user icon
user icon

Plannen voor F1-race in Miami nemen concrete vormen aan

  • Gepubliceerd op 30 nov 2017 10:15
  • comments 16
  • Door: Rob Veenstra

De leiding van de Formule 1 kijkt serieus naar de mogelijkheden voor een extra Grand Prix in de Verenigde Staten. Op dit moment is Amerika alleen via een race op het Circuit of the Americas nabij Austin op de kalender vertegenwoordigd. Formule 1-eigenaar Liberty Media heeft een stratenrace in New York als prioriteit aangestipt, maar bestudeert ook andere opties.

Zo bracht commercieel directeur Sean Bratches begin deze maand een bezoek aan Miami, meldt de Miami Herald. Hij sprak met vertegenwoordigers van de stad en potentiële organisatoren voor de race en samen met een team aan circuitinspecteurs struinde hij mogelijke lay-outs voor een circuit af. De hoop is dat Miami op zijn vroegst in 2020 een race kan organiseren.

Vicente Betancourt werkt voor de gemeente Miami aan speciale evenementen. Hij zegt: "Een Grand Prix is als de Super Bowl van de autosport. Hopelijk kunnen we het verwezenlijken. De Formule 1 is langs geweest met hun circuitinspecteurs en ze hebben onze straten bekeken. We moeten zien of het kan werken en wat het eventueel zou gaan kosten. De beslissing ligt bij de Formule 1."

Hij heeft Bratches wel medegedeeld dat er in Miami financieel weinig te halen valt. Betancourt: "Ik ben open en eerlijk geweest. We zouden het graag doen, maar we hebben geen geld." De organisatie had een half dozijn mogelijke lay-outs bedacht, onder meer langs de AmericanAirlines Arena, over Dodge Island en Biscayne Boulevard en door de PortMiami Tunnel. Dat laatste is echter sowieso geen optie meer.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • Mojito

    Posts: 4.843

    We hebben geen geld.

    Tsja, dan kan je zoveel layouts bedenken en bekijken als je zelf wil, maar zonder geld gaat dat niet opschieten.

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 10:35
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Dan maak je maar geld, zou Ecclestone gezegd hebben.

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 11:09
  • Pas maar op dan voor Kroket en Tupperware.

    • + 1
    • 30 nov 2017 - 10:46
    • je bedoelt Kroket en Tupperware in die witte Testarotzooi?

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 10:47
    • Ja 😆

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 10:56
    • Ongetwijfeld laat Snorremans nu al een team sleutelen aan een geschikt Miami Vice-script waarin een paar F1-coureurs de hoofdrollen Sonny Crockett en Rico Tubbs van spelen.
      Half uur voor de start is dan de uitvoering. Dat lijkt belachelijk vanwege het concentratieverlies, maar hé... “This is America!” en weer een ‘fris momentum’ voor de F1...

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 15:51
    • Rosberg is Crockett en Lewis is Tubbs (Vallteri doet niet mee, heeft 0 uitstraling natuurlijk),
      samen rijden ze door Miami om ten strijde te trekken tegen al het gespuis in de stad,
      naast de positieve publiciteit voor dat duo is het ook een mooie gelegenheid om de oude vriendschap nieuw leven in te blazen!
      Probleem is wel dat ze in een Ferrari moeten rijden, zullen de hoge heren in Stuttgart leuk vinden..

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 16:36
    • en de rol van Lt. Castillo wordt vertolkt door Maurizio Arrivabene (heeft een beetje zo'n zelfde pokdalige gezicht ;-)

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 16:46
    • Stel Grosjean als slachtoffer voor, die kan mooi janken voor de camera.
      Als schurken onder meer Vettel (Baku en Singpore) natuurlijk, Verstappen (complete oeuvre), die Wolff (der Schleicher) vanzelfsprekend en...?
      Uiteindelijk blijkt de uit the jail ontsnapte Mallya het grote brein achter alle misdaden te zijn... ;)

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 17:14
  • Jammer, Miami is een gave stad en zou goed op de kalender staan, ben er aardig bekend en zou een evt gp aangrijpen voor een volgend bezoek. Ook NYC zou ik graag op de kalender zien.

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 10:54
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ook nu weer staat de kop haaks op de inhoud van het bericht.

      • + 1
      • 30 nov 2017 - 12:02
    • @Jean, jij en nog meer saaie stratenraces? Ben ’m ff kwijt...

      • + 0
      • 30 nov 2017 - 15:54
  • Nog niet zolang geleden , GP in Miami? Vergeet het maar, volgens sommige locale politici..

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 13:06
  • pascalles

    Posts: 14

    Dat proberen ze al jaren!! zonder succes zou ik maar zeggen.pfffff krijgen we nog meer Michael Buffer met ze`n `overkill`te horen.Dat word genieten (NIET).lol

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 17:31
  • F1 moet een keer op houden met circuits langs monumentale gebouwen... Het moet gemaakt worden met de mooiste bochtencombinaties die er mogelijk zijn en uiteindelijk wordt elk stukje van de stad vanzelf bijzonder des te meer rijders er in de muur knallen... Het is gewoon zonde dat Singapore de Singapore Chicane eruit haalde... Ik keek echt uit naar dat stukje van t circuit... Nu is alleen onder de tribune door nog even spannend en de snelle voorlaatste knik.

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 18:35
  • Als LM de fans zo belangrijk vindt waarom schrijven ze dan geen fansurvey uit met de vraag hoe de wereldfan denkt over die "spectaculaire glamoureuze"citybanen.
    Ik denk de uitslag dan wel te weten, mijn steun hebben ze in ieder geval niet.
    Als dit dan hun prioriteit is hoeven we hier in Nederland in ieder geval niet meer na te denken over een "gewoon"circuit.

    • + 0
    • 30 nov 2017 - 18:45

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar