user icon

Sebastian Vettel: "We hadden de snelheid niet vandaag"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2017 16:02
  • comments 14
  • Door: Mathijs Carolus

Na zijn strakke overwinning in de Grand Prix van Brazilië zat er voor Ferrari-coureur Sebastian Vettel niet meer in dan een derde plaats op het Yas Marina Circuit. De Duitser is zo eerlijk om toe te geven dat Ferrari te kort kwam in Abu Dhabi ten opzichte van rivaal Mercedes.

Op het podium na afloop laat Vettel de volgende reactie optekenen: "Mijn start was best wel goed en ik probeerde van alles om de jongens van Mercedes het moeilijk te maken. Helaas remde ik een vlakke kant op mijn band en na vier of rondjes had ik het gevoel dat ik niet sneller kon gaan. Vanaf daar was het een eenzame race, al kwam ik in de tweede helft van de race wel in een lekker ritme.

Vettel had ook nog mooie woorden over voor viervoudig wereldkampioen Lewis Hamilton: "Nogmaals mijn felicitaties aan Lewis Hamilton voor het winnen van zijn vierde titel. Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar hij was de betere dit jaar en heeft terecht de titel gepakt. Het is nu aan ons om weer een stap te zetten in de winter en Mercedes volgend jaar te verslaan."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Lijkt wel alsof we terug zijn aan het einde van 2016 qua gaten.....

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 16:09
    • Als mercedes de motoren op vol vermogen gebruikt (beperkt faalrisico door laatste race) zien we een zeer groot verschil ontstaan met Ferrari. Ferrari zal in de winter vol aan de bak moeten om in de buurt te blijven. Ook in 2018 zal mercedes domineren (reed my tips).

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 19:34
    • Dat klopt denk ik.. Dit kan daarom wel eens een voorbode geweest zijn voor 2018 vrees ik.. Nu de teams terug moeten naar slechts 3 motoren voor het hele seizoen zal Mercedes waarschijnlijk het team zijn (samen met de klanten teams) wat het minste concessies hoeft te doen qua vermogen om op het vereiste betrouwbaarheids niveau te komen c.q. blijven.. Tel daarbij op dat de andere teams incl. Ferrari waarschijnlijk tegen nog meer grid-straffen aan zullen lopen in de loop van het seizoen, en de 5e wereldtitel van Lewis Hamilton wordt waarschijnlijk vrij snel een formaliteit..

      Ik hoop echt dat ik het fout heb.. Het is ook nog even afwachten wat de veranderingen qua haaienvin en Halo voor effect gaan hebben bij de verschillende teams.. De wintertesten zullen een 1e indicatie worden..

      • + 1
      • 27 nov 2017 - 06:59
  • 20 sec. is wel een beetje veel.
    Maar ach....klaar.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 16:10
    • Kevin-R34

      Posts: 882

      Laat staan als Hamilton aan de leiding had gereden vanaf de eerste bocht. Tel er dan nog maar 5-10sec bovenop.

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 17:26
  • rafael

    Posts: 2.179

    . Het is nu aan ons om weer een stap te zetten in de winter en Mercedes volgend jaar te verslaan."

    Mijn gevoel zegt dat hij gelijk gaat krijgen!!!

    • + 3
    • 26 nov 2017 - 16:30
    • Mijn gevoel zegt dat niet!!!

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 17:16
    • @Rafeal. Effe voor de duidelijkheid: Vettel zegt dat aan Ferrari de taak is om Mercedes te verslaan, hij zegt niet dat’t ook gaat lukken.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 18:57
  • louc_

    Posts: 2.285

    Chapeau voor Vettel een grote meneer daar op het podium bij de Mercedes boys. En nu kunnen we het blad omdraaien en op naar 2018. (en er waren voor alle teams ups en minder mooie momenten, maar het blijft een mooie sport)

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 16:58
  • “We hadden de snelheid niet vandaag.”

    Wat een sloom antwoord.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 18:54
  • Beetle

    Posts: 1.485

    Kreeg ook het idee dat ie het wel best vond.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 19:11
  • En als je dan ook de wind niet mee hebt...

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 21:39
  • Helaas toch weer een aardig dominant Mercedes jaar. Het is te hopen dat Ferrari weer een flinke stap kan maken deze winter. RBR gaat het gat iig niet dichten dus moeten we maar hopen op Ferrari.

    • + 0
    • 27 nov 2017 - 08:49
    • Ferrari dicht het gat ook niet....lopen al 10 jaar achter de feiten aan.
      Maar blind als je bent....

      • + 0
      • 28 nov 2017 - 13:09

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar