user icon
user icon

Formule 1 onthult na de race van zondag een nieuw logo

  • Gepubliceerd op 24 nov 2017 15:44
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1 onthult zondag na de Grand Prix van Abu Dhabi een nieuw logo voor de koningsklasse van de autosport. Formule 1-eigenaar Liberty Media is al een tijdje bezig met de ontwikkeling van een nieuw beeldmerk voor de sport. Formule 1-baas Chase Carey gaf tegenover Sky Sports F1 geen details prijs, maar hij liet wel weten dat het nieuwe logo voor verse energie zou zorgen.

Het huidige logo werd in 1987 geïntroduceerd, toen Bernie Ecclestone nog aan de macht was in de Formule 1. Carey: "Als je een verandering doorvoert, krijg je altijd gemengde reacties. We hebben veel plannen voor de toekomst en veel dingen die we willen doen. We dachten dat een nieuw logo de opwinding, de verse energie en een nieuw begin zou benadrukken."

"Dat is overigens met alle respect voor wat de sport altijd is geweest. We hebben niet de intentie om de Formule 1 fundamenteel te veranderen. We willen alleen nieuwe innovaties en energie toevoegen aan een geweldige sport die we op een aantal punten denken te kunnen verbeteren."

 

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Roy

    Posts: 2.118

    Ondanks dat het logo mij vandaag de dag niet mega opvalt ; vind ik het wel jammer als deze veranderd.

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 15:44
    • Taures

      Posts: 914

      Blijft niet veel over van Bernie erfenis.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 18:41
    • Dat is ook het echte doel @Taures met het nieuwe, grafische lageschool logo.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 18:58
    • Taures

      Posts: 914

      @ Larry Perkins
      Ontworpen door een kind zeker
      Vindt de oude logo toch mooier en stoerder.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 19:52
    • Er komt ook een 360 graden camera vlak voor de Halo.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 20:17
  • Ik vond het oude logo een goed, tijdloos ontwerp waar je ook nog getriggerd wordt om goed te kijken. Velen zien die verborgen 1 niet of denken dat de 1 rechts staat. Je blijft er in elk geval naar kijken. Jammer dat deze verdwijnt; zeker als het 1 van de 3 gesuggereerde logo's wordt. Die vind ik niks uitstralen.

    • + 1
    • 24 nov 2017 - 15:51
  • He gadverdamme.. Als grafisch vormgever is dit een doorn in het oog

    • + 1
    • 24 nov 2017 - 15:55
    • Dit is knutselwerk op circa 3 havo-niveau, met fijne herkenbare uitgangspunten, lekker toegankelijk ook.
      logo 1: stukje racebaan die je vroeger op zolder had liggen..
      logo 2: circuit in het logo, knap gevonden hoor..., uitstraling van een parfumflesje...
      logo 3: stukje finishvlag er in verwerkt, ja ja, verzin het maar...

      Het bestaande logo is wel gedateerd, met die – hoe moet je ’t noemen – ‘snelheidstrepjes’ in de 1, maar zou het pas vervangen als er een professioneel logo was ontworpen.

      Laat Europese (en géén Amerikaanse) ontwerpstudio’s er nog eens kritisch naar kijken zou ik zeggen.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 19:13
    • spiderman

      Posts: 206

      Hoe bedoel je Larry, snelheidstrepjes in de 1? Het witte gedeelte tussen de F en het rood is de 1. Rood is gewoon denk ik bedoeld als snelheid

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 19:39
    • Je hebt helemaal gelijk @Spiderman.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 19:50
  • Aiii

    Posts: 594

    Het huidige logo is nooit goed geweest. Het logo uit de jaren 90 was mijlenver beter. Maar dat zijn de meeste mensen alweer vergeten lijkt het, die doen net alsof het huidige logo het enige logo is dat de F1 ooit heeft gehad. Prima dat ze het veranderen en ik deel bovendien de mening niet dat de drie nieuwe logo's niet goed zijn.

    • + 1
    • 24 nov 2017 - 15:56
    • je bedoelt het logo met een f1 auto erin verwerkt? Dan is het huidige logo mi een stuk sterker.

      Had alleen gehoopt dat ze zich meer druk zouden maken over de extra 14 kg die er door de halo opkomt (8 delta) maar dat schijnt minder belangrijk te zijn

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 17:07
    • @Maverikster. Wat jij beschrijjft lijkt mij een FIA-logo, niet het F1-logo waar het nu overgaat.

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 19:23
  • Ik kan niet wachten......

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 15:58
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Sterker, ik heb mijn hele familie en schoonfamilie uitgenodigd plus 16 neven, waarvan twee overzees. En wetende hoe zeer zij naar dit moment toeleven komen zij allemaal met gekamde haren. De tv gaat ook onmiddellijk aan na afloop van de race!

      • + 1
      • 24 nov 2017 - 16:12
    • Wij hadden eigenlijk verplichtingen op zondag, maar die heb ik uiteraard afgezegd, ik zal aan de buis gekluisterd zitten, ik hoop op logo 1
      of nee! logo 2
      logo 3 vind ik ook goed trouwens
      spannend!!

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 17:00
    • Bij ons is de hele straat afgezet en in grote tenten zijn mega beeldschermen geplaatst zodat niemand wat hoeft te missen.

      Aan de buizen hangen grote blanco vellen papier waarop vanaf drie uur voor de uitzending iedereen zelf met zijn of haar F1-logo aan de slag kan gaan.

      Jan des Bouvrie vormt de eenmans jury die de straatwinnaar bekend zal maken.

      Na de uitzending wordt er op informele wijze in handzame discussiegroepjes verder gedebatteerd over het gekozen logo.

      Het wordt dolletjes!

      ;)

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 19:33
  • Opzich wel jammer dat het verandert maar benieuwd wat het wordt.

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 15:59
  • BRM

    Posts: 578

    Gelukkig maar dat er een nieuw logo komt, dit is precies wat de sport nodig had om de dalende kijkcijfers en inkomsten te counteren.. Daar kan geen megafoon op de uitleg of gestyleerde halo tegen op ;)

    • + 1
    • 24 nov 2017 - 16:28
    • BRM

      Posts: 578

      Megafoon op de uitlaat that is uiteraard

      • + 0
      • 24 nov 2017 - 16:29
    • eens, zolang we een mooi logo hebben is mij alles best, al plakken ze 10 Halo's op een wagen

      • + 1
      • 24 nov 2017 - 17:02
    • ... en op 10 halo’s kun je veel logo’s kwijt.

      • + 1
      • 24 nov 2017 - 19:47
  • Rem

    Posts: 122

    Jammer, ik ben dol op gedateerde logo's

    • + 0
    • 24 nov 2017 - 16:54

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Race

    20:10 - 22:10

  • Vrije training 2

    21:00 - 22:30

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

    Snelste ronde

     

CA Grand Prix van Canada

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    17:00 - 18:30

    Vrije training 2

    21:00 - 22:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    20:00 - 21:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    20:10 - 22:10

    Snelste ronde

    20:10 - 22:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Hoeveel Grands Prix zullen er dit jaar verreden worden?

WK standen 2019

Bekijk volledige WK-stand

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
13 - 15 maa
Australië
20 - 22 maa
Bahrein
3 - 5 apr
Vietnam
17 - 19 apr
China
1 - 3 mei
Nederland
8 - 10 mei
Spanje
21 - 24 mei
Monaco
5 - 7 jun
Azerbeidzjan
12 - 14 jun
Canada
26 - 28 jun
Frankrijk
3 - 5 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Groot Brittannië
31 - 2 aug
Hongarije
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
18 - 20 sep
Singapore
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Japan
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika
30 - 1 nov
Mexico (land)
13 - 15 nov
Brazilië
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
13 - 15 maa
Australië Albert Park
20 - 22 maa
3 - 5 apr
Vietnam Hanoi Circuit
17 - 19 apr
1 - 3 mei
Nederland Circuit Zandvoort
8 - 10 mei
21 - 24 mei
Monaco Monte Carlo
5 - 7 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Frankrijk Paul Ricard
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Groot Brittannië Silverstone
31 - 2 aug
Hongarije Hungaroring
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
18 - 20 sep
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
23 - 25 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
30 - 1 nov
13 - 15 nov
Brazilië Interlagos
27 - 29 nov
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar