
  • daarom

    Posts: 776

    Ik verheug me ook op 2018, maar niet op Vettel.

    • + 1
    • 1 dec 2017 - 12:14
    • Waarom? Hij zorgt wel voor actie en vermaak. Gun hem best een titel, maar dan moet hij geen rare fratsen uithalen op de baan.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 12:20
    • Waarom? Daarom zeker...

      • + 2
      • 1 dec 2017 - 12:21
    • Ik "verheug" me ook wel op Vettel, inderdaad beetje onverwachte actie, gemiep en gejank over de radio. Grosjean net zo, Waardeloze coureur, maar ook zijn gemiep, gepruts, en getreuzel brengen wel iets leuks extra's aan de Formule 1

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 13:59
    • Precies, vettel en grosjean janken bijna net zo hard als Max...

      • + 2
      • 1 dec 2017 - 14:37
    • Ik verheug me ook op 2018 maar niet op die k*t fans.

      • + 3
      • 1 dec 2017 - 15:13
    • Arran

      Posts: 1.063

      Het gemis aan jankende motoren wordt ruimschoots gecompenseerd door jankende coureurs.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 15:46
    • Waardeloze coureur ?
      De man heeft 4 titels binnen .
      Waardeloze reactie , Andre Janssen , misschien wil je voor de plusjes gaan ?

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 18:01
    • NicoS

      Posts: 11.722

      @Ouw-Sjacherijn,
      Grosjean 4 titels? Heb ik wat gemist.....

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 19:45
    • Sorry Nicos , verkeerd gelezen

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 20:25
  • Vettel is 1 van de stille voorstanders van de Halo. Ook opvallend dat hij die aeroscreen diste omdat hij hoofdpijn kreeg en een paar dagen later werd de Halo er doorheen gedrukt. Toeval?

    • + 6
    • 1 dec 2017 - 12:28
    • Nee

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 13:18
    • Hij was idd voorstander van de Halo, minpunten! :-(

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 13:20
    • Toeval? Natuurlijk, alsof Ferrari invloed heeft op... oh, laat ook maar. :p

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 13:43
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Je kunt nu al op je vingers natellen dat volgend seizoen de ene na de ander coureur meldt dat die halo wat hem betreft niet had gehoeven. Maar toen er knopen moesten worden doorgehakt gaven ze stuk voor stuk niet thuis.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 16:51
    • Mag ik ’m intikken? Max was als eerste tegen de halo! LOL. ;)

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 22:40
  • Met 5 extra races hadden ze natuurlijk een gooi naar de titel kunnen doen ja. Kijk alleen maar naar hoe Ferrari Mercedes helemaal zoek reed in Abu Dhabi.

    • + 0
    • 1 dec 2017 - 12:31
    • Met 6races minder had die waarschijnlijk kampioen geweest

      • + 2
      • 1 dec 2017 - 12:42
  • We zullen wel aan die Halo gewend raken, ja.
    Mocht ik er niet aan kunnen wennen en me blijven irriteren dan stop ik wel met kijken.

    • + 2
    • 1 dec 2017 - 13:43
    • ik weet het nog niet @JASVERSTOPPEN hoe het bij mij gaat volgend seizoen,
      kan 2 kanten op;
      A, ik irriteer me kapot aan die Halo en stop met kijken
      B, Ik irriteer me kapot aan die Halo maar bij gebrek aan alternatieven blijf ik f1 kijken, uit frustratie ga ik hier op f1 vandaag iedere dag zeuren over die ** Halo

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 15:19
    • Tsja, gezien hoe het ging met die dildo neuzen, toen bleef ik toch kijken en zeiken. ;P
      ...het zal toch niet weer...

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 16:41
    • Liever tien dildo’s dan één halo... ;)

      De halo is een heel ander verhaal, visuel veel ingrijpender, ook de haaienvin is daarmee vergeleken peanuts.

      • + 0
      • 1 dec 2017 - 22:45
  • rickf1

    Posts: 1.623

    Als Vettel de bolide niet mooi vindt, krijgt die in 2018 dan een hondennaam i.p.v. een vrouwennaam van Sebastian?

    • + 0
    • 1 dec 2017 - 17:31
    • @Rick. Zeker een hondenliefhebber? ;)

      • + 1
      • 1 dec 2017 - 22:47
    • rickf1

      Posts: 1.623

      @Larry Meer dan katten idd

      • + 0
      • 2 dec 2017 - 12:55

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

DE Eifel Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Perez vertrekt onvrijwillig: Wie wordt binnenkort bekend als zijn opvolger?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 1.384
  • Podiums 54
  • Grand Prix 113
  • Land Duitsland
  • Geb. datum 3 jul 1987 (33)
  • Geb. plaats Heppenheim, Duitsland
  • Gewicht 62 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar