user icon

F1 beperkt het operationele verlies in derde kwartaal

  • Gepubliceerd op 09 nov 2017 17:05
  • comments 14
  • Door: Rob Veenstra

De Formule 1 heeft in het derde kwartaal van dit jaar een operationeel verlies geleden van 10 miljoen dollar. Dat is een behoorlijke verbetering ten opzichte van dezelfde periode in 2016, toen de koningsklasse van de sport het derde kwartaal afsloot met een operationeel verlies van 26 miljoen dollar. Dat blijkt uit financiële cijfers die Liberty Media heeft gepubliceerd.

De Formula One Group noteerde in de maanden juli, augustus en september 501 miljoen dollar aan inkomsten. Dat is 19 miljoen dollar minder dan een jaar geleden. De kosten lagen echter ook lager. De Formula One Group was nu 273 miljoen dollar kwijt aan betalingen aan de teams, ten opzichte van 316 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2016. Ook op andere uitgavenposten is bespaard.

Het operationele verlies komt met de cijfers van het derde kwartaal op een totaal van 133 miljoen dollar in de eerste negen maanden van dit jaar. Liberty Media heeft de portemonnee getrokken om te investeren in de Formule 1. Chase Carey: "We kijken uit naar de laatste twee Grands Prix van dit jaar, in Brazilië en Abu Dhabi. We zijn van plan om de sport nog mooier te maken en de fans er nog meer bij te betrekken om de resultaten op de lange termijn te verbeteren."

Reacties (14)

Login om te reageren
  • geert61

    Posts: 1.099

    Ferrari niet betalen dan is dat weer opgelost

    • + 0
    • 9 nov 2017 - 17:13
    • aap

      Posts: 1.366

      ja die gaan toch weg

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 20:39
  • Wat een warrig verhaal. Ik kan er geen touw aan vastknopen.

    • + 0
    • 9 nov 2017 - 17:13
    • Is moeilijk he? Al die cijfers. Ik zal het uitleggen voor je: eerst veel minder geld. Meer betalen aan teams. Teams blij. Nu meer geld over, maar nog steeds betalen aan teams. Wel minder. Teams minder blij.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 23:31
  • Hier zitten zoveel boekhoudkundige trucjes achter dat je niks met die cijfers kan.

    • + 2
    • 9 nov 2017 - 17:15
    • Dat doen ze om “de fans er nog meer bij te betrekken.” ;)

      • + 0
      • 10 nov 2017 - 00:54
  • Caramba

    Posts: 5.786

    "de fans er nog meer bij betrekken" ???
    Even vingers opsteken. Heeft iemand hier ooit iets van gemerkt?

    • + 0
    • 9 nov 2017 - 18:39
    • Sterker nog, de F1 verdient 0,0 euro aan mij. Misschien indirect vanwege mijn Ziggo abonnement, maar dat had ik al voordat ik de F1 ging volgen.

      Waarschijnlijk is dat "de fans er meer bij betrekken" een eufemisme voor "we gaan de fans meer voor content laten betalen via decoders en betaalmuren".

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 18:52
    • Zeker, op circuits is naast de baan meer te doen. En het YouTube kanaal van de f1 draait goed met meerdere video's per race weekend. En zo worden er zeker stappen gemaakt. Ik was zeer sceptisch over Liberty Media, maar tot nu toe hebben ze me positief verrast.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 19:11
    • YouTube kanaal draait goed? Ze hebben net 790 Duizend subscribers terwijl de MotoGP 1,2 Miljoen subscribers heeft.

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 20:12
    • MotoGP heeft wel een stuk minder views.. en daar draait het om

      • + 0
      • 9 nov 2017 - 23:33
  • ''De Formula One Group noteerde in de maanden juli, augustus en september 501 miljoen dollar aan inkomsten. Dat is 19 miljoen dollar minder dan een jaar geleden. De kosten lagen echter ook lager. De Formula One Group was nu 273 miljoen dollar kwijt aan betalingen aan de teams, ten opzichte van 316 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2016. Ook op andere uitgavenposten is bespaard.''

    Ik lees alleen maar goed nieuws..

    • + 0
    • 9 nov 2017 - 18:46
  • Niks over de ‘Panama Papers’?

    Had Berne anders wel KARMA gevonden.
    Maar wat nog niet is... ;)

    • + 0
    • 10 nov 2017 - 00:51
  • John6

    Posts: 5.441

    F1 is geen Netflix, dat je betaald overal over de wereld kan uitbreiden, F1 is er al zo lang mensen gaan daar echt niet hun portemonnee extra voor trekken, behalve de bestaande fans.
    Liberty Media denkt volgens mij nog steeds dat iedereen F1 zou willen zien. Die komen nog van een koude kermis thuis.

    • + 0
    • 10 nov 2017 - 02:58

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar