user icon

Prijzengeld ligt tot nu toe 41 miljoen lager dan in 2016

  • Gepubliceerd op 14 nov 2017 15:39
  • comments 12
  • Door: Rob Veenstra

Liberty Media heeft in de eerste negen maanden van dit jaar in totaal 650 miljoen dollar aan prijzengeld aan de tien Formule 1-teams uitgekeerd. Dat is ongeveer 41 miljoen dollar minder dan in dezelfde periode vorig jaar, zo schrijft Christian Sylt namens Forbes.

Het verlies van de Formula 1 Group als geheel is in de eerste drie kwartalen van 2017 opgelopen tot 160 miljoen dollar. In 2016 schreef Delta Topco juist 289 miljoen dollar aan zwarte cijfers. Mede door de slechte financiële cijfers verkopen de vorige eigenaren massaal hun overgebleven aandelen.

CVC Capital, Waddell & Reed, LBI Group en de andere aandeelhouders hebben dit jaar kapitalen verdiend aan de verkoop van Formule 1-aandelen. CVC heeft 846,3 miljoen dollar overgehouden aan de verkoop van de aandelen die ze overhielden na de verkoop van de koningsklasse van de autosport.

Bernie Ecclestone (foto) heeft zijn aandelen ook verkocht, voor bijna 60 miljoen dollar. Van de 64,7 procent van de aandelen die de vorige eigenaren van de Formule 1 in beheer hadden is nog maar slechts 3 procent over. De rest is allemaal verhandeld op de beurs.

Reacties (12)

Login om te reageren
  • mmm klinkt als een spel van LM om meer aandelen in bezit te krijgen voor een goedkopere prijs en deze hopen ze dadelijk met de vernieuwingen terug te verdienen door dan aandentegen een hogere prijs te verkopen en zo de 850 miljoen terug te verdienen en nog steeds een meerderheids- belang te hebben.

    *of ik heb teveel tv series gekeken waar ze dit zo altijd doen*

    • + 1
    • 14 nov 2017 - 15:52
    • F312

      Posts: 836

      Dat is standaard praktijk als je een meerderheidsbelang in een club hebt verkregen.

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 16:34
    • The dre

      Posts: 2.184

      Niets vreemds aan, zo gaat dat idd.

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 17:36
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Een tijdje terug kon je toch ook als particulier F1 aandelen kopen? Ik vond (en vind) dat erg een waterhoofd en heb me er verre van gehouden.

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 16:36
    • The dre

      Posts: 2.184

      Een waterhoofd?

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 17:37
    • Caramba

      Posts: 5.786

      Vol gebakken lucht dan, dat aandeel dus.

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 22:58
    • astridf1

      Posts: 332

      Schijnt nog steeds te kunnen, notering op de Nasdaq www.nasdaq.com/symbol/fwona

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 23:38
    • astridf1

      Posts: 332

      Kan volgens mij nog steeds, is genoteerd op de Nasdaq (symbol fwona). Mijn vorige reactie met link blijft hangen.

      • + 0
      • 14 nov 2017 - 23:45
  • astridf1

    Posts: 332

    Kan iemand ff uitleggen wat het verband is tussen dat prijzengeld en de aandelenverkoop?

    • + 0
    • 14 nov 2017 - 23:40
    • Ik dus

      Posts: 950

      niets
      Maar zoals vaker... het bekt wel lekker voor de kijk en klik cijfertjes

      • + 1
      • 15 nov 2017 - 01:27
    • Ik dus

      Posts: 950

      Het verlies stijgt op deze site trouwens per uur behoorlijk lees ik net....

      Horner vindt kritiek op Liberty ongefundeerd en oneerlijk....
      Gepubliceerd op 14 nov 2017 13:10...een artikel met de melding dat het verlies 133 miljoen is

      Dit artikel waarin wij schrijven... Gepubliceerd op 14 nov 2017 15:39 ... is dat verlies in zo'n 2 uur tijd toch al aardig opgelopen naar 160 miljoen....

      Ze zitten er net een maand of 9 dus dat belooft nog wat.

      Op zich ook niet zo vreemd trouwens als er nog maar 3 procent van de 64,7 procent aandeel houders overgebleven zijn en dus maar liefst 61,7 procent zijn centen terug wil hebben.... als DIE cijfertjes tenminste WEL kloppen ;)

      • + 1
      • 15 nov 2017 - 02:22
    • astridf1

      Posts: 332

      Dank voor de reacties!

      • + 0
      • 15 nov 2017 - 13:35

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar