user icon

Olivier Beretta viert vandaag zijn 48ste verjaardag

  • Gepubliceerd op 23 nov 2017 07:09
  • comments 23
  • Door: Rob Veenstra

Oud Formule 1-coureur Olivier Beretta is vandaag jarig. De Monegask blaast 48 kaarsjes uit op zijn verjaardagstaart. Beretta was alleen in 1994 actief op het hoogste niveau. Hij reed tien Grands Prix voor Larrousse, zonder punten te scoren. Van 1996 tot en met 2015 was hij een vaste naam op de deelnemerslijst voor de 24 uur van Le Mans en wist hij ook meerderde successen in de GT-klassen te behalen. De felicitaties gaan uit naar de jarige Beretta.

 

Reacties (23)

Login om te reageren
  • Wordt hij nu 47 of 48... Oh wacht we hebben google..... Voor de verandering heeft F1Today het goed en "For Race Fans Only" niet chapeau F1today voor het controleren van de feiten!

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 07:20
    • Beamer

      Posts: 1.081

      For Race Fans only heeft het ook goed, deze tweet is namelijk van 2016 en toen werd ie wel 47.....

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 09:15
    • @BEAMER: Heel scherp! De enige die het dus verkeerd heeft ben ik ;)

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 09:50
  • de man vernoemd naar het bekende vuurwapenmerk...
    Congrats Olivier.... fraaie die Larrousse trouwens

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 07:43
    • Zn ouders hadden m ook .22 of 9mm kunnen normen i.p.v. Olivier :)

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 07:49
    • Hij had er dan ook altijd minstens 1tje op zak in de paddock. Je mist toch teams als Larrousse in de huidige F1.

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 07:59
    • Moest eerder denken aan een politieserie van begin jaren ’80? Maar die heette Baretta, met een ‘a’ dus. Ook wel met pistooltjes dus...

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 09:30
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Die vent is later zelf voor moord veroordeeld...

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 12:37
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Of nee, niet veroordeeld, maar wel gedaan.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 12:57
  • @Jean nooit geweten dat Larousse gesponsord werd door Gauloises terwijl op dat moment Gitanes op de Ligier stond. Jammer dat Ligier/Prost toen is verdwenen.

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 08:02
    • Klopt ja, Ligier werd loop 94 overgenomen door Flavio Briatore en die zette Walkinshaw aan het roer. Jammer dat ze Jos niet bij Ligier parkeerde ipv Simtek om op dikte te komen.
      Naast Larrousse verdween in 94 ook de naam Lotus uit F1 trouwens.

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 08:13
    • In 1995 was de Ligier een bijna kopie van de Benetton B195..Beretta was de man die door zijn de baan op werd gestuurd tijdens de reddingsactie van wijlen Senna. Mooie wagens in te zien.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 08:23
    • Dat was Erik Comas die de baan op werd gestuurd @Erwinnaar.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 08:30
    • Oh ja ?. Hoe dom van me. Laatst zelf nog gezegd tijdens zijn verjaardag hier...ben stiekum Larrouse fan. Al zou Mansell erin gezeten hebben had ik het gezegd....?

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 08:57
    • Overigens bleek jaren later uit een interview dat Comas uit eigen beweging de baan op wilde, wilde de situatie van Senna zien en eventueel hulp bieden zoals Senna amper een jaar terug bij Comas z'n zware crash op Spa ook te hulp schoot.
      Eigenlijk natuurlijk een redelijk bizarre (idiote) actie van Comas maar wél met ergens een goede bedoeling erachter.
      De marshalls maakten ook een grote fout door hem gewoon de pits uit te laten rijden.
      Comas kwam op hoge snelheid door de bocht en kon nog net stoppen voor de reddingswerkers die bezig waren.
      Aparte man die Comas, droeg tijdens het rijden ook vaak een zonnebril ipv een getint vizier, zag er bijzonder vreemd uit ;-)

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 09:15
    • Mooie anekdote Jean, nooit geweten.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 12:23
  • PKracing

    Posts: 798

    Zijn die verjaardagen nu nodig?

    • + 0
    • 23 nov 2017 - 08:05
    • De verjaardagen an sich interesseren me niets natuurlijk. Topics over de mindere goden van lang geleden (uiteraard nog wél de tijden die ik als fan volgde) spreken me weer wel aan.

      • + 4
      • 23 nov 2017 - 08:32
    • Vind het een mooi item. Wie weet kan redactie eens interesses pijlen op dat gebied met aantekening welke periodes enz. Zo kan men ook bijvoorbeeld een oprichtdatum van een team melden bijvoorbeeld

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 08:59
    • Zou het zelfs mooi vinden als aan de menubalk een link “Historie” zou worden toegevoegd waar fraaie historische achtergrondverhalen worden verzameld. Dan kan iedereen die wat wil weten/leren daar zijn hart ophalen.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 09:38
    • CTRA

      Posts: 3.549

      Ik vind die verjaardagen altijd een mooi topic.

      In principe interesseert de geboortedag me niets, maar de foto's en herinneringen die weer eens naar boven komen vind ik heerlijk.
      Soms worden er ook leuke verhalen door medeforumleden bij geschreven.

      In het overzicht wordt ook gewoon vermeld dat het om een geboortedag/verjaardag gaat dus lijkt me dat je vrij bent om het artikel over te slaan.

      • + 0
      • 23 nov 2017 - 11:11
    • Ja, dan hoor je nog eens wat, zoals de verhalen hierboven.

      • + 1
      • 23 nov 2017 - 12:25
    • Vind het zelfs jammer dat ze wel eens verjaardagen vergeten, vooral die op 18 maart...

      • + 1