user icon

Constructie circuit van Austin in handen van HKS en Tilke

  • Gepubliceerd op 22 nov 2010 14:42
  • comments 11
  • Door: Rob Veenstra
Het Amerikaanse architectenbureau HKS zorgt in samenwerking met Tilke GmbH voor de oplevering van het nieuwe circuit van Austin. Dat meldde promotor Tavo Hellmund. Austin is vanaf 2012 gastheer van de Grand Prix van Amerika en de constructie begint volgende maand.

Hellmund: “Nooit eerder in de geschiedenis van de autosport is een verbond gesmeed met de overdaad van ervaring en kennis die HKS en Tilke naar ons brengen. De ingeschakelde hulp van leiders in de industrie van ontwerp en architectuur op gebied van sportfaciliteiten zal de lat hoger leggen voor toekomstige autosportlocaties in dit land en over de hele wereld. We zijn verguld dat een samenwerking van dit kaliber in Texas mogelijk is.”

Reacties (11)

Login om te reageren
  • Nou Tilke kennende gaat er weer voor zorgen dat de McDonalds naast het circuit een spannender in en uitrit heeft dan het hele circuit zelf.

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 14:53
  • szixxx

    Posts: 4.754

    Oh noes!1!11 Not him again!

    (*was de eerste gedachte maar laten we eerst maar weer wachten tot het af is. Niet dat we een keus hebben ofzo..)

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 15:31
    • Bart

      Posts: 147

      Was ook mijn eerste gedachte, maar misschien kan hij ons verassen net als met Turkije

      • + 0
      • 22 nov 2010 - 15:55
    • Bart

      Posts: 147

      verrassen natuurlijk

      • + 0
      • 22 nov 2010 - 15:56
  • Np-F1

    Posts: 917

    Overdaad nog wel! Haha! Nou Charlie, als je Hellmund moet geloven, komt er misschien wel een Mcdonalds op het circuit, als je het dan toch over overdaad hebt!

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 16:09
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Lol, zie je Webber al ff snel een hamburgertje scoren tijdens de race? :-P

      • + 0
      • 22 nov 2010 - 16:38
  • Ik snap gewoon niet dat in deze tijden ze liever een nieuw circuit neerleggen inplaats van een oude vernieuwen of verbouwen.

    Er zijn ZAT banen al in Amerika

    Indianapolis was een prima race (Op 2005 na dan maar daar kun je ook weinig aan doen)

    Ik heb liever dat ze Laguna Seca lekker moderner maken dan dat ze ergens in austin een random baantje neer pleuren waar we over 5 of 10 jaar weer plaats moeten gaan maken.

    • + 0
    • 22 nov 2010 - 16:33
    • szixxx

      Posts: 4.754

      Ik voorzie alleen een probleem met de corkscrew bocht als daar een F1 wagen omlaag (of omhoog) moet tijdens de race. Verder ben ik het met je eens en zijn er zat banen waar geraced kan worden. Aan de andere kant is een nieuwe baan ook altijd welkom en als ik de layout van deze baan zie wordt ik toch enthousiast maar dan hoor je weer de naam Tilke en dan ebt er een hoop enthousiasme weg..

      • + 0
      • 22 nov 2010 - 16:41
    • Laguna Seca is een mooie baan aleen denk ik dat een F-1 wagen daar nergens kan inhalen, de bochten volgen zich te snel op elkaar en zijn bijna alle fullspeed op de eerste, laatste en corksrew na.

      • + 0
      • 23 nov 2010 - 14:42
  • kiekeboe

    Posts: 210

    als het circuit wordt zoals het plaatje bij de tekst dan ben ik benieuwd naar het hoogte verschil tussen start-finish en bocht in.
    Het ziet er erg stijl uit....

    Voor de rest ziet het er erg krap uit, t zal wel weer een saaie baan worden zonder inhaal mogelijkheden.

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 08:36
  • Np-F1

    Posts: 917

    Eric, dat vroeg ik mij ook al af. Ik vraag me vooral af hoe ze dat gaan doen met de pitlane uitgang en dan met de speed limiter. Lijkt me niet goed voor een motor, een limiter en bergop.

    Daarbij zal het wel overdreven zijn, van die 22 (of hoeveel het er ook zijn) mogen ze van mij 4 of 5 wel schrappen, want we krijgen nu welliswaar geen \'haakse bocht 1, haakse bocht 2, recht stuk, halve doordraaier, 4 haakse bochten, lang recht stuk, hairpin, recht stuk\', maar sommige van die bochten zijn alweer zo opgesteld dat je er inderdaad niet kan inhalen.

    • + 0
    • 23 nov 2010 - 16:05

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

HU Grand Prix van Hongarije

Lokale tijd 

Gerelateerd nieuws

WK standen 2021

Bekijk volledige WK-stand

Test kalender

Bahrain International Circuit - Wintertest

Bekijk het volledige testschema

Geef je mening

De Formule 1-bolide van 2022 is mooier dan de huidige?

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix
Circuit
-
Bahrein
26 - 28 maa
Bahrein
16 - 18 apr
Italië
7 - 9 mei
Spanje
20 - 23 mei
Monaco
4 - 6 jun
Azerbeidzjan
18 - 20 jun
Frankrijk
25 - 27 jun
Oostenrijk
2 - 4 jul
Oostenrijk
16 - 18 jul
Groot Brittannië
30 - 1 aug
Hongarije
27 - 29 aug
België
3 - 5 sep
Nederland
10 - 12 sep
Italië
24 - 26 sep
Rusland
1 - 3 okt
Singapore
8 - 10 okt
Japan
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika
29 - 31 okt
Mexico (land)
5 - 7 nov
Brazilië
19 - 21 nov
Australië
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten
Bekijk volledige kalender

Formule 1 kalender - 2021

Datum
Grand Prix & Circuit
26 - 28 maa
16 - 18 apr
7 - 9 mei
20 - 23 mei
Monaco Monte Carlo
4 - 6 jun
Azerbeidzjan Baku City Circuit
18 - 20 jun
Frankrijk Paul Ricard
25 - 27 jun
Oostenrijk Red Bull Ring
2 - 4 jul
Oostenrijk Red Bull Ring
16 - 18 jul
Groot Brittannië Silverstone
30 - 1 aug
Hongarije Hungaroring
27 - 29 aug
3 - 5 sep
Nederland Circuit Zandvoort
10 - 12 sep
Italië Monza
24 - 26 sep
Rusland Sochi Autodrom
1 - 3 okt
8 - 10 okt
22 - 24 okt
Verenigde Staten van Amerika Circuit of the Americas
29 - 31 okt
5 - 7 nov
Brazilië Interlagos
19 - 21 nov
Australië Albert Park
3 - 5 dec
Saoedi-Arabië Jeddah Street Circuit
10 - 12 dec
Verenigde Arabische Emiraten Yas Marina Circuit
Bekijk volledige kalender
show sidebar