user icon
user icon

Lewis Hamilton: "Geen ruimte voor fouten als je de beste wil zijn"

  • Gepubliceerd op 12 nov 2017 19:11
  • comments 12
  • Door: Rik Klein Entink

Lewis Hamilton moest vanuit de pits starten en na een geweldige inhaalrace kwam hij maar net tekort voor het podium. Een goed resultaat, maar de Brit was niet tevreden over het weekend omdat hij de slechte uitgangspositie zelf veroorzaakt had.

Hamilton: "Het was leuk, het deed een beetje denken aan mijn kart-carrière. Maar goed: ik verknalde het gisteren en begon daardoor met de slechts mogelijke uitgangspositie. Ik was in principe snel genoeg om deze race vanaf pole te winnen, maar dat deed ik niet. Ik probeerde nog het team trots te maken en zoveel mogelijk punten te pakken. Aan het einde probeerde ik de derde plaats nog te pakken, maar de banden lieten het niet toe. Maar het gevecht was leuk en het laat iedereen zien dat het vuur in mij nog steeds brandt."

Op de vraag of hij niet te hard is voor zichzelf en dat iedereen wel eens fouten maakt zegt hij: "Er is geen ruimte om fouten te maken als je de beste wil zijn, maar het gebeurt en is onderdeel van een groeiproces. Ik had een mooi clean jaar zonder schade, maar de dag van gisteren ligt achter mij. Maar ik ben vierde geworden en ik bedank alle fans die voor mij stemden als driver of the day."

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Prima reactie van hem. Hamilton had hem echt makkelijk gewonnen.

    • + 3
    • 12 nov 2017 - 19:25
    • Dat is echt niet zo makkelijk te zeggen, waarschijnlijk had hij dan op eenzelfde strategie gezeten als bottas en vettel. Dan had z'n race er totaal anders uit gezien

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 20:56
    • Sun-Tzu

      Posts: 2.478

      Het valt natuurlijk nooit meer te voorspellen, maar wanneer Hamilton als leider na ronde 1 door had gekomen had je zeer grote kans dat de top 4 de gehele race op 2 seconden van elkaar hadden blijven rijden. Het leek mij duidelijk dat Bottas en Kimi niet dichterbij konden rijden bij hun voorligger dan dat ze in de race deden. Te veel vuile lucht. Kortom, de enige kans was een undercut, maar ook dat lukte vandaag niet. Weer een typische race waarin men na bocht 1 het podium met een redelijke zekerheid kon invullen.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 23:07
    • Jup dat is het grote probleem met deze auto's.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 23:16
    • Overigens hebben we wel een sneak peak van de ware potentie vd huidige MB gezien. We wisten al dat dat ding snel was maar Jezus, als een mes door de boter is nog zacht gezegd.
      In 2018 ben ik benieuwd wat Ferrari gaat doen. Maar MB zal er wel weer staan denk ik.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 23:23
    • @Suntzu. Het is uiteraard if en als maar ik vermoed dat Hamilton in dat geval een veilige voorsprong van tien tot 14 seconden had genomen (‘genomen’, want zo dominant zou hij zijn) en vanaf dat moment steady was gegaan en gebeden had dat Vettel die Bottas niet langszij zou laten komen, want dan had hij zijn Finse maatje moeten gaan helpen voor de tweede paats in het WK.

      Maar goed, het is anders gelopen...

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 09:21
  • “Maar ik ben vierde geworden en ik bedank alle fans die voor mij stemden als driver of the day."

    Zegt Hamilton het zelf niet dan verzinnen ze hier maar zelf dingen die hij gezegt zou hebben.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 19:38
    • Dat heet het pleasen van de fans die het niet zo hebben op Hamilton.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 19:52
    • En dat zijn er een boel.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 20:52
  • Zo is het... Veel te veel coureurs zoeken altijd kudt smoesjes als ze een (domme) fout maken...

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 19:59
    • John6

      Posts: 4.433

      Hij ging eraf, dat heet ook achteraf praten als het goed uitpakt, met die auto van Lewis is het een eitje. Daniel, Vettel, Alonso, Max, hadden hetzelfde kunnen doen als ze zo'n auto hadden.

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 06:44
  • Netjes recovered tijdens de race. Deed me een beetje denken aan 2006 maar dan zonder 1 ronde achterstand en zonder DRS.

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 08:04

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Race

    14:10 - 16:10

  • Vrije training 2

    16:00 - 17:30

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

    Snelste ronde

     

PT Grand Prix van Portugal

Lokale tijd 

  • Vrijdagweather-image

  • Vrije training 1

    12:00 - 13:30

    Vrije training 2

    16:00 - 17:30

  • Zaterdagweather-image

  • Vrije training 3

    12:00 - 13:00

    Kwalificatie

    15:00 - 16:00

  • Zondag weather-image

  • Race

    14:10 - 16:10

    Snelste ronde

    14:10 - 16:10

Gerelateerd nieuws

Test kalender

Circuit de Catalunya - Wintertest

Circuit de Catalunya - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

Wie komt er naast Verstappen te zitten in 2021?

WK standen 2020

Bekijk volledige WK-stand

Coureursprofiel

  • Team Mercedes
  • Punten 2.174
  • Podiums 90
  • Grand Prix 113
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (35)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Spanje
3 - 5 jul
Oostenrijk
10 - 12 jul
Oostenrijk
17 - 19 jul
Hongarije
31 - 2 aug
Groot Brittannië
7 - 9 aug
Groot Brittannië
14 - 16 aug
Spanje
28 - 30 aug
België
4 - 6 sep
Italië
11 - 13 sep
Italië
25 - 27 sep
Rusland
9 - 11 okt
Duitsland
31 - 1 nov
Italië
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2020

Datum
Grand Prix & Circuit
3 - 5 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
10 - 12 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
17 - 19 jul
Hongarije Hungaroring
31 - 2 aug
Groot Brittannië Silverstone
7 - 9 aug
Groot Brittannië Silverstone
14 - 16 aug
28 - 30 aug
4 - 6 sep
Italië Monza
11 - 13 sep
Italië Mugello
25 - 27 sep
Rusland Sochi Autodrom
9 - 11 okt
Duitsland Nurburgring
31 - 1 nov
Bekijk volledige kalender
show sidebar