Lewis Hamilton: "Waarschijnlijk geen titel dit weekend"

  • Gepubliceerd op 22 okt 2017 00:10
  • 25
  • Door: Koen Bakker

Lewis Hamilton pakte op de zaterdag voor de Grand Prix van Amerika in Austin zijn 72e pole position. Een grote 'yee-ha' kwam uit zijn mond toen de helm afging. De Brit denkt echter niet dat hij de titel pakt dit weekend. 

"Het zal hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren morgen," aldus de drievoudig wereldkampioen. "Vettel heeft het goed gedaan vandaag door de Ferrari vooraan neer te zetten. Ik zie hem geen gekke fouten maken, dus de titelrace zal waarschijnlijk bepaald worden in de volgende races."

Hamilton had het gedurende de kwalificatie lastig met de wind: "In bocht 1 heb je de wind van voren, dan in de S-bochten in de rug en dan in bocht 9 weer van voren. Het wisselde de hele ronde lang, maar dat maakt dit circuit ook zo leuk. Ik houd van deze baan."

"Ik ben zo goed mogelijk voorbereid voor de Grand Prix van morgen." De Grand Prix van de Verenigde Staten begint op zondag 22 oktober om 21.00uur, Nederlandse tijd. 

Ach, stellen we het nog een race uit :)
Voor mij ben je al WK....alleen nog ff die beker ophalen.

  • 3
  • 22 okt 2017 - 00:24

Reacties (25)

Login om te reageren
  • Ach, stellen we het nog een race uit :)
    Voor mij ben je al WK....alleen nog ff die beker ophalen.

    • + 3
    • 22 okt 2017 - 00:24
  • Ha ha ha, ik zie hem geen gekke fouten maken... Zo, steek onder water.....

    • + 0
    • 22 okt 2017 - 00:50
    • Esdamion

      Posts: 889

      Hij zei het met respect en zei zelfs dat Vettel 4x WK is.

      • + 0
      • 22 okt 2017 - 01:00
    • Oh dat was echt wel een steek onder water, de manier waarop hij het zei, het expres over silly things had, het was echt wel een sneer haha.
      Juist door erbij te zeggen dat hij 4voudig kampioen is. Met andere woorden, silly things zijn 4voudig kampioen onwaardig, maar aangezien Vettel al wel silly dingen heeft gedaan. Haha, malle jongen

      • + 1
      • 22 okt 2017 - 04:20
  • Beste publiek ooit? Het was zo moeilijk? Wij zijn er nog niet? Ik vecht voor posities? (Oké overdrijven ook een vak maar toch..) same story over and over again na 72 poles?

    • + 1
    • 22 okt 2017 - 01:34
    • Iets van wederom zwaar de pest in hebben?

      • + 3
      • 22 okt 2017 - 06:15
    • mario

      Posts: 15.285

      Ondertussen zijn die uitspraken niet eens meer leuk... Hetzelfde als nog zeggen dat Jos Verstappen de koning van de grindbak in.... Is altijd een even leuk en daarna zijn er altijd nog wat figuren die denken dat ze nog steeds humor hebben om het in den treuren te herhalen... Je moet op een gegeven moment inzien dat humor ook een houdbaarheidsdatum heeft.... Verzin iets nieuws....

      • + 0
      • 22 okt 2017 - 09:44
    • @mario, dank!!

      • + 1
      • 22 okt 2017 - 10:25
    • mario

      Posts: 15.285

      Graag gedaan Maxi ;)

      • + 0
      • 22 okt 2017 - 18:33
  • John6

    Posts: 11.618

    Laatste jaren is het gewoon heel saai, de Mercedes is zo goed, hopen dat er rap meer competitie aan komt. Tot nu toe kan nog steeds niet 1 team het Mercedes heel moeilijk maken, reken maar dat ze er ook in 2018 weer staan. Mercedes hun zwakste punt is Bottas voor de rest weinig.

    • + 0
    • 22 okt 2017 - 04:21
    • Was dit jaar toch niet saai.....het enige wat je hoopte was dat Hamilton vooral niet kampioen zou worden.

      • + 1
      • 22 okt 2017 - 06:16
    • Helemaal mee eens. Als je dan ook de geruchten hoort dat ze met het chassis het concept van Red Bull willen "kopiëren", dan kun je alleen maar hopen dat ze niet nog eens 4 jaar dominant zullen zijn.

      • + 0
      • 22 okt 2017 - 08:06
    • John6

      Posts: 11.618

      Ik hoopte inderdaad dat Ferrari het beter zou doen, maar wie als winnaar uit de Q3 komt is toch heel voorspelbaar, we hopen maar dat er in 2018 iets meer tegenstand gaat komen.

      • + 1
      • 22 okt 2017 - 08:39
  • mgf1

    Posts: 223

    Mocht Hamilton zelf een "gekke fout" maken is het ook klaar toch? Maw, als Hamilton, Vettel en zichzelf eraf rijdt is die wereldkampioen. Geloof alleen niet dat hij er de man voor is. Die wil zijn titel vieren op het hoogste schavot.

    • + 0
    • 22 okt 2017 - 09:23
    • Maar misschien zal hij een stevig duel met VET nu niet uit de weg gaan. ;)

      • + 0
      • 22 okt 2017 - 10:29
    • Esdamion

      Posts: 889

      Nee, hij heeft geen 75 punten voorsprong dus dan is hij er niet nee... We hebben na vandaag nog 3 races.

      • + 0
      • 22 okt 2017 - 10:44
    • mgf1

      Posts: 223

      Esdamion, je hebt helemaal gelijk. Even verrekend :) dan stellen we die clash even uit tot Mexico..

      • + 0
      • 22 okt 2017 - 10:50
    • Klopt, maar de afstand kan bij een clash gelijk blijven, de races worden minder. Als ze er allebei af tetsen is dat in het voordeel van HAM, niet van VET.

      • + 0
      • 22 okt 2017 - 18:32
  • mario

    Posts: 15.285

    "Vettel heeft het goed gedaan vandaag door de Ferrari vooraan neer te zetten. Ik zie hem geen gekke fouten maken"

    FF een paar races terugkijken, die kans bestaat bij Vettel altijd.... ;)

    • + 0
    • 22 okt 2017 - 09:42
  • Zojuist een epische race gezien in de MOTO GP, misschien wel de mooiste in vele jaren zelfs.
    Alhoewel ik een zeer grote F1 fan ben kan dit totaal niet tippen aan de grote helden van de MOTO GP waarin MM93 weer eens liet zien wie de grootste kampioen is van de laatste 4 jaar.

    • + 1
    • 22 okt 2017 - 09:54
    • Jep net ook gezien. Die Zarco is wel roekeloos aan t worden. Rijdt daar bijna Marquez van de motor. Ook knappen p2 van Rossi!! Heb op t puntje van de stoel gezeten!!

      • + 0
      • 22 okt 2017 - 10:31
  • Caramba

    Posts: 5.786

    Of Hamilton zijn wereldtitel nu binnen hengelt of volgend weekend, een veel grotere prijs heeft hij al te pakken, namelijk de rootste coureur van zijn generatie. Met zijn 4e titel zet hij Vettel op een bijna onoverbrugbare achterstand van 61 versus 46 overwinningen en kan bovendien bogen op sterkere teamgenoten (bv drie wereldkampioenen versus een).
    Alonso is de enige die die ambitie ooit hardop heeft uitgesproken maar heeft dit niet kunnen waarmaken. Als we de gunfactor erin gooien zou je hem met een beetje goeie wil nog voor Vettel kunnen plaatsen, maar meer ook niet.
    Het is zoals John Lennon zegt, Life's what happens to you while you're busy making other plans.

    • + 1
    • 22 okt 2017 - 12:03
    • Caramba

      Posts: 5.786

      rootste = grootste

      • + 0
      • 22 okt 2017 - 17:12

AT Grand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

    Zaterdag weather-image

    Zondag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

    Vrije training 3

    12:30 - 13:30

    Race / Startgrid

    15:00 - 17:00

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

    Kwalificatie

    16:00 - 17:00

    Snelste ronde

    15:00 - 15:00

ATGrand Prix van Oostenrijk

Lokale tijd 

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 1

    13:30 - 14:30

  • Zaterdag weather-image

  • Vrije training 3

    12:30 - 13:30

  • Zondag weather-image

  • Race

    15:00 - 17:00

  • Vrijdag weather-image

  • Vrije training 2

    17:00 - 18:00

  • Zaterdag weather-image

  • Kwalificatie

    16:00 - 17:00

  • Zondag weather-image

  • Snelste ronde

    15:00 - 15:00

Test kalender

Bekijk het volledige testschema

WK standen 2026

Bekijk volledige WK-stand

Gerelateerd nieuws

Geef je mening

Wat is jouw eerste oordeel over de nieuwe F1-regels?

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Spanje
-
Bahrein
-
Bahrein
6 - 8 maa
Australië
13 - 15 maa
China
27 - 29 maa
Japan
10 - 12 apr
Bahrein
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika
22 - 24 mei
Canada
5 - 7 jun
Monaco
12 - 14 jun
Spanje
26 - 28 jun
Oostenrijk
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2026

Datum
Grand Prix & Circuit
6 - 8 maa
Australië Albert Park
13 - 15 maa
27 - 29 maa
10 - 12 apr
17 - 19 apr
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
1 - 3 mei
Verenigde Staten van Amerika Miami International Autodrome
22 - 24 mei
5 - 7 jun
Monaco Monte Carlo
12 - 14 jun
26 - 28 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
Bekijk volledige kalender

Coureursprofiel

  • Team Ferrari
  • Punten 3.648
  • Podiums 136
  • Grand Prix 239
  • Land Groot Brittannië
  • Geb. datum 7 jan 1985 (41)
  • Geb. plaats Tewin, Groot Brittannië
  • Gewicht 68 kg
  • Lengte 1,74 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel
show sidebar