user icon
user icon

Lauda stopt met werkzaamheden als analist voor RTL

  • Gepubliceerd op 27 nov 2017 09:28
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra

Niki Lauda heeft gisteren aangekondigd te stoppen met zijn werkzaamheden als analist voor het Duitse RTL. De Oostenrijker was jarenlang een van de vaste experts voor de Duitse zender, maar de drievoudig wereldkampioen Formule 1 vindt het mooi geweest.

Hij verraste presentator Florian Konig en mede-analist Nico Rosberg met deze mededeling. Later voegde Lauda er tegenover Bild aan toe: "Het was een persoonlijke beslissing die ik op zaterdag heb genomen. Ik heb dit 21 jaar gedaan en dat is lang zat."

Konig reageerde verbouwereerd. "We hadden geen idee dat hij dit zou doen. Ik dacht eerst dat Niki een geintje maakte, maar in zijn ogen zag ik dat hij het meende." RTL-sportbaas Manfred Loppe: "Niki is zichzelf gebleven door zelf een beslissing te nemen en die kort en bondig naar buiten te brengen. Wij hebben dat te respecteren."

De timing van het besluit van Lauda is interessant, aangezien er geruchten circuleren dat RTL het contract met de Formule 1 niet verlengd heeft voor 2018. RTL-commentator Heiko Wasser: "Met Niki weet je dat je altijd iets kunt verwachten."

"De afgelopen jaren waren zijn contractonderhandelingen altijd helder, maar dit jaar heeft hij niet alle races voor ons gedaan. Daarom ben ik ook niet geschrokken van zijn beslissing. Het maakt me niet uit wie hem vervangt. Ik ben al blij als de Formule 1 op RTL te zien blijft."

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Rimmer

    Posts: 7.606

    Lauda deed een Rosbergje. Schuift volgend jaar aan bij Tom en Robert en volgt inmiddels Nederlandse les bij Hulkenberg.

    • + 2
    • 27 nov 2017 - 09:34
    • Liever Lauda bij Tom en Robert dan altijd een BN-er die de helft van de tijd niks toevoegen. Dan alleen nog Rob vervangen, misschien wordt het dan nog een beetje om aan te kijken.

      • + 3
      • 27 nov 2017 - 10:10
    • Die BNers zijn mij eerder een doorn in het oog dan een toevoeging..
      Frank Lammers was misschien nog wel het meest tenenkrommend.. Ook is er nog een "liefhebber" waarvan ik even zijn naam kwijt ben die echt heel vervelend is om naar te kijken..

      • + 2
      • 27 nov 2017 - 10:24
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Ik denk dat zijn diep-teleurstellende ervaring met Mol&Plooij erachter zit. Sindsdien is Lauda er nooit meer bovenop gekomen.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 11:08
    • vectraf1

      Posts: 292

      Ik ben heel blij dat ik mij niet als enige stoor aan de aanwezigheid van de zogenaamde bekende Nederlander.
      vooral die mensen die het eigenlijk niets vinden en er ook niets vanaf weten en daar ook trots op zijn Frank Lammers of Jurgen Rayman. maar ook de liefhebbers zoals die jongens uit gtst zijn heel irritant, Bart Chabot gedoog ik maar het ergste vind ik de zogenaamde kenners van de liefhebbers, Huub Stapel en Jeroen van Inkel. Verschrikkelijk.
      Zet er echte racejongens neer op die derde plek er zijn er genoeg.

      • + 2
      • 27 nov 2017 - 11:40
    • Die naam zocht ik.. Bart Chabot.. ook echt naar om naar te kijken......

      • + 0
      • 29 nov 2017 - 11:18
  • vectraf1

    Posts: 292

    Ik neem ook al zolang F1 RTL Duitsland op om zijn commentaren te luisteren, altijd net even een andere eigenzinnige mening, soms ook irritant maar nooit saai
    Altijd partijdig maar dat wist je.
    Niemand die zo eenvoudig van petten wisselt als Lauda

    • + 1
    • 27 nov 2017 - 11:46
  • Brede AA

    Posts: 165

    Ontzettend jammer. Kijk altijd de voorbeschouwing op RTL en luisterde graag naar zijn analyses. Enorm veel respect voor de man

    • + 1
    • 27 nov 2017 - 12:27
    • Zal vast door Sky Duitsland gelokt zijn? Of gewoon focus op team. Maakt het uit. Jammer is het zeker. Moet maar weer nightmare on elmstreet opzetten dan maar.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 17:36
  • Een onbevangen Heezemans ?

    • + 0
    • 27 nov 2017 - 16:52
    • vectraf1

      Posts: 292

      Hezemans ben ik voor, die heeft wel humor.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 19:43

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

GB F1 70th Anniversary Grand Prix

Lokale tijd 

Bekijk meer foto\'s

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie maakt het meeste kans op het wereldkampioenschap?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar