user icon
user icon

Sebastian Vettel: "We hadden de snelheid niet vandaag"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2017 16:02
  • comments 14
  • Door: Mathijs Carolus

Na zijn strakke overwinning in de Grand Prix van Brazilië zat er voor Ferrari-coureur Sebastian Vettel niet meer in dan een derde plaats op het Yas Marina Circuit. De Duitser is zo eerlijk om toe te geven dat Ferrari te kort kwam in Abu Dhabi ten opzichte van rivaal Mercedes.

Op het podium na afloop laat Vettel de volgende reactie optekenen: "Mijn start was best wel goed en ik probeerde van alles om de jongens van Mercedes het moeilijk te maken. Helaas remde ik een vlakke kant op mijn band en na vier of rondjes had ik het gevoel dat ik niet sneller kon gaan. Vanaf daar was het een eenzame race, al kwam ik in de tweede helft van de race wel in een lekker ritme.

Vettel had ook nog mooie woorden over voor viervoudig wereldkampioen Lewis Hamilton: "Nogmaals mijn felicitaties aan Lewis Hamilton voor het winnen van zijn vierde titel. Ik vind het niet leuk om te zeggen, maar hij was de betere dit jaar en heeft terecht de titel gepakt. Het is nu aan ons om weer een stap te zetten in de winter en Mercedes volgend jaar te verslaan."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Lijkt wel alsof we terug zijn aan het einde van 2016 qua gaten.....

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 16:09
    • Als mercedes de motoren op vol vermogen gebruikt (beperkt faalrisico door laatste race) zien we een zeer groot verschil ontstaan met Ferrari. Ferrari zal in de winter vol aan de bak moeten om in de buurt te blijven. Ook in 2018 zal mercedes domineren (reed my tips).

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 19:34
    • Dat klopt denk ik.. Dit kan daarom wel eens een voorbode geweest zijn voor 2018 vrees ik.. Nu de teams terug moeten naar slechts 3 motoren voor het hele seizoen zal Mercedes waarschijnlijk het team zijn (samen met de klanten teams) wat het minste concessies hoeft te doen qua vermogen om op het vereiste betrouwbaarheids niveau te komen c.q. blijven.. Tel daarbij op dat de andere teams incl. Ferrari waarschijnlijk tegen nog meer grid-straffen aan zullen lopen in de loop van het seizoen, en de 5e wereldtitel van Lewis Hamilton wordt waarschijnlijk vrij snel een formaliteit..

      Ik hoop echt dat ik het fout heb.. Het is ook nog even afwachten wat de veranderingen qua haaienvin en Halo voor effect gaan hebben bij de verschillende teams.. De wintertesten zullen een 1e indicatie worden..

      • + 1
      • 27 nov 2017 - 06:59
  • 20 sec. is wel een beetje veel.
    Maar ach....klaar.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 16:10
    • Kevin-R34

      Posts: 882

      Laat staan als Hamilton aan de leiding had gereden vanaf de eerste bocht. Tel er dan nog maar 5-10sec bovenop.

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 17:26
  • rafael

    Posts: 2.103

    . Het is nu aan ons om weer een stap te zetten in de winter en Mercedes volgend jaar te verslaan."

    Mijn gevoel zegt dat hij gelijk gaat krijgen!!!

    • + 3
    • 26 nov 2017 - 16:30
    • Mijn gevoel zegt dat niet!!!

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 17:16
    • @Rafeal. Effe voor de duidelijkheid: Vettel zegt dat aan Ferrari de taak is om Mercedes te verslaan, hij zegt niet dat’t ook gaat lukken.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 18:57
  • louc_

    Posts: 2.268

    Chapeau voor Vettel een grote meneer daar op het podium bij de Mercedes boys. En nu kunnen we het blad omdraaien en op naar 2018. (en er waren voor alle teams ups en minder mooie momenten, maar het blijft een mooie sport)

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 16:58
  • “We hadden de snelheid niet vandaag.”

    Wat een sloom antwoord.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 18:54
  • Beetle

    Posts: 1.064

    Kreeg ook het idee dat ie het wel best vond.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 19:11
  • En als je dan ook de wind niet mee hebt...

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 21:39
  • Helaas toch weer een aardig dominant Mercedes jaar. Het is te hopen dat Ferrari weer een flinke stap kan maken deze winter. RBR gaat het gat iig niet dichten dus moeten we maar hopen op Ferrari.

    • + 0
    • 27 nov 2017 - 08:49
    • Ferrari dicht het gat ook niet....lopen al 10 jaar achter de feiten aan.
      Maar blind als je bent....

      • + 0
      • 28 nov 2017 - 13:09

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.174
  • Podiums 90
  • Grand Prix 113
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar