user icon

De la Rosa: "Mijn handicap is dat ik geen sponsor heb"

  • Gepubliceerd op 03 dec 2010 11:44
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra
Pedro de la Rosa doet verwoede pogingen om volgend jaar toch weer op de Formule 1-grid te staan. De Spanjaard is in beeld bij Hispania Racing. Het enige probleem is dat hij geen sponsors achter zich weet en dat is tegenwoordig een breekpunt.

De la Rosa zegt in Marca: “De meeste open plekken op de inschrijflijst van de FIA zijn gereserveerd voor coureurs met geld. Dat is mijn handicap, dat ik geen sponsors heb. Maar ik geef niet op. Ik ben koppig en ik wil racen. Als uiteindelijk blijkt dat ik genoegen moet nemen met een rol als reserve- of testrijder, dan doe ik dat wel, maar eerst probeer ik alles voor een racestoeltje in de Formule 1.”

Reacties (14)

Login om te reageren
  • Omroep Max misschien als sponsor?

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 11:45
  • Joiffrey

    Posts: 7

    Z\'n handicap is dat hij niet presteert

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 11:57
  • Ugh

    Posts: 333

    Je handicap is dat je niet goed genoeg bent.

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 11:58
  • miauw

    Posts: 1.136

    En hij is te oud!

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 12:01
  • Ugh

    Posts: 333

    We zijn het eens!!

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 12:28
  • VDS21

    Posts: 1.265

    Nee het zal niet aan hem liggen. Hij werd met grote cijfers verslagen door zijn teamgenoot afgelopen jaar. Hij is veels te oud voor een racestoel.

    Met zijn ervaring is hij een geweldige testrijder, vooral na afgelopen jaar bij Sauber en Pirelli. Maar zijn actieve perdiode is hopelijk nu echt wel voorbij.

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 12:30
    • Door welke teamgenoot was dat dan? Of bedoel je Kobayashi? Die eigenlijk niet zoveel beter was als De la Rosa en geregeld uitgekwalificeerd werd? Dat Kobayashi het net beter deed als hij in de punten reed, of die punten net kreeg van De la Rosa (Turkije) maakt hem niet ineens een tien keer zo goede coureur. Meer in beeld komen wil niet direct zeggen dat je tien keer beter bent.

      • + 0
      • 3 dec 2010 - 13:24
    • VDS21

      Posts: 1.265

      Kobayashi is een racer, zijn kwalificaties dit jaar waren dit jaar niet echt goed, maar dat maakte hij in de meeste races meer dan goed.

      • + 0
      • 3 dec 2010 - 14:57
    • Ja, dat ben ik met je eens, maar je zegt dat hij De la Rosa met grote cijfers versloeg, zal ik die cijfers er eens bijhalen?

      6 - 3 in races, waarvan De la Rosa Kobayashi in Turkije heeft voorbij gelaten. Het verschil was dikwijls maar één of 2 plaatsen.

      In de kwalificaties: 7 - 7
      er bij rekening houdend dat ik alle dubbele opgaves niet heb meegerekend bij de races, waar De la Rosa nog enkele keren voor lag.
      Dus waar zijn nu die overtuigende grote cijfers waarmee Kobayashi De la Rosa/Nick heidfeld, als je die er wil gaan bijhalen, mee heeft geklopt?

      • + 0
      • 3 dec 2010 - 15:45
  • Een paar weken geleden was hij toch nog \'rond\' met HRT?

    • + 0
    • 3 dec 2010 - 12:38
    • Heeft nergens gestaan, alleen dat hij een kans heeft bij HRT als hij sponsoring zou meebrengen.

      • + 0
      • 3 dec 2010 - 13:24
    • Kenney

      Posts: 2.217

      Het stoeltje is gewoon te koop, breng je 10 miljoen mee en biedt er niemand hoger mag je bij HRT rijden, ongeacht je talent.

      • + 0
      • 4 dec 2010 - 00:14
    • Je moet nog altijd een superlicentie hebben hoor, het is niet zo dat boer piet met tien miljoen in de auto kan kruipen ;)

      • + 0
      • 5 dec 2010 - 19:47
  • felix50

    Posts: 5.792

    hij moet eens de eer aan zich zelf houden maar waarschijnlijk verdient hij genoeg met een rol van testrijder die nooit rijd behalve op een simulator.Maar die heeft HRT niet eens volgens mij.

    • + 0
    • 4 dec 2010 - 11:23

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar