user icon
user icon

Daniel Ricciardo: "Merkte aan het sturen dat er iets mis was met de auto"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2017 16:16
  • comments 23
  • Door: Mathijs Carolus

Voor Red Bull-coureur Daniel Ricciardo eindigde het seizoen 2017 teleurstellend. De Australiër moest de RB13 halverwege de race aan de kant zetten vanwege een hydraulisch probleem. Voor de pitstop staken de problemen al de kop, zo laat Ricciardo weten aan Jack Plooij van Ziggo Sport. Door zijn uitvalbeurt is Ricciardo ook de vierde plaats in het kampioenschap kwijt geraakt aan Ferrari-coureur Kimi Raikkonen.

"Ik kwam eerder naar binnen dan gepland, omdat ik in de derde sector iets raars voelde. Ik raakte ook nog de vangrail en dacht dat ik een lekke band had. Het team stond niet klaar omdat het een late call van mijn kant was, maar stuurde me weer op pad. Voor de stop voelde het sturen al vreemd, na de stop verloor ik ook de versnellingen en was het einde verhaal. Erg jammer om de vierde plaats in het kampioenschap in de laatste race nog te moeten verliezen, maar in Melbourne zullen we er weer staan", aldus Ricciardo in gesprek met Jack Plooij van Ziggo Sport.
 

 

Reacties (23)

Login om te reageren
  • 919

    Posts: 1.783

    Balen, die 4e plek had hij dubbel en dwars verdiend

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 17:35
  • Hij zat zo hard tegen de vangrail op dat de brokstukken eraf vlogen, dat was het euvel waardoor hij uitviel!

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 17:35
    • Sieper

      Posts: 1.057

      Het zou kunnen idd, wat is oorzaak en wat gevolg. We zullen Ricci maar geloven.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 17:44
    • Inderdaad, dat het team duidelijk zegt dat het een hydraulisch probleem is, was vast onzin.

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 19:10
    • Patrace

      Posts: 2.077

      Wellicht had een hydraulisch probleem er mee te maken dat het sturen wat minder makkelijk ging als normaal en heeft hij mede daardoor de vangrail geraakt?

      Maar duidelijk is dat zo'n tik tegen de vangrail niet helpt.

      • + 2
      • 26 nov 2017 - 21:16
    • Zijn pitstop duurde iets langer omdat het team iets aan de auto checkte. Dus het lijkt erop dat er wel degelijk iets aan de hand was.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 22:26
    • het hydraulische manifold zit achterin, kan dus best door die tik kapot zijn gegaan.

      Hij ging eerder naar binnen omdat hij dacht dat ie een kapotte band had..

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 23:17
  • Zijn seizoen op het laatst nog in de war gestuurd door zijn stuurhydrauliek.

    Hoe ironisch !!

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 17:37
  • Begin van het seizoen, de leuke quote: “RB13, unlucky for some!”. Klopte als een bus. 13 x DNF voor RB13!

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 18:21
    • 919

      Posts: 1.783

      Cheer up, volgend jaar hebben we de STR13 ;)

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 18:57
    • Sieper

      Posts: 1.057

      Och, moet kunnen!

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 18:58
    • @919. Als ze verstandig zijn noemen ze die de STR-H01.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 19:55
    • Sieper

      Posts: 1.057

      Of test RBR15

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 21:17
  • En ik dacht dat hij wel behoorlijk kan sturen ;)

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 21:48
  • 3 keer uitvallen in de laatste 4 races, is gewoon machtig slecht. RBR zal Ric volgend seizoen echt moeten overtuigen met een dijk van een auto, anders kunnen ze die contractverlenging wel schudden.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 22:27
  • Ik moet het nog even nagaan, maar ik denk dat Riccardo onderhand meer pech heeft gehad dan Verstappen.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 22:51
    • NicoS

      Posts: 11.030

      VER 7 dnf.
      RIC 6 dnf.
      Beide 5x met mechanische pech.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 22:58
    • Neem dan ook mee op welke posities ze uitvielen.

      Bij alle podium finishes van Ricciardo plekken vielen er wagens voor zijn neus weg. Behalve Monaco, maar op pace was Ricciardo daar hooguit 5e geworden. Ook in Monaco had Ricciardo het nodige geluk.

      Niks ten nadele van Ricciardo hoor, maar 9 races enorm veel geluk en 6 keer buiten podium kans uitvallen dan heeft Ricciardo nog steeds veel geluk gehad dit seizoen.

      • + 1
      • 27 nov 2017 - 01:24
    • Ik vind 6 dnfs weinig geluk. Al ben ik het met je eens dat max zeker na de zomerstop net wat beter was.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 09:26
  • Arie_f1

    Posts: 2.845

    Met bijna evenveel uitval beurten heeft Ricciardo dit jaar meer punten dan Max gescoord. Ondanks ik Max beter vind zal dit volgend jaar echt anders moeten.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 23:33
    • Vergeet niet dat Ricciardo in Hongarije Verstappen in de weg zat, anders had Max daar veel meer punten gehaald. ;)

      • + 2
      • 26 nov 2017 - 23:53
    • Ach dat ene weekend in Azerbeidzjan waar Ricciardo een slecht weekend draaide, maar alsnog de eerste plaats kreeg nadat er 10 wagens voor zijn neus wegvielen is al genoeg om het verschil te verklaren.

      Als Verstappen zijn wagen daar niet kapot was gegaan, dan had Ricciardo nog 2e mogen worden, was Verstappen nog steeds boven Riccardo gefinisht in het kampioenschap (met evenveel punten, maar 3 overwinningen meer).

      Ricciardo heeft gewoon enorm veel geluk gehad dit seizoen.
      Verstappen viel 5 keer uit buiten zijn schuld terwijl hij op podium koers lag. Iedere keer dat Ricciardo uitviel zat die niet op podium koers.

      • + 1
      • 27 nov 2017 - 01:32
    • Arie_f1

      Posts: 2.845

      Larry,
      Dat klopt! Zal ik ook niet vergeten, omdat het gebeurde onder mijn neus. En al die Nederlanders op de tribune; ach niks aan de hand... ;)

      En Massa doet volgend jaar ook niet meer mee dus dat scheelt ook weer zoals in Italië.

      Klopt Mustfeed. Maar als je kampioen wil worden dan gaan die punten wel tellen. En moet ik zeggen dat Ricciardo het goed doet. Weinig schoonheidsfoutjes van hem.

      • + 0
      • 27 nov 2017 - 08:38

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Renault
  • Punten 772
  • Podiums 21
  • Grand Prix 102
  • Land Australië
  • Geb. datum 1 jul 1989 (30)
  • Geb. plaats Perth, Australië
  • Gewicht 64 kg
  • Lengte 1,75 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender