user icon

Felipe Massa: "Austin één van de betere nieuwe circuits"

  • Gepubliceerd op 17 okt 2017 16:46
  • comments 19
  • Door: Rik Klein Entink

Ook bij het team van Williams Racing blikken ze vooruit op de Grand Prix van de Verenigde Staten. Felipe Massa is al één van de oudgedienden op de grid en reed alle vijf de races op het circuit in Austin. 

Met zowel Ferrari als Williams wist de Braziliaan het podium in Austin niet te halen, zowel in 2012 als in 2014 moest hij genoegen nemen met een vierde plaats. Massa over het circuit: "Austin is zonder meer één van de betere nieuwe circuits op de kalender. Het liefste rij ik op Suzuka en Spa, maar Austin is ook een mooi circuit."

Maar ook de omgeving spreekt Massa aan: "Het is een leuke plaats om te racen maar zeker ook leuk om te bezoeken. De mensen zijn er erg aardig en als je ze down town ziet genieten dan is dat mooi om te zien. Ik kijk er naar uit om een goede race te rijden en om mij in Texas te vermaken."

 

 

Reacties (19)

Login om te reageren
  • Austin:'Massa een van de slechtere "Nieuwe" coureurs'....;)

    • + 2
    • 17 okt 2017 - 16:52
  • Het enige jammere aan het nakende vetrek van Massa is dat er sinds hele lange tijd geen Braziliaanse coureur zal zijn in de hoogste klasse van de autosport. Hopelijk bijft de F1 race op Interlagos behouden maar ze zullen het financieel zwaar krijgen. Minimaal 1 Zuid-Amerikaanse grandprix is een must in mijn ogen.

    • + 1
    • 17 okt 2017 - 16:53
    • Zullen we hem dan vragen om nog een jaartje te blijven? Zelfs onder zijn collega,s beginnen ze hem nu wel erg zat te worden.Gek He?

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:01
    • Oeps, Ik wilde ook nog zeggen dat ik nou niet echt bang ben dat door het aanstaande vertrek(wat ik vurig hoop) van Flipje , de race op Interlagos zal verdwijnen. Als die vertrekt is dat niet de reden. Maar je hebt gelijk dat dat een verlies voor de F1 zou zijn.

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:07
    • Regen in Brazilië kan wel een voordeel hebben voor heel veel Nederlandse fans. Misschien wil hij nog 1 jaartje blijven en dat Max daar volgend jaar in de regen het Wereldkampioenschap in de regen binnenhaalt. Doet tie nog iets nuttigs binnen de F1.

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:30
    • @Supersoft, de enige regen die is voorspeld is het tranendal van Felipé..;)

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 18:34
    • Edmund

      Posts: 123

      Het verliezen van de laatste coureur uit Brazilië zal een grote invloed hebben op de kijkcijfers en bezoekersaantallen voor de Braziliaanse GP, maar ik kan me niet voorstellen dat er veel Brazilianen zijn die met veel trots kijken naar de recente prestaties van Felipe.

      Dankzij de Mercedes motor is hij de laatste tijd een rijdende chicane voor de koplopers, en is hij in staat om een aantal persoonlijke vetes uit het verleden te vereffenen.

      Hij was retesnel in z'n begindagen, maar daar is weinig van overgebleven en ik hoop dat Williams kiest voor een coureur die wel de "drive" heeft en er vol voor gaat ipv een totaal uitgebluste coureur die allen maar z'n zakken aan het spekken is.

      • + 0
      • 18 okt 2017 - 01:21
  • Massa: “In Austin hopen we op de ommekeer.” ;)

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 17:24
  • Natuurlijk is Cota een gaaf circuit Flipje. Als je iemand als Kevin Schwantz vraagt om je te helpen bij de ontwikkeling, dan komt het helemaal goed natuurlijk ;)

    • + 1
    • 17 okt 2017 - 17:28
  • aap

    Posts: 1.366

    doei massa doei

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 19:05
  • Jamender19

    Posts: 97

    Massa mag geen eens meer zeggen dat hij het een gave baan vindt, meteen wordt hij weer afgekat. Triest.

    • + 2
    • 17 okt 2017 - 19:07
    • Maar Jenson Button een angsthaas noemen is wel ok natuurlijk?

      • + 3
      • 17 okt 2017 - 19:45
    • Klopt..Massa had moeten zeggen dat hij het een mooie baan Vond..Hij is veel te lang doorgegaan, en hij rijdt in de weg.

      • + 1
      • 17 okt 2017 - 22:17
    • Massa heeft zelf een mooie baan.
      Probleem is dat als hij iemand naast zich ziet op de baan dat hij die dan graag van de baan drukt. Dat begint vervelend te worden.

      De laatste Braziliaan? Als ze allemaal zo zijn als hij mag je daar blij om zijn.

      • + 0
      • 17 okt 2017 - 22:44
    • Jamender19

      Posts: 97

      @schwantz34 heb ik gedaan als tegengeluid ;) Meende ik natuurlijk niet, Jenson heeft daar gewoon gelijk in.

      • + 0
      • 18 okt 2017 - 14:24
  • ontken

    Posts: 887

    Ik zeg; doortrekken!

    • + 0
    • 17 okt 2017 - 19:53
  • mgf1

    Posts: 223

    Geniet ervan zou ik zeggen. Zou wel eens je laatste GP in Houston kunnen zijn.

    • + 0
    • 18 okt 2017 - 01:04
    • mgf1

      Posts: 223

      *Austin :)

      • + 0
      • 18 okt 2017 - 07:57

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

IT Grand Prix van Italië

Lokale tijd 

Bekijk meer foto's

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Coureursprofiel

  • Team -
  • Punten -
  • Podiums -
  • Grand Prix -
  • Land Brazilië
  • Geb. datum 21 apr 1981 (40)
  • Geb. plaats Sao Paulo, Brazilië
  • Gewicht 59 kg
  • Lengte 1,66 m
Bekijk volledig profiel

Team profiel

Bekijk volledig profiel

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar