user icon

Daniel Ricciardo: "Merkte aan het sturen dat er iets mis was met de auto"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2017 16:16
  • comments 23
  • Door: Mathijs Carolus

Voor Red Bull-coureur Daniel Ricciardo eindigde het seizoen 2017 teleurstellend. De Australiër moest de RB13 halverwege de race aan de kant zetten vanwege een hydraulisch probleem. Voor de pitstop staken de problemen al de kop, zo laat Ricciardo weten aan Jack Plooij van Ziggo Sport. Door zijn uitvalbeurt is Ricciardo ook de vierde plaats in het kampioenschap kwijt geraakt aan Ferrari-coureur Kimi Raikkonen.

"Ik kwam eerder naar binnen dan gepland, omdat ik in de derde sector iets raars voelde. Ik raakte ook nog de vangrail en dacht dat ik een lekke band had. Het team stond niet klaar omdat het een late call van mijn kant was, maar stuurde me weer op pad. Voor de stop voelde het sturen al vreemd, na de stop verloor ik ook de versnellingen en was het einde verhaal. Erg jammer om de vierde plaats in het kampioenschap in de laatste race nog te moeten verliezen, maar in Melbourne zullen we er weer staan", aldus Ricciardo in gesprek met Jack Plooij van Ziggo Sport.
 

 

Reacties (23)

Login om te reageren
  • 919

    Posts: 1.829

    Balen, die 4e plek had hij dubbel en dwars verdiend

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 17:35
  • Hij zat zo hard tegen de vangrail op dat de brokstukken eraf vlogen, dat was het euvel waardoor hij uitviel!

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 17:35
    • Sieper

      Posts: 1.356

      Het zou kunnen idd, wat is oorzaak en wat gevolg. We zullen Ricci maar geloven.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 17:44
    • Inderdaad, dat het team duidelijk zegt dat het een hydraulisch probleem is, was vast onzin.

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 19:10
    • Patrace

      Posts: 2.651

      Wellicht had een hydraulisch probleem er mee te maken dat het sturen wat minder makkelijk ging als normaal en heeft hij mede daardoor de vangrail geraakt?

      Maar duidelijk is dat zo'n tik tegen de vangrail niet helpt.

      • + 2
      • 26 nov 2017 - 21:16
    • Zijn pitstop duurde iets langer omdat het team iets aan de auto checkte. Dus het lijkt erop dat er wel degelijk iets aan de hand was.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 22:26
    • het hydraulische manifold zit achterin, kan dus best door die tik kapot zijn gegaan.

      Hij ging eerder naar binnen omdat hij dacht dat ie een kapotte band had..

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 23:17
  • Zijn seizoen op het laatst nog in de war gestuurd door zijn stuurhydrauliek.

    Hoe ironisch !!

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 17:37
  • Begin van het seizoen, de leuke quote: “RB13, unlucky for some!”. Klopte als een bus. 13 x DNF voor RB13!

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 18:21
    • 919

      Posts: 1.829

      Cheer up, volgend jaar hebben we de STR13 ;)

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 18:57
    • Sieper

      Posts: 1.356

      Och, moet kunnen!

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 18:58
    • @919. Als ze verstandig zijn noemen ze die de STR-H01.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 19:55
    • Sieper

      Posts: 1.356

      Of test RBR15

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 21:17
  • En ik dacht dat hij wel behoorlijk kan sturen ;)

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 21:48
  • 3 keer uitvallen in de laatste 4 races, is gewoon machtig slecht. RBR zal Ric volgend seizoen echt moeten overtuigen met een dijk van een auto, anders kunnen ze die contractverlenging wel schudden.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 22:27
  • Ik moet het nog even nagaan, maar ik denk dat Riccardo onderhand meer pech heeft gehad dan Verstappen.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 22:51
    • NicoS

      Posts: 12.730

      VER 7 dnf.
      RIC 6 dnf.
      Beide 5x met mechanische pech.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 22:58
    • Neem dan ook mee op welke posities ze uitvielen.

      Bij alle podium finishes van Ricciardo plekken vielen er wagens voor zijn neus weg. Behalve Monaco, maar op pace was Ricciardo daar hooguit 5e geworden. Ook in Monaco had Ricciardo het nodige geluk.

      Niks ten nadele van Ricciardo hoor, maar 9 races enorm veel geluk en 6 keer buiten podium kans uitvallen dan heeft Ricciardo nog steeds veel geluk gehad dit seizoen.

      • + 1
      • 27 nov 2017 - 01:24
    • Ik vind 6 dnfs weinig geluk. Al ben ik het met je eens dat max zeker na de zomerstop net wat beter was.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 09:26
  • Arie_f1

    Posts: 2.847

    Met bijna evenveel uitval beurten heeft Ricciardo dit jaar meer punten dan Max gescoord. Ondanks ik Max beter vind zal dit volgend jaar echt anders moeten.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 23:33
    • Vergeet niet dat Ricciardo in Hongarije Verstappen in de weg zat, anders had Max daar veel meer punten gehaald. ;)

      • + 2
      • 26 nov 2017 - 23:53
    • Ach dat ene weekend in Azerbeidzjan waar Ricciardo een slecht weekend draaide, maar alsnog de eerste plaats kreeg nadat er 10 wagens voor zijn neus wegvielen is al genoeg om het verschil te verklaren.

      Als Verstappen zijn wagen daar niet kapot was gegaan, dan had Ricciardo nog 2e mogen worden, was Verstappen nog steeds boven Riccardo gefinisht in het kampioenschap (met evenveel punten, maar 3 overwinningen meer).

      Ricciardo heeft gewoon enorm veel geluk gehad dit seizoen.
      Verstappen viel 5 keer uit buiten zijn schuld terwijl hij op podium koers lag. Iedere keer dat Ricciardo uitviel zat die niet op podium koers.

      • + 1
      • 27 nov 2017 - 01:32
    • Arie_f1

      Posts: 2.847

      Larry,
      Dat klopt! Zal ik ook niet vergeten, omdat het gebeurde onder mijn neus. En al die Nederlanders op de tribune; ach niks aan de hand... ;)

      En Massa doet volgend jaar ook niet meer mee dus dat scheelt ook weer zoals in Italië.

      Klopt Mustfeed. Maar als je kampioen wil worden dan gaan die punten wel tellen. En moet ik zeggen dat Ricciardo het goed doet. Weinig schoonheidsfoutjes van hem.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 08:38

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team McLaren
  • Punten 941
  • Podiums 23
  • Grand Prix 129
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (32)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar