user icon
user icon

Valtteri Bottas: "Deze overwinning is heel belangrijk voor mij"

  • Gepubliceerd op 26 nov 2017 15:52
  • comments 16
  • Door: Mathijs Carolus

Met zijn derde seizoenszege heeft Valtteri Bottas zijn eerste seizoen bij Mercedes afgesloten. De Fin startte vanaf pole position en behield de leiding bij de start. Vanaf dat moment moest hij 53 ronden lang de druk van teamgenoot Lewis Hamilton weerstaan, maar dat deed de Fin met verve.

"Het is een heel belangrijke zege voor mij. Ik kende een lastig begin van de tweede seizoenshelft. Ik ben heel blij om het seizoen zo te eindigen. Helaas was het niet genoeg om de tweede plaats in het kampioenschap te pakken, maar volgend jaar gaan we er weer vol voor. Ik had de race volledig onder controle. Hartelijk dank aan het team!", aldus Valtteri Bottas in gesprek met Martin Brundle.

Reacties (16)

Login om te reageren
  • 919

    Posts: 1.813

    Deze winst was belangrijk voor hem, zowel Mercedes als Hamilton waren zich daar heel goed bewust van zullen we maar zeggen.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 16:03
    • Dus jij denkt datteu...
      Nee toch...
      Dat zal toch niet?
      Gutteguttegut...

      “Zijn we er toch weer ingetuind?”
      (Herman Kuiphof)

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 19:09
  • Puur een politieke overwinning. HAM kon meer maar dat zou BOT een enorme knauw gegeven hebben. Dus nu maar even niet... ;)

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 16:03
    • Nu zat de knauw bij Ricciardo en Max....oh, daar gaat deze topic niet over 😉

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 16:15
    • 919

      Posts: 1.813

      Je kan wel merken dat het een lang seizoen was, de scherpte in de reacties is er inmiddels vanaf :)

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 17:08
  • Bottas moet echt een op een juich-cursus gaan...wat is die gast toch terughoudend en onderkoeld. Zelfs Hakkinen was meer uitgelaten.

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 16:06
    • John6

      Posts: 4.469

      Ik weet niet of Bottas nog iets te juichen heeft in 2018, maar niet vooruit lopen op de zaken.

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 16:09
    • In vergelijing met de huidige F1-Finnen was Hakkinen ’t grootste party-animal op elk straatfeest.

      • + 0
      • 26 nov 2017 - 19:18
  • jd2000

    Posts: 4.179

    Wat een kapot saaie race en wat een overmacht van Mercedes. Volgend jaar gaat het er weer om wie nummer twee wordt. Helaas, helaas.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 16:14
  • Bottas droeg deze overwinning op aan zijn diëtist, hij was maar liefst 2kg afgevallen aan zijn onderkin in 1 week ;)

    • + 1
    • 26 nov 2017 - 16:51
    • Zelfs na zo’n fraaie overwinning nog grapjes maken over zijn zwaarlijvigheid en zware botten... Moet dat nou?

      ik zie het anders. Het was een prachtige zege die vet verdiend was en kan me voorstellen dat Valtteri nu dik tevreden is.

      • + 1
      • 26 nov 2017 - 19:13
  • Scorpio69

    Posts: 131

    Ik mis Rosberg. Die liet niet met zich spelen!

    • + 2
    • 26 nov 2017 - 16:53
  • PKracing

    Posts: 752

    Kleurloze race kleurloze winnaar....goed zo... nu even bandjes testen....naar het Gala...even een pleidooi daar houden tegen die waardeloze Halo en dan vakantie.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 17:00
  • Een saaie winnaar van een nog saaiere race. Ik heb interessantere bloemencorso's gezien.

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 17:03
  • Nu zegt Bottas al heel duidelijk dat hij in 2018 ook weer tweede viool speelt:

    Bottas: “Helaas was het niet genoeg om de tweede plaats in het kampioenschap te pakken, maar volgend jaar gaan we er weer vol voor.”

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 19:04
  • Knap hoor met een Mercedes en niet eens wegrijden van lewis in schone lucht..juich niet te vroeg want volgend jaar ben je na een paar races alweer gehakt...

    • + 0
    • 26 nov 2017 - 20:25

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 1.278
  • Podiums 48
  • Grand Prix 114
  • Land Finland
  • Geb. datum 28 aug 1989 (31)
  • Geb. plaats Nastola, Finland
  • Gewicht 70 kg
  • Lengte 1,73 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar