Lewis Hamilton: "Geen ruimte voor fouten als je de beste wil zijn"

Lewis Hamilton moest vanuit de pits starten en na een geweldige inhaalrace kwam hij maar net tekort voor het podium. Een goed resultaat, maar de Brit was niet tevreden over het weekend omdat hij de slechte uitgangspositie zelf veroorzaakt had.

Hamilton: "Het was leuk, het deed een beetje denken aan mijn kart-carrière. Maar goed: ik verknalde het gisteren en begon daardoor met de slechts mogelijke uitgangspositie. Ik was in principe snel genoeg om deze race vanaf pole te winnen, maar dat deed ik niet. Ik probeerde nog het team trots te maken en zoveel mogelijk punten te pakken. Aan het einde probeerde ik de derde plaats nog te pakken, maar de banden lieten het niet toe. Maar het gevecht was leuk en het laat iedereen zien dat het vuur in mij nog steeds brandt."

Op de vraag of hij niet te hard is voor zichzelf en dat iedereen wel eens fouten maakt zegt hij: "Er is geen ruimte om fouten te maken als je de beste wil zijn, maar het gebeurt en is onderdeel van een groeiproces. Ik had een mooi clean jaar zonder schade, maar de dag van gisteren ligt achter mij. Maar ik ben vierde geworden en ik bedank alle fans die voor mij stemden als driver of the day."

Prima reactie van hem. Hamilton had hem echt makkelijk gewonnen.

  • 3
  • 12 nov 2017 - 19:25

Reacties (12)

Login om te reageren
  • Prima reactie van hem. Hamilton had hem echt makkelijk gewonnen.

    • + 3
    • 12 nov 2017 - 19:25
    • Dat is echt niet zo makkelijk te zeggen, waarschijnlijk had hij dan op eenzelfde strategie gezeten als bottas en vettel. Dan had z'n race er totaal anders uit gezien

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 20:56
    • Sun-Tzu

      Posts: 3.527

      Het valt natuurlijk nooit meer te voorspellen, maar wanneer Hamilton als leider na ronde 1 door had gekomen had je zeer grote kans dat de top 4 de gehele race op 2 seconden van elkaar hadden blijven rijden. Het leek mij duidelijk dat Bottas en Kimi niet dichterbij konden rijden bij hun voorligger dan dat ze in de race deden. Te veel vuile lucht. Kortom, de enige kans was een undercut, maar ook dat lukte vandaag niet. Weer een typische race waarin men na bocht 1 het podium met een redelijke zekerheid kon invullen.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 23:07
    • Jup dat is het grote probleem met deze auto's.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 23:16
    • Overigens hebben we wel een sneak peak van de ware potentie vd huidige MB gezien. We wisten al dat dat ding snel was maar Jezus, als een mes door de boter is nog zacht gezegd.
      In 2018 ben ik benieuwd wat Ferrari gaat doen. Maar MB zal er wel weer staan denk ik.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 23:23
    • @Suntzu. Het is uiteraard if en als maar ik vermoed dat Hamilton in dat geval een veilige voorsprong van tien tot 14 seconden had genomen (‘genomen’, want zo dominant zou hij zijn) en vanaf dat moment steady was gegaan en gebeden had dat Vettel die Bottas niet langszij zou laten komen, want dan had hij zijn Finse maatje moeten gaan helpen voor de tweede paats in het WK.

      Maar goed, het is anders gelopen...

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 09:21
  • “Maar ik ben vierde geworden en ik bedank alle fans die voor mij stemden als driver of the day."

    Zegt Hamilton het zelf niet dan verzinnen ze hier maar zelf dingen die hij gezegt zou hebben.

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 19:38
    • Dat heet het pleasen van de fans die het niet zo hebben op Hamilton.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 19:52
    • En dat zijn er een boel.

      • + 0
      • 12 nov 2017 - 20:52
  • Zo is het... Veel te veel coureurs zoeken altijd kudt smoesjes als ze een (domme) fout maken...

    • + 0
    • 12 nov 2017 - 19:59
    • John6

      Posts: 11.618

      Hij ging eraf, dat heet ook achteraf praten als het goed uitpakt, met die auto van Lewis is het een eitje. Daniel, Vettel, Alonso, Max, hadden hetzelfde kunnen doen als ze zo'n auto hadden.

      • + 0
      • 13 nov 2017 - 06:44
  • Netjes recovered tijdens de race. Deed me een beetje denken aan 2006 maar dan zonder 1 ronde achterstand en zonder DRS.

    • + 0
    • 13 nov 2017 - 08:04

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land GB
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, GB
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel
show sidebar