user icon

Lewis Hamilton: "Geen ruimte voor fouten als je de beste wil zijn"

  • Gepubliceerd op 12 nov 2017 19:11
  • comments 12
  • Door: Rik Klein Entink

Lewis Hamilton moest vanuit de pits starten en na een geweldige inhaalrace kwam hij maar net tekort voor het podium. Een goed resultaat, maar de Brit was niet tevreden over het weekend omdat hij de slechte uitgangspositie zelf veroorzaakt had.

Hamilton: "Het was leuk, het deed een beetje denken aan mijn kart-carrière. Maar goed: ik verknalde het gisteren en begon daardoor met de slechts mogelijke uitgangspositie. Ik was in principe snel genoeg om deze race vanaf pole te winnen, maar dat deed ik niet. Ik probeerde nog het team trots te maken en zoveel mogelijk punten te pakken. Aan het einde probeerde ik de derde plaats nog te pakken, maar de banden lieten het niet toe. Maar het gevecht was leuk en het laat iedereen zien dat het vuur in mij nog steeds brandt."

Op de vraag of hij niet te hard is voor zichzelf en dat iedereen wel eens fouten maakt zegt hij: "Er is geen ruimte om fouten te maken als je de beste wil zijn, maar het gebeurt en is onderdeel van een groeiproces. Ik had een mooi clean jaar zonder schade, maar de dag van gisteren ligt achter mij. Maar ik ben vierde geworden en ik bedank alle fans die voor mij stemden als driver of the day."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Prima reactie van hem. Hamilton had hem echt makkelijk gewonnen.

    • + 3
    • 12 nov 2017 - 19:25
    • Dat is echt niet zo makkelijk te zeggen, waarschijnlijk had hij dan op eenzelfde strategie gezeten als bottas en vettel. Dan had z'n race er totaal anders uit gezien

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 20:56
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.799

      Het valt natuurlijk nooit meer te voorspellen, maar wanneer Hamilton als leider na ronde 1 door had gekomen had je zeer grote kans dat de top 4 de gehele race op 2 seconden van elkaar hadden blijven rijden. Het leek mij duidelijk dat Bottas en Kimi niet dichterbij konden rijden bij hun voorligger dan dat ze in de race deden. Te veel vuile lucht. Kortom, de enige kans was een undercut, maar ook dat lukte vandaag niet. Weer een typische race waarin men na bocht 1 het podium met een redelijke zekerheid kon invullen.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 23:07
    • Jup dat is het grote probleem met deze auto's.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 23:16
    • Overigens hebben we wel een sneak peak van de ware potentie vd huidige MB gezien. We wisten al dat dat ding snel was maar Jezus, als een mes door de boter is nog zacht gezegd.
      In 2018 ben ik benieuwd wat Ferrari gaat doen. Maar MB zal er wel weer staan denk ik.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 23:23
    • @Suntzu. Het is uiteraard if en als maar ik vermoed dat Hamilton in dat geval een veilige voorsprong van tien tot 14 seconden had genomen (‘genomen’, want zo dominant zou hij zijn) en vanaf dat moment steady was gegaan en gebeden had dat Vettel die Bottas niet langszij zou laten komen, want dan had hij zijn Finse maatje moeten gaan helpen voor de tweede paats in het WK.

      Maar goed, het is anders gelopen...

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 09:21
  • “Maar ik ben vierde geworden en ik bedank alle fans die voor mij stemden als driver of the day."

    Zegt Hamilton het zelf niet dan verzinnen ze hier maar zelf dingen die hij gezegt zou hebben.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 19:38
    • Dat heet het pleasen van de fans die het niet zo hebben op Hamilton.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 19:52
    • En dat zijn er een boel.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 20:52
  • Zo is het... Veel te veel coureurs zoeken altijd kudt smoesjes als ze een (domme) fout maken...

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 19:59
    • John6

      Posts: 5.419

      Hij ging eraf, dat heet ook achteraf praten als het goed uitpakt, met die auto van Lewis is het een eitje. Daniel, Vettel, Alonso, Max, hadden hetzelfde kunnen doen als ze zo'n auto hadden.

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 06:44
  • Netjes recovered tijdens de race. Deed me een beetje denken aan 2006 maar dan zonder 1 ronde achterstand en zonder DRS.

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 08:04

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

GB Grand Prix van Groot-Brittannië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.467
  • Podiums 102
  • Grand Prix 128
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (36)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar