Daniel Ricciardo: "Ik moet Red Bull bedanken voor deze kans"
- Gepubliceerd op 26 nov 2010 22:25
-
12
- Door: Robin Smeets
Vorige week gaf Ricciardo nog aan volgend jaar graag in de GP2 Series te willen rijden, maar omdat deze ook op vrijdag rijden zal de Australiër in 2011 nog een seizoen in de World Series by Renault rijden. "Mijn hoofddoel voor 2011 is om het World Series-kampioenschap op m'n naam te schrijven, maar natuurlijk is mijn uiteindelijke doel om Formule 1-coureur te worden en dit contract is een eerste stap daar naartoe."
"Ik ben erg blij dat ik voor Scuderia Toro Rosso tijdens alle eerste vrije trainingen van het weekend in actie mag komen. Ik wil Red Bull graag bedanken voor deze geweldige kans", aldus de 21-jarige Ricciardo.
Trending nieuws
-
Verstappen opende de deur voor F1-debuut Antonelli
Max Verstappen heeft er volgens Jock Clear mede voor gezorgd dat Andrea Kimi Antonelli op jonge leeftijd kon debutere...
23 jun 2026 09:26 -
Zandvoort presenteert grote vervanger van F1-race
Het circuit van Zandvoort heeft een vervanger van de Formule 1 gevonden. De koningsklasse van de autosport komt dit j...
23 jun 2026 11:19 -
F1-regels remmen Verstappen af: "Dan gaat het voordeel verloren"
Volgens Franz Tost is het voor Max Verstappen niet meer mogelijk om zijn sterke punten te gebruiken onder de nieuwe r...
23 jun 2026 12:09 -
Leclerc geeft toe: "Deze auto ligt Hamilton beter dan de vorige generatie"
Charles Leclerc heeft toegegeven dat Lewis Hamilton een voorsprong op hem heeft bij Ferrari. De zevenvoudig wereldkam...
23 jun 2026 10:46 -
Verstappen gebombardeerd tot favoriet voor Oostenrijk
Het team van Red Bull Racing maakt volgens Franz Tost serieuze kans op een topprestatie in Oostenrijk. De werkgever v...
23 jun 2026 10:09
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
Zaterdag
Zondag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
Vrije training 3
12:30 - 13:30
Race / Startgrid
15:00 - 17:00
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
Kwalificatie
16:00 - 17:00
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Grand Prix van Oostenrijk
Lokale tijd
-
Vrijdag
-
Vrije training 1
13:30 - 14:30
-
Zaterdag
-
Vrije training 3
12:30 - 13:30
-
Zondag
-
Race
15:00 - 17:00
-
Vrijdag
-
Vrije training 2
17:00 - 18:00
-
Zaterdag
-
Kwalificatie
16:00 - 17:00
-
Zondag
-
Snelste ronde
15:00 - 15:00
Test kalender
Circuit de Catalunya - Wintertest
WK standen 2026
Gerelateerd nieuws
Geef je mening
Formule 1 kalender - 2026
Formule 1 kalender - 2026
Coureursprofiel
- Team Visa Cash App RB
- Punten 1.061
- Podiums 24
- Grand Prix 188
- Land AU
- Geb. datum 1 jul 1989 (36)
- Geb. plaats Perth, AU
- Gewicht 64 kg
- Lengte 1,75 m
190.930 reacties op Visa Cash App RB
24 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Daniel Ricciardo
Team profiel
- Team naam Red Bull Racing
- Basis Milton Keynes, Leafield, Oostenrijk
- Liam Lawson
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Sebastian Vettel 1
- Daniel Ricciardo 3
- Sebastian Vettel 5
- Isack Hadjar 6
- Pierre Gasly 10
- Sergio Perez 11
- Sebastian Vettel 15
- Yuki Tsunoda 22
- Daniil Kvyat 26
- Max Verstappen 33
908.756 reacties op Red Bull Racing
687 leden hebben dit team als favoriet
Tweets over Red Bull Racing

Reacties (12)
Login om te reagerenPosts: 12.432
Ja, bedankt voor het luchtkasteel..
Posts: 10.089
luchtkasteel en alle 1e VT\'s rijden noem jij hetzelfde??
Posts: 12.432
Joh, hij gaat zeer weinig tot helemaal niets rijden. Kijk naar al die andere rijders die een vergelijkbare aanbieding hebben gehad...zelden of nooit meer wat van gehoord omdat de race coureurs zelf genoeg meters moeten maken. Luchtkasteel, jazeker, gewoon de realiteit.
Posts: 10.089
hij heeft natuurlijk in zen contract staan dat die elke VT1 rijd, en Toro Rosso is een team die de jeugd een kans geeft, ricciardo zal echt elke VT1 gaan rijden.. staat in zen contract, geen luchtkasteel dus
Posts: 12.432
VT1, hoor jezelf nou eens...werkelijk niemand geeft een moer om wat er in VT1 gedaan wordt, dat gaat alleen maar om te wennen aan het circuit. En heb jij zijn contract ingezien? We hebben net nog een Nederlander gehad die wat van zijn centen heeft terug gezien omdat hij uiteindelijk geen meter heeft gereden, terwijl hij dat ook in zijn contract had staan. Nee, met het bijna niet mogen testen moeten de race coureurs zoveel mogelijk rijden, dus ook VT1. Dus blijft het wat mij betreft een luchtkasteel.
Posts: 10.089
je kan hele nuttige ervaringen opdoen in VT1
en hij zegt dit
\"Ik ben erg blij dat ik voor Scuderia Toro Rosso tijdens alle eerste vrije trainingen van het weekend in actie mag komen.\'\'
dus dat staat in zijn contract, dat is 100% zeker
Posts: 12.432
Ach weet je, tussen wat hij zegt en wat in een contract zou kunnen staan zit een wereld van verschil, en dan heb ik het nog niets eens over de interpretatie vanuit het team. Hij gaat uiteindelijk 1 van de velen in dit wereldje worden, ze hebben namelijk altijd wel een dringende reden om een tester niet te laten rijden.
Posts: 10.089
ik ben benieuwd naar zijn tijden, hij heeft deze kans ook meer dan verdiend :D
Posts: 12.432
Op basis van dat hij het goed deed in de RB zeker, nou dat hadden andere coureurs ook gekund. Die RB is gewoon een extreem goede wagen.
Posts: 10.089
andere rijders waren waarschijnlijk net iets slomer geweest dan ricciardo
Redbull heeft niet niet alleen naar zen tijden gekeken, maar naar veel meer, ze zijn zeer onder de indruk van hem dus heeft hij deze kans verdiend
Posts: 12.432
Dus jij vindt het dus een kans dat hij in VT1 mag rijden en zich dan ook nog moet gaan bewijzen? Nee als RB het echt zo goed met hem voor had dan hadden ze hem daar een contract moeten bieden en niet bij STR.
Posts: 10.089
helemaal logisch dat Redbull dit doet, anders hadden ze webber er ook allang moeten uitgooien voor Jaime of Buemi, en dat zou achteraf niet al te slim zijn geweest