'Bestuursleden Virgin Racing stemmen voor Jerome D'Ambrosio'
- Gepubliceerd op 05 dec 2010 16:13
-
14
- Door: Robin Smeets
La Derniere Heure meldt dat er afgelopen week een stemming is geweest van de raad van bestuur. Ieder lid heeft gestemd op D'Ambrosio, alleen de stem van Nicolay Fomenko, verantwoordelijke bij Marussia, ontbreekt nog. Marussia heeft enkele weken geleden een groot aandeel in Virgin Racing gekocht en had graag Mikhail Aleshin in de auto gezet.
Echter, Marussia is van plan om een grote vestiging van haar sportautobedrijf op te zetten nabij het circuit van Spa-Francorchamps. Hiervoor zou D'Ambrosio dus het perfecte uithangbord zijn. Meer nieuws wordt binnen twee weken verwacht.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Oud Ferrari-coureur vreest voor Leclerc: “Hamilton heeft hem mentaal geraakt”
Charles Leclerc beleeft een moeilijke periode bij Ferrari. De Monegask zag teamgenoot Lewis Hamilton de Grand Prix va...
23 jun 2026 08:48 -
Goed nieuws voor Verstappen: "Podium in Oostenrijk zit er zeker in"
Isack Hadjar kijkt met vertrouwen uit naar de Grand Prix van Oostenrijk. De Red Bull-coureur verwacht dat het team va...
23 jun 2026 08:11 -
Team Verstappen staat voor enorme uitdaging
Het team van Max Verstappen gaat aankomend weekend op jacht naar succes in de 24 uur van Spa-Francorchamps. Terwijl V...
23 jun 2026 07:36 -
Mercedes wil Antonelli en Russell gelijk blijven behandelen
Binnen Mercedes groeit de discussie over een mogelijke voorkeursbehandeling voor Kimi Antonelli. De jonge Italiaan he...
22 jun 2026 18:46
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Team profiel
- Team naam Marussia
- Basis Banbury, Rusland
- Max Chilton 4
- Jules Bianchi 17
- Jules Bianchi 22
- Max Chilton 23
- Will Stevens 28
- Alexander Rossi 53
- Roberto Merhi 98
19.771 reacties op Marussia
0 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Marussia

Reacties (14)
Login om te reagerenPosts: 1.887
Hebben ze gestemd voor de kwaliteit of voor het geld?!
Posts: 439
Voor de kwaliteit blijkbaar :) mooi om te zien dat Virgin inziet dat voor een goede rijder kiezen zich uiteindelijk dubbel en dik terugverdient.
Posts: 18.535
Van der Garde heeft sowieso een grotere portomonee, dus zullen ze kwalitatief kijken. Laat maar komen, zeg ik dan.
Posts: 880
Ik durf niet te zeggen hoe goed deze jongen is. We hebben met Grosjean en Kobayashi twee perfecte voorbeelden dat prestaties in de GP2 niet alles zeggen over je kwaliteiten. Maar als je kijkt naar wat hij heeft neergezet, ben ik daar eerlijk gezegd niet van onder de indruk. Ik zou er Di Grassi in ieder geval niet voor slachtofferen.
Posts: 18.535
Grappig, je haalt Kobayashi er bij en die heeft d\'Ambrosio toch wel 2x geklopt in de GP2 Euroseries. Daarenboven heeft d\'Ambrosio de Formula Master gewonnen en kon hij dit jaar ook Grosjean best wel hebben. Dus zo slecht zal hij niet zijn. Di Grassi was stelselmatig te traag, dus of die nu aangehouden moet worden?
Posts: 880
Di Grassi kon zich in de Virgin prima meten met Glock. In de GP2 was Di Grassi wat mij betreft de beste coureur die nooit het kampioenschap won (al kwam hij vorig jaar erg dichtbij, ondanks het missen van een hoop wedstrijden). Zijn resultaten zijn beter als die van D\'Ambrosio (in de GP2). Dus dan zou Jérome Glock al helemaal niet aan moeten kunnen. Al zou ik D\'Ambrosio graag eens zien racen, hoor. Chandhok was ook niet de ster in lagere klasses, maar kon aardig mee in F1. D\'Ambrosio kan er ook zo eentje zijn.
Posts: 18.535
Di Grassi heeft Glock welgeteld één maal geklopt in de kwalificatie. In de races waarin ze beide finishte staat het 2 - 5 voor Glock. Dus wanneer kon hij zich prima meten? Toen hij weer eens 4 tienden achter Glock stond op de grid? Sorry dat ik het zeg, maar Di Grassi was de enige die moeilijkheden had met de HRT\'s bij momenten. Dan kan je toch niet zeggen dat hij het zo goed deed.
Je kan wel zeggen dat hij succesvol was in GP2, maar hij heeft 3 seizoenen bij topteams gereden en geen enkele titel gepakt, dat is dan ook weer niet zo geweldig, toch?
Posts: 10.089
Di Grassi deed dit jaar nieteens mee man, waar zeike jullie over (je snapt me)
Posts: 2.885
Running,
Di Grassi heeft Glock DRIE keer geklopt in de kwalificaties. Een klein verschil, maar toch...
Posts: 18.535
Je hebt gelijk, ik weet niet hoe ik bij 1 kwam, slechte dag waarschijnlijk :p
Posts: 1.265
Iemand die uit 2 jaar GP2 alleen maar een overwinning heeft gehaald in een sprintrace, waar de grid wordt omgekeerd, op een baan waar je niet kan inhalen (Pole + niet inhalen, reken maar uit) zie ik niet echt als een hoogvlieger.
Maar ja Giedo is niet veel beter, dus het zal me een worst wezen wie het wordt.
Posts: 18.535
d\'Ambrosio had Spa ook gewonnen, als hij geen pech kreeg, heeft Kobayashi geklopt en was minstens even goed als Grosjean, dus heeft hij het wel beter gedaan dan Van der Garde, die wél in een topauto ruim geklopt is door zijn teammaat en dit seizoen zelfs helemaal niets wist te winnen. d\'Ambrosio deed het daarboven ook nog eens uitstekend op de Young driver tests.
Posts: 699
Niet meer dan fair, was ook erg onder de indruk hoe weinig hij moest laten op Timo Glock, die al veel meer KM\'s achter zijn naam heeft. Ik gun het hem en onze zuide-buren.
Posts: 2.885
Zet Aleshin in op vrijdagochtend en je kan hem klaarstomen voor 2012. Kunnen ze toch zijn geld gebruiken en doet hij ervaring op. Snijdt het met aan twee kanten.